بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر : ۱۶۲۷۷۰

بازار فرابورس ایران امروز شاهد خرید و فروش بیش از 263 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 256 میلیارد ریال بود.‏

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 29 فروردین‌ماه بالغ بر 263 میلیون ورقه بهادار در 26 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 2 هزار و 256 میلیارد و 690 میلیون ریال رسید. در همین حال شاخص کل فرابورس با افت 10.5 واحدی نسبت به دیروز، رقم 758.55 واحد را نمایش داد؛ نماد شرکت پتروشیمی مارون و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص گذاشت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز جاری متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود به طوری که 48 میلیون سهم این شرکت به ارزش 112 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، 28 میلیون و 820 هزار اوراق بهادار به ارزش 54 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سیمان لار سبزوار ثبت شد. همین طور، 133 میلیون و 850 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 456 میلیارد و 530 میلیون ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.

امروز اوراق اجاره مخابرات ایران با دادوستد 400 هزار ورقه به ارزش 401 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 103 میلیارد ریال مبادله شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق امروز به 7 میلیون و 390 هزار ورقه بهادار رسید. صندوق آرمان آتی کوثر و گنجینه آینده روشن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های توکا رنگ فولاد سپاهان، همکاران سیستم و زغال سنگ طبس بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های نیرو سرمایه، پتروشیمی مارون و پالایش نفت شیراز بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز یکشنبه در اغلب نمادها با کاهش قیمت مواجه و در بازه 680 تا 793 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد خردادماه 94 بود.

گفتنی است، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت گروه فن آوا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم و نماد معاملاتی شرکت بیمه نوین جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی بانک گردشگری جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز 31 فروردین، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

همچنین با توجه به انتقال نماد معاملاتی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از بازار دوم فرابورس ایران به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتی مذکور در پایان جلسه معاملاتی فردا 30 فروردین متوقف خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر