بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر : ۱۶۲۸۲۴
در حالی در روز های اخیر موضوع استراتژی تولیدی و صادراتی کشاورزی مورد بحث قرار گرفته است که بارش های اخیر در ایران نوید اتمام خشکسالی‌ها را می‌دهد. وزیر نیرو به تازگی عنوان کرده است: ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته و یک درصد نسبت به متوسط سال های گذشته افزایش بارش داشتیم و این نوید بسیار خوبی برای مردم کشورمان است که از شدت خشکسالی که در ۱۵ سال اخیر اکثر مناطق کشور دچار آن بودند فاصله گرفتیم.

به گزارش مهر، حمید چیت چیان ادامه داد:‌ در برخی از مناطق کشور از جمله در استان‌های اصفهان، فارس، ‌یزد و کرمان هنوز با کاهش بارندگی‌ها مواجهیم. در استان اصفهان نسبت به دراز مدت ۳۰ درصد کاهش بارندگی داریم، در تهران ۴ درصد، در چهار محال وبختیاری ۱۲ درصد، در خراسان جنوبی ۲۹ درصد، در خراسان رضوی ۱۰ درصد، در سمنان ۲۰ درصد، ‌در فارس ۱۸ درصد و کرمان ۳ درصد و در هرمزگان ۲۴ درصد نسبت به متوسط ۴۷ سال گذشته کاهش بارندگی داریم.

او افزوده است: در سد زاینده رود در اصفهان و سد درودزن در استان فارس، ‌سد ساوه و سد کوثر در استان کهکیلویه و بویراحمد متاسفانه با مشکلات آب مواجه هستیم. 

چیت چیان با بیان اینکه در سال‌های آبی هم باید مصرف خود را کنترل کنیم، از مردم خواست همچنان مراقب مصارف خود باشند.چیت چیان ‌با اشاره به اینکه استان های کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، ‌ بوشهر و بخشی از استان هرمزگان و بخش جنوبی استان فارس از آب سد کوثر استفاده می‌کنند گفته است: از طریق خط لوله ۷۰۰ کیلومتری متصل به این سد برای این استان‌ها آب تامین می‌شود. اکنون در این سد به شدت دچار محدودیت آب هستیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر