بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ايران( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 روز دوشنبه مورخ 1395.01.30 درمحل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور بیش از 91 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۲۸۶۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ايران( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 روز دوشنبه مورخ 1395.01.30 درمحل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور بیش از 91 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای بازارنوی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان حميد مقیم زاده و حسین زاده وجداني و به دبیری آقای دکتر سجاد سیاح تشکیل شد.


گزارش مجمع وصنا

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم، جناب آقای دكتر سجاد سياح و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1 - تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.09.30

2- تقسیم 200 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سخن حق به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار



3-گزارش مجمع وصنا

گزارش مجمع وصنا

پیام هیئت مدیره:

هیئت‌مدیره و مدیریت شرکت معتقد است که امانت‌دار سهامداران محترم بوده و به‌منظور حراست و ارتقای امنیت امانت واگذارشده به آن‌ها، وظیفه خود می‌داند که از انجام هیچ تلاش و کوششی در این راه دریغ نورزد. مدیریت شرکت در راستای تحقق این هدف و با اعتقادی راسخ به ادامه روند پویایی و موفقیت شرکت، در سال مالی مورد گزارش در جهت اصلاح ترکیب پرتفوی و نیز افزودن حجم سرمایه‌گذاری‌ها و استفاده بهینه از موقعیت‌های بازار سرمایه، اقدامات اساسی به عمل‌آورده و برنامه‌ریزی‌های خود را مبنای رضایتمندی سهامداران، حفظ و ارتقای منافع و ثروت آن‌ها بنانهاده است. بر این اساس گزارش حاضر دربرگیرنده اهم فعالیت‌های شرکت در جهت نیل به اهداف و استراتژی‌های شرکت هست.

گزارش مجمع وصنا

هیئت‌مدیره و مدیریت شرکت معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت‌های کسب‌شده در سایه حمایت‌های بی‌دریغ و با پشتوانه سهامداران محترم حاصل‌شده است. تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم بی‌شک چراغ راه گذشته، حال و آینده بوده و خواهد بود. در این راستا بهره‌مندی از نظرات و رهنمودهای شما عزیزان را ارج نهاده و آن را بستری مناسب در راستای بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی خود میدانیم. در پایان شایان‌ذکر است مدیریت شرکت بر خود فرض می‌داند طبق رسالت و وظایف خود در هر زمان باافتخار، پذیرا و پاسخگوی سهامداران محترم بوده و مقدم سهامداران محترم را که بی‌شک همراه باخیروبرکت برای شرکت خواهند بود گرامی می‌داریم.

گزارش مجمع وصنا

گزیده اطلاعات:

گزارش مجمع وصنا

تاریخچه و موضوع فعالیت:

 شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران در 14 تیر 1375 به‌صورت سهامی خاص تأسیس و تحت شماره 122763 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. در سال 1382، بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده 9 تیر 1382 شرکت به سهامی عام تبدیل گردید، و در تاریخ 27 بهمن 1382 در بهابازار اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. موضوع فعالیت شرکت را به‌عنوان یکی از شرکت‌های وابسته گروه توسعه صنایع بهشهر(سهامی عام) چنین می‌توان برشمرد:

الف موضوع فعالیت اصلی

1- سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها، مؤسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری باهدف کسب انتفاع به‌طوری‌که به‌تنهایی یا به همراه اشخاص وابسته خود، کنترل شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه پذیر را در اختیار نگرفته یا در آن نفوذ فراوانی نیابد.

2- سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار که به‌طورمعمول دارای حق رأی نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را به مالک اوراق بهادار نمی‌دهد.

ب موضوع فعالیت فرعی

1- سرمایه‌گذاری در مسکوکات، فلزات گران‌بها، گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری مجاز

2- سرمایه‌گذاری در سهام، سهمالشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها، مؤسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری باهدف کسب انتفاع به‌طوری‌که به‌تنهایی یا به همراه اشخاص وابسته خود، کنترل شرکت، موسسه یا صندوق را در اختیار گرفته یا در آن نفوذ فراوانی بیابد.

3- سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌ها ازجمله دارایی‌های فیزیکی، پروژه‌های تولیدی و پروژه‌های ساختمانی

4- ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار ازجمله پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تأمین مالی بازار گردانی اوراق بهادار، مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی اوراق بهادار و تضمین نقد شوندگی، اصل یا حداقل سود اوراق بهادار.

5- شرکت می‌تواند در راستای اجرای فعالیت‌های مذکور در این ماده، در حدود مقررات و مفاد اساسنامه اقدام به اخذ تسهیلات مالی یا تحصیل دارایی نماید یا اسناد اعتباری بانکی افتتاح کند و به واردات یا صادرات کالا بپردازد و امور شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران (سهامی عام) گزارش فعالیت هیئت‌مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 30 آذر7 1394 گمرکی مربوطه را انجام دهد. این اقدامات فقط در صورتی مجاز است که در راستای اجرای فعالیت‌های شرکت ضرورت داشته باشد و انجام آن‌ها در مقررات منع نشده باشد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 1،000 میلیون ریال (شامل یک‌میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1،000 ریال( بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 1,300،000 میلیون ریال (شامل هزار و سیصد میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1،000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1394.09.30 افزایش‌یافته است.

گزارش مجمع وصنا

ترکیب سهامداران

ترکیب سهامداران بیش از یک درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1394.09.30و تغییرات آن در تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است.

گزارش مجمع وصنا

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

معاملات و قیمت سهام شرکت

شرکت در تاریخ 27 بهمن 1382 در گروه واسطه‌گری‌ها مالی با نماد "وصنا" درج و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 25 اسفند همان سال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. وضعیت دادوستد سهام شرکت در طی پنج سال اخیر در جدول زیر ارائه‌شده است. در سال 1391 به دلیل تغییر سال مالی شرکت به1391.09.30 تعداد روزهای دادوستد شده در مقایسه با سال مالی قبل از 234 روز به 153 روز کاهش‌یافته بود. همچنین در حال حاضر سهام شناور آزاد شرکت 12 درصد است.

گزارش مجمع وصنا

روند قیمت سهم طی سالی مالی منتهی به 1394/09/30 در نمودار زیر نشان داده شده است.

گزارش مجمع وصنا

افشای اطلاعات

رتبه افشای اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس در دوره 12 ماهه منتهی به 1394/09/30 برای شرکت‌های سرمایه- گذاری به‌صورت جدول زیر می‌باشد:

گزارش مجمع وصنا

جایگاه شرکت در صنعت

در این بخش شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران در دو بخش خالص ارزش دارایی‌های بورسی و بازده سالانه شرکت با دیگر شرکت‌های بورسی صنعت مقایسه شده است. خالص ارزش دارایی‌های شرکت با توجه به مازاد ارزش سرمایه‌گذاری‌های بورسی شرکت‌ها به بهای تمام‌شده به‌علاوه حقوق صاحبان سهام آن‌ها در نظر گرفته‌شده است. در جدول زیر نسبت قیمت هر سهم به خالص ارزش دارایی‌هایش در شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر اساس پرتفوی 94.09.30 مقایسه شده است.

گزارش مجمع وصنا

در جدول زیر بازده شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال در این صنعت با بازده بازار طی یک سال منتهی به 1394/09/30 مقایسه شده است.

گزارش مجمع وصنا

همچنین جدول ذیل به مقایسه برخی اقلام مهم صورت‌های مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازد:

گزارش مجمع وصنا

برنامه‌های آینده شرکت

1. ایفای نقش فعال در بازار سرمایه با تأکید بر اصول و ضوابط تخصصی و حرفه‌ای

2. ایجاد تنوع مناسب در سبد سرمایه‌گذاری‌های شرکت به‌منظور افزایش بازده و کاهش ریسک

3. اصلاح و بهبود مستمر پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های بورسی شرکت در راستای رسیدن به پرتفوی هدف

4. تداوم فعالیت بازار گردانی شرکت‌های گروه به‌منظور حفظ ارزش دارایی‌های موجود، افزایش نقد شوندگی و روان‌سازی معاملات آن‌ها در جهت تداومِ افزایش حقوق صاحبان سهام

5. فروش سرمایه‌گذاری‌های کم بازده، بدون بازده و با ضریب نقد شوندگی پایین و تبدیل آن به سرمایه‌گذاری‌های با بازده مناسب به‌ویژه در صنایع پیشرو و نیز استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه

6. بررسی کارشناسانه صنایع و شرکت‌های برتر به‌خصوص شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران به‌منظور سرمایه‌گذاری با بهره‌گیری از دانش و توان تخصصی مدیران و کارشناسان شرکت.

ترازنامه:

گزارش مجمع وصنا

صورت سود و زیان:

گزارش مجمع وصنا


گزارش مجمع وصنا

آدرس وبسایت شرکت:

http://www.big-ic.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر