بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر : ۱۶۲۹۱۶
به گزارش مشرق،در شرایطی که ایران آمریکا را به مانع تراشی بر سر اجرای کامل برجام و خودداری از رفع تحریمهای تجاری علیه این کشور متهم می کند،‌ «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس در پاسخ به پرسشی در خصوص آینده این توافق گفت‌: «من شخصاً علاقمند هستم شاهد اجرای کامل برجام باشم زیرا این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردارست. من با دوستانم در انگلستان صحبت کرده ام و همگی ما نگران این موضوع هستیم که افرادی در داخل آمریکا با اجرای برجام مخالفت می کنند».

وزیرخارجه سابق انگلستان در ادامه افزود: «آنچه که من درباره اش نوشتم و محمد جواد ظریف، وزیرخارجه ایران،‌ نیز در زمان حضور خود در انگلستان در اوایل ماه فوریه از آن صحبت کرد،‌ اهمیت تضمین تجارت و سرمایه گذاری است که از طریق رفع به موقع تحریمهای بانکی میسر خواهد شد. و این حوزه ای است که به نظر من، آمریکا کارهای زیادی برای انجام دادن دارد».

جک استراو در پایان اظهارات خود گفت: «من می دانم که مقامات ایرانی نگرانیهای خود پیرامون این موضوع را بیان می کنند و به این کار ادامه خواهند داد و تصدیق می کنم که در پارلمان انگلیس، هم از جانب حزب محافظه کار و هم حزب کارگر،‌ ایران به مثابه یک دوست قلمداد می شود و ما خواهان موفقیت این توافق هستیم».

جک استراو یکی از سه وزیر خارجه اروپایی بود که در دور نخست مذاکرات هسته ای با تیم مذاکره کننده ایران به ریاست روحانی شرکت داشت. وی با بیان این که که اوباما و جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا، به اجرای برجام متعهد هستند اذعان کرد افرادی در درون کنگره‌ آمریکا،‌ از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، مانع از به ثمر رسیدن این توافقنامه می شوند.

منبع:مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر