بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

پایان هیجان بازار با رسیدن گزارش شرکت ها

در شرایط فعلی بازار در انتظار گزارش عملکرد سال گذشته شرکت ها به سر می برد، به خصوص سه ماهه پایانی سال گذشته که می تواند ملاک خوبی برای سنجش تاثیر واقعی بر داشته شدن تحریم ها باشد.
کد خبر : ۱۶۲۹۶۴
نویسنده :
حسینی

گروه خودرو در سایه امیدهای ایجاد شده در نتیجه اجرای برجام یک روند افزایشی را آغاز کرد که در نهایت به شکل گیری هیجان خرید در این گروه منجر شد. در این شرایط اصلاح بازار امری منطقی به نظر می رسید که به تعادل بازار کمک می کرد. با این وجود ادامه اصلاح در این روزها منجر به تبدیل هیجان از خرید به فروش شده است.

تحلیلگر شرکت کارگزاری سرمایه و دانش، ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط فعلی بازار در انتظار گزارش عملکرد سال گذشته شرکت ها به سر می برد، به خصوص سه ماهه پایانی سال گذشته که می تواند ملاک خوبی برای سنجش تاثیر واقعی بر داشته شدن تحریم ها باشد.

عابدی نژاد مهرآبادی معتقد است نزدیکی به فصل مجامع، شرکت های پتروشیمی را با توجه به تقسیم سود نقدی بالا به کاندیدای مناسبی برای خرید فعالین بازار از جمله صندوق های سرمایه گذاری تبدیل می کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود : افزایش قیمت سهم های کامودیتی با توجه به کف رسیدن قیمت این شرکت ها و افزایش نرخ های جهانی منطقی به نظر می رسید که در این میان انتشار اخبار داخلی نظیر واگذاری امتیاز بهره برداری معدن گل گهر نیز محرک خوبی برای رشد کامودیتی ها شده است.

وی همچنین افزایش گروه پالایشی با توجه به شکست نشست اوپک در دوحه را از نکات جالب توجه معاملات این روزهای بورس بر شمرد.

عابدی نژاد مهرآبادی در رابطه با گروه خودرو نیز گفت: به پایان اصلاح گروه خودرویی رسیده ایم اما آنچه که می تواند این گروه را از وضعیت فعلی خارج کند اعلام یک خبر تأثیر گذار است که در صورت های مالی نیز منعکس شده باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه چشم انداز آتی بورس را مثبت ارزیابی کرد وگفت : انتشار اخباری پیرامون گرفتن مالیات از سپرده های بانکی که البته احتمال آن ضعیف است در کنار کاهش سود بانکی که در آینده قطعاً صورت خواهد پذیرفت موجب خواهد شد که کفه ترازوی سرمایه به سمت بازار سرمایه سنگینی کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شاپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
هر چه زیان بیشتر ، صف خرید بیشتر تر . زیان انباشته بیشتر تر ، صفهای خرید بیشتر تر تر . ا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
تا می تونید خودروی رو با هیجان خرید کنید ما خوشحال می شیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
اگر تعدیل مثبت بود (مانند پترول و خکمک و ...) تاثیری ندارد ولی اگر تعدیلش منفی بود(نمونه اش زیاد است) صف خرید و افزایش استفبال از سهم....عجیب نیست؟