بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر : ۱۶۲۹۶۶
به گزارش جام نیوز، وبگاه روزنامه کانادایی گلوب اند میل (The Globe & Mail) با اشاره به جمعیت جوان؛ تحصیل کرده؛بازار های بورس پربازده و همچنین تمایل آنان برای پیشرفت های عمده در صنعت تولید نفت که هماکنون زیرساخت هایی فرسوده و از رده خارج شده را دارا می باشد، نوشت : ایران می تواند یک چشم انداز مناسب برای سرمایه گذاران جدی کانادایی در این امر باشد.
گلوب اند میل در این خصوص از حدث و گمان هایی که ایران رفع تحریم شده را به یک سرمایه باد آورده می پنداشتند نیز نوشت : با اینکه تمامی جنبه ها رشد این بازار پیش رو را به ما نشان می دهند و از ما برای سرمایه گذاری دعوت به عمل می آورند. اما از سویی دیگر کماکان خبرگان سیاست خارجی و سرمایه گذاران بزرگ بر این عقیده اند که جانب احتیاط را باید رعایت نمود. از نوسانات ژئوپلتیک منطقه گرفته تا عدم شفافیت این کشور از کاهش قیمت ها و همچنین تحریم های بالقوه و در انتظار این کشور، تاکنون داستان قاطعانه پیروزی در این سرمایه گذاری نانوشته باقی مانده است.
به گفته مدیر ارشد شرکت مدیریت دارایی های جهانی فورسترانگ "تایلر مردی” — (واقع در تورنتو کانادا): «رقم ها از سود حاصل از سرمایه گذاری در ایران شگفت آور است. اما همچنان سرمایه گذاری در این کشور مشکل می باشد.»
او همچنین با اشاره به روش های لیست شده محدود برای انتقال سرمایه از طرف دولت کانادا و آمریکا نیز یادآور شد: « ایران یک کشور جالب توجه برای سرمایه گذاری می باشد. اما راه دسترسی طرف های کانادایی برای ورود به این بخش ناممکن است.» او همچنان یادآور شد: «ایران با این همه وسوسه انگیز است. کشوری که دو سوم از جمعیت آن را جوانان زیر ۳۵ سال تشکیل می دهند؛ سلیقه های غربی در آن ها در حال محبوب شدن است؛ و همه ساله حدود یک سوم از جمعیت مهندسین آن از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند.»
بنا به گفته "جیمز دیواین” استادیار سیاست و روابط بین الملل از دانشگاه مونت آلیسون که هم اکنون نیز کارشناس مسائل سیاسی ایران و خاورمیانه می باشد:« یکی از عمده ترین مشکلات (سرمایه گذاری) در ایران کمبود اطلاعات می باشد.» او همچنین گفت : « حتی در داخل ایران نیز سیستم بسیار مبهم و غیر شفاف است. شما به عنوان یک سرمایه گذار باید طرف هایتان را بشناسید، این حق یک سرمایه گذار است که با بازار های کسب و کار آشنایی داشته باشد.»
روزنامه کانادایی: ایران، همچنان دور از دسترس

اشتراک گذاری :
ارسال نظر