بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
مدیرمالی گروه صنعتی بوتان عنوان کرد:

آخرین وضعیت سودآوری "لبوتان"

بخش عمده ای از سود برآوردی از محل سود حاصل از سرمایه گذاری ها محقق می شود که مقدار آن در گزارش 12 ماهه سال 94 اعمال می شود و بر این اساس می توان گفت این مجموعه تا پایان سال مالی 94 به سود برآوردی 52 ریالی دست یافته است.
کد خبر : ۱۶۳۰۴۱
نویسنده :
جمشیدی
شرکت بوتان در حالی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 سود 52 ریالی را برآورد کرده که این مجموعه بر اساس عملکرد 9 ماهه سودی محقق ننموده است. در مقابل اما، "لبوتان" بودجه سال مالی آینده خود را با برآورد سود 100 ریالی ارائه نموده که این رقم نسبت به سود برآوردی در آخرین گزارش سال مالی گذشته آن با رشد 92 درصدی همراه بوده است.

در همین ارتباط، مدیر مالی گروه صنعتی بوتان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: گزارش عملکرد 9 ماهه سال مالی 94 شرکت بر اساس اطلاعات واقعی بررسی و ارائه شده و از لحاظ عملیاتی گزارش عملکرد 12 ماهه سال گذشته چندان با آن متفاوت نخواهد بود.

علیرضا غنجی در خصوص تحقق سود برآوردی سال مالی 94 بر اساس عملکرد 12 ماهه ابراز داشت: بخش عمده ای از سود برآوردی از محل سود حاصل از سرمایه گذاری ها محقق می شود که مقدار آن در گزارش 12 ماهه سال 94 اعمال می شود و بر این اساس می توان گفت این مجموعه تا پایان سال مالی 94 به سود برآوردی 52 ریالی دست یافته است.

وی افزود: با توجه به رکود اقتصادی در سال گذشته مقدار تولید و فروش محصولات طی عملکرد 9 ماهه سال 94 نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش حدود 10 درصدی مواجه شده و امیدواریم تا امسال با بهبود وضعیت کلان اقتصادی شاهد بهبود وضعیت عملیاتی شرکت باشیم.

مدیر مالی گروه صنعتی بوتان با اشاره به فروش خارجی سه درصدی محصولات و تأمین خارجی حدود 34 درصدی قطعات اولیه، در این خصوص اظهار داشت: بخشی از محصولات تولیدی شرکت به کشورهای اروپایی صادر می شود و در مقابل نیز بخشی از قطعات اولیه از کشورهای اروپایی تأمین می شود. علاوه بر این با توجه به امیدواری و انتظارات مثبت جهت گشایش روابط بین المللی برنامه هایی جهت توسعه بازارهای هدف صادراتی در حوزه کشورهای همسایه و اروپایی در نظر داریم.

غنجی در خاتمه افزود: نقل و انتقال ارز یکی از مشکلات اصلی است که اغلب شرکت ها و صنایع در دوران اعمال تحریم های بین المللی با آن درگیر بودند و محدودیت های موجود هزینه نقل و انتقال ارز را حدود 10 درصد افزایش داده است. از این رو امیدواریم تا با گشایش اعتبارات LC و رفع محدودیت های موجود بر سر راه صادرات محصولات و واردات قطعات اولیه این مشکل نیز برطرف شود و فعالیت ها و عملیات شرکت در بازارهای هدف صادراتی گسترش یابد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر