بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر : ۱۶۳۰۶۴
محمد علی وکیلی با اشاره به غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از اموال بلوکه شده ایران اظهار داشت: این اقدام خلاف مقررات بین‌المللی است و نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.
به گزارشعصرهامون،محمد علی وکیلی منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از اموال بلوکه شده ایران اظهار داشت: این اقدام خلاف مقررات بین‌المللی است و نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: هرچند حکم صادر شده مربوط به سال 2009 می‌شود، ولی این دلیل بر صحیح بودن این حکم نیست و در واقع این حکم از اصل غلط است چه در این دولت باشد چه در دولت قبل.

منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم گفت: کسی که محکوم به پرداخت خسارت است، آمریکایی‌ها هستند که در تمام جنایاتی که بر علیه ملت ایران از ابتدای انقلاب تا هم‌اکنون اتفاق افتاده دستشان آلوده بوده است.

وکیلی با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات منافقین و رژیم بعث عراق در ایران عنوان کرد: این موضوع ربطی به برجام ندارد ولی دولت ایران به هیچ وجه نباید به چنین رای ظالمانه‌ای تمکین کند.

وی ادامه داد: به نظر من قوه قضاییه باید با تنظیم شکایتی، تمام خسارت‌هایی که از طریق جنایات مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در ایران وارد شده و حتی خسارت‌هایی که از طریق تحریم‌ها به کشورمان وارد شده را از آمریکایی‌ها باز پس بگیرد.

منتخب مردم تهران با اشاره به سکوت دولتی‌ها در این موضوع اظهار داشت: دولت باید از طریق مجاری قانونی حکم را پیگیری کند و با شکایت از دولت آمریکا به هیچ وجه تمکین به این حکم نکند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵
چه به حق چه به نا حق این پول از جیب ملت رفت وهیچ کاری هم نمی توان کرد. این هم بالای بقیه...