بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

سهامداران جریان پول هوشمند را پیگیری کنند

خودروسازان ایرانی پتانسیل های رشد و توسعه فراوانی دارند و از نظر زیر ساخت نیز بهترین موقعیت را دارند، اما با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد بعید به نظر می رسد سرمایه گذاری آنچنانی در این گروه انجام شود.
کد خبر : ۱۶۳۱۰۶
نویسنده :
یارمحمدی
این روزها در بازار بورس اغلب اهالی تالار شیشه ای و فعالان بازار حرف از اصلاح بازار بورس می زنند اما این در حالی است که این اصلاح تنها در گروه خودروسازان در حال انجام می باشد.

کارشناس تحقیق و توسعه سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: خودروسازان ایرانی پتانسیل های رشد و توسعه فراوانی دارند و از نظر زیر ساخت نیز بهترین موقعیت را دارند، اما با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد بعید به نظر می رسد سرمایه گذاری آنچنانی در این گروه انجام شود.

نادر اسراری در ادامه افزود: اصلاح شاخص از نظر تحلیل تکنیکال اصلاح عمیقی نخواهد بود و احتمالاً شاخص کل در جریان آن تا محدوده 73 هزار واحدی افت کند. اما نکته مهم در بازار، جریان پول می باشد، در حال حاضر نیز باید به دنبال آن بود که خروج پول در کدام گروه صورت گرفته و قرار است به کدام گروه وارد شود، چرا که این جریان نقدینگی و پول هوشمند است که روند بازار را مشخص می کند.

وی گفت: بازار در حال حاضر بر مبنای تحلیل بنیادی حرکت نمی کند و تنها فاکتور مهم جریان پول هوشمند در آن می باشد که این پول با هر خبر جدید و مثبتی به سمت گروه خاصی سوق می یابد. طی هفته گذشته نیز با توجه به اخباری که در خصوص رشد قیمت گندله و کنسانتره در بازارهای جهان مطرح شد شاهد رشد قیمت سهام گروه کانه های فلزی بودیم، اما باید به نسبت پی بر ای دو رقمی این گروه توجه کرد که هنوز با پی بر ای بازار فاصله زیادی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تصویب لایحه بودجه سال 95 طی چند روز گذشته گفت: در جریان تصویب لایحه بودجه در رابطه با موضوعاتی تصمیم گیری شده که بر بازار بورس تأثیر چندانی ندارد. به طور مثال، شرکت های پالایشگاهی مگر با نرخ اعلام شده در بودجه فروش محصولات خود را انجام می دهند؟ و یا نرخ ارز مبادلاتی از مدت ها قبل مشخص شده بود و اکنون باید منتظر تک نرخی شدن ارز در جریان تشکیل بازار مشتقه ارزی بود، که این مسأله در حال حاضر اثر بیشتری نسبت به بودجه سال 95 بر بورس دارد.

وی گفت: دولت با توجه به قیمت فعلی نفت با کسری بودجه همراه خواهد بود که در همین راستا قطعاً بودجه عمرانی را کاهش می دهد. بنابر این افزایش مصرف فولاد سیمان و صنایع وابسته به عمران و ساخت و ساز دور از ذهن می باشد. مگر اینکه عربستان از موضع خود کوتاه بیاید و با رشد قیمت نفت، درآمدهای نفتی کشور نیز افزایش یابد. البته لازم به ذکر است که با توجه به افت شدید قیمت نفت امکان کاهش بیش از این قیمت آن وجود ندارد و پیش بینی می شود از سطوح فعلی اندکی رشد داشته باشد که این امر خود اثرات مثبتی بر درآمدهای اقتصاد کشور خواهد داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
بله باز بورس نیوز تغییر رویکرد داد. دیروز که داشتید تعریف میکردید از خودرویی ها چی باز پشیمون شدید؟ دستتون درد نکنه که با این خبری که گزاشتید به یکباره خودرویی ها منفی شدن.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
سلام. متاسفم که بگویم نویسنده یا امار وروند نزول سهم ها رو خوب نمی بینند یا نمی خواهند ببینند زیرا اصلاح را تنها در گروه خودرویی می بینند واین خیلی عجیب ست که در این هفته وروز جاری نشان داد هنوز گروه خودرویی تاثیر اصلی را روی شاخص چه مثبت وچه منفی می نهند وبقیه گروه ها یا رشد چندانی نداشته اند یا در مقایسه با خودرویی ها بخصوص سایپا نا موفق تر بوده اند.تا اخر هفته خواهیم دید لیدر بازار همچنان خودرویی ها هستند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
بابا هیچ کس نمیگه سهام خودرویی خصوصا خساپا بد است میگن فعلا سود نمیدهد فقط نوسان گیران. ورانت پشت پرده دارند جیب مردم را خالی میکنند . اخه پس چرا سهام بنیادی و کار افرین که خودرو شدیدا به انها وابسته است رشد نمیکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
سهامداری ما عین مسافران متروی تهران کرج اند
صبحها هجوم به تهران(مثل صفهای خرید چند میلیونی در بازار مثبت)
عصر حمله به سمت کرج(صف فروش چند میلیونی در قرمزی بازار)
در هر دو حالت عده ای جیب بر ؛جیبشان را خالی میکنند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
مصداق بارز پول هوشمند امروز با شروع بازار وارد سهم پارس خودرو شد: بیش از 20 میلیون سهم توسط 50 حقیقی (متوسط خرید هریک بیش از 700 میلیون تومان!) در سقف قیمتی خریداری و سپس صف خرید سنگین...
گرچه این صف در جو منفی بازار پرعرضه امروز یک بار فرو ریخت و مجدداً صف شد، اما این اتفاق می تواند نشانه انتشار اخبار مثبتی از این سهم در روزهای آتی باشد...