بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
شرکت فرابورس ایران 2 سال است که به عضویت فیاس و oic درآمده و طی این مدت توانسته عضو گروه SME ها و شرکت های کوچک و متوسط شود و در کنار کشورهای مصر، ترکیه و قزاقستان در این گروه حضور داشته باشد.
کد خبر : ۱۶۳۱۳۸
نویسنده :
یارمحمدی
عملکرد سال 94 فرابورس/ پیگیری معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها/ رشد سهم تأمین مالی بازار سرمایه

روز جاری مدیر عامل فرابورس ایران نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد تا علاوه بر ارائه گزارشی از عملکرد فرابورس در سال 94 و تعیین اهداف سال جاری به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، امیر هامونی طی نشست خبری روز جاری در رابطه با گزارش عملکرد سال 94 گفت: شرکت فرابورس ایران 2 سال است که به عضویت فیاس و oic درآمده و طی این مدت توانسته عضو گروه SME ها و شرکت های کوچک و متوسط شود و در کنار کشورهای مصر، ترکیه و قزاقستان در این گروه حضور داشته باشد.

وی در ادامه افزود: طی 7 سال گذشته بالغ بر 250 مورد ادغام و تملیک شرکت های کوچک و متوسط را داشته ایم که عمده این موارد توسط دولت و سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است و باعث شده که در فیاس تبدیل به یک عضو فعال شویم.

این مقام مسئول با اشاره به ارزش 6.3 هزار میلیارد تومانی معاملات اوراق با درآمد ثابت در سال گذشته از طریق فرابورس گفت: فرابورس توانسته در میان بورس های اسلامی رتبه سوم از نظر ارزش معاملات اوراق با درآمد ثبات را کسب کند و از کشوهایی که جلودار ارائه اوراقی همچون صکوک هستند نیز پیشی گرفته و در حوزه صندوق های قابل معامله یا همان ETF ها نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده و از طرفی در عرضه های اولیه عمومی اوراق نیز در جایگاه ششم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حوزه بازارهای بدهی، تلاش های گسترده صورت گرفته به طوریکه ارزش 30 میلیارد تومانی صکوک اجاره هواپیمایی از 7 سال گذشته به بیش از 500 میلیارد تومان در حال حاضر رشد یافته است.

هامونی عنوان کرد: رشد و افزایش ظرفیت های بازار سرمایه باعث شده تا سهم بازار سرمایه از تأمین مالی برای مردم بنگاه های اقتصادی کوچک و برگ از 2 درصد به 46 درصد افزایش یابد.

این مقام مسئول در خصوص مصوبه جدید هیأت دولت در مورد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و شایعه به تعویق افتادن اجرای این مصوبه در سال جاری اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها مالیات 25 درصدی عملکردی در نظر گرفته شده و این در حالی است که در سال گذشته اغلب شرکت ها از پرداخت این مالیات بعد از افزایش سرمایه معاف بودند، با این مسئولین بازار سرمایه برای حل این موضوع و تمدید آن در جهت معافیت مالیاتی پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

هامونی در مورد نوسان برخی از شرکت های ورشکسته در بازار پایه توافقی گفت: بازار پایه توافقی با پیشنهاد 10 کارگزار برتر برنامه ریزی شده و در آن از شرکت های برخوردار از عملکرد شفاف گرفته تا شرکت هایی که تاکنون حتی مجمع عادی سالیانه نیز برگزار نکرده اند، حضور دارند. در این بازار حتی برخی از شرکت هایی وجود دارند که با وجود به انحلال رسیدن و توقف فعالیت مجموعه، اما با توجه به دارایی ها و اموال شرکت بر اساس ارزش جایگزینی از سوی معامله گران قیمت گذاری می شود. روند نوسان قیمت در این بازار بسیار طبیعی و عقلایی است و تاکنون مسئله خاصی در این بازار به عنوان ناهنجاری وجود نداشته است.

وی گفت: تاکنون 16 شرکت در فرابورس درج و آماده عرضه اولیه می باشد و همچنین 15 شرکت دیگر هم پذیرش شده ولی درج نشده اند که اغلب در صنعت هایی همچون کاغذ سازی، هتل داری، نیروگاهی، ساختمان، حمل و نقل ریلی و دریایی، نفت محصولات شیمیایی و مواد شوینده و دام داری فعالیت دارند که با این کار خلاء صنایع مختلف در کشور برطرف گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر