بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر : ۱۶۳۱۴۴

به گزارش سایپا نیوز: دکتر مرتضی بانک معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری، از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و دستاوردهایی که در حوزه تحقیق و توسعه محصول در این گروه صورت گرفته بازدید و طی نشستی با مدیر عامل گروه و مدیران ارشد سایپا از برنامه های آینده سایپا مطلع شد.

در این نشست دکتر بانک با تشکر از کارگران، متخصصان و مدیران شرکت سایپا افزود:‌ اصلاح ساختار مالی این شرکت نتیجه مدیریت هوشمند و نگاه تخصصی است که مدیران توانمند با تکیه بر متخصصین، برنامه‌های آینده نگر و توسعه محور صنعت خودرو ارائه داده اند. معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: متاسفانه در گذشته صنعت خودرو را به دلیل برخی سیاست‌ها که بعضا احساس می‌شد به ضرر منافع ملی بوده به سمتی بردند که این صنعت ملی تبدیل به یک صنعت ضعیف شود تا پس از آن به سرمایه شخصی تبدیل شود.

وی افزود: درست است که سیاست دولت باید در جهت خصوصی سازی باشد اما نه اینکه یک صنعت ملی را تضعیف کنیم. خوشبختانه مدیران صنعت خودرو این صنعت تضعیف شده را دوباره به یک صنعت قدرتمند و تاثیرگذار تبدیل کردند.

بانک افزود: بعضی دوستان بعضا اظهاراتی می‌کنند که شاید تا حدودی معتبر باشد. اما وقتی نقد می‌کنند که چرا بیش از پیش از صنعت خودرو حمایت می‌شود به نظر می‌رسد به جوانب مختلف این موضوع توجه ندارند و صرفا به تولید توجه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: صنعت خودرو می‌تواند با در خدمت گرفتن نیروهای تخصصی اقتصاد کشور را در منطقه و دنیا مطرح کند و ارزش افزوده را در دانشگاه‌ها بالا ببرد. این صنعت هر روز دچار تحول می‌شود و به سادگی نمی‌توان از کنار‌ آن عبور کرد. البته حتما باید به سمت تجاری شدن و اداره شدن به صورت خصوصی پیش برود اما از طرفی حتما باید چتر حمایتی برای آن به وجود بیاید.

معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید اجازه داد صنعت خودرو در کشور تضعیف شود، گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌های عمومی دولت دقیق بوده است و بر عکس کسانی در اواخر دوره‌های قبل، این صنعت را با مخاطراتی مواجه کرده بودند. من از دیدن آزمایشگاه‌های تخصصی و وجود متخصصین کارآمد در سایپا خوشحال شدم و توصیه‌ام این است که به بخش تحقیق و پژوهش و برندسازی و نگاه به آینده با بهره‌بری از فکر و اندیشه متخصصان اعتماد شود، چون اقتصاد مقاومتی یعنی همین که به سرمایه بزرگ داخلی که داریم نگاه و از آن استفاده کنیم و اجازه دهیم اندیشه‌های علمی و تخصصی بروز پیدا کند.

در ادامه دکتر جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی گفت: همگام با دولت "تدبیر و امید” و با نگاه استفاده از متخصصان داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی، سایپا نیز در شرایط جدید بعد از برجام به دنبال ایجاد شرایطی بوده تا صنعت خودرو کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در اواخر سال 91 و بعد از تحریم های ناجوانمردانه گروه خودرو سازی سایپا با مشکلات عمده ای روبرو شد، به صورتی که از تولید 800 هزار دستگاه در سال به 300 هزار دستگاه کاهش یافت.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تحریم ها باعث شد تا فرصت های شغلی ، سرمایه گذاری داخلی و خارجی بشدت کاهش یابد که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اتخاذ تصمیمات مناسب در عرصه سیاسی و اقتصادی بارقه های امید بار دیگر به تولید برگشت و روند تولید شکل بهتری به خود گرفت.
وی یادآور شد: در سال 93 با توجه به فشار تحریم ها در مسیر مذاکرات، تولید روند مناسبی داشت و در سال 94 با جوسازی و اطلاعات غلطی که بعضی افراد از صنعت خودرو سازی به مردم دادند، باعث تضعیف این صنعت شد که خوشبختانه با تصمیمات و راهکاری های مناسبی که توسط دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف صورت گرفت باعث شد شرایط تولید روند مثبتی پشت سر بگذارد.

جمالی عنوان کرد: گروه خودرو سازی سایپا در سال 94 با مساعدت های دولت و اتکا به توان متخصصان داخلی، توانست سال موفقی را پشت سر بگذارد و در حال حاضر با بستر مناسبی که دولت تدبیر و امید در عرصه سیاسی به وجود آورده است، امیدوارم همکاری های مشترک با شرکای تجاری خارجی در زمینه سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی بیش از پیش باعث رشد صنعت خودرو سازی کشور شود.

مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا از استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حضور شرکت های مطرح خودروسازی جهانی خبر داد و افزود: در حال حاضر با سیتروئن و رنو مذاکرات خوبی انجام شده که در مراحل پایانی آن است و مطمئنا با توجه به وجود زیر ساخت های مناسب در گروه سایپا در آینده ای نزدیک شاهد رشد تولید و حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی خواهیم بود.

قابل ذکر است در جریان بازدید معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری، مهندس علیرضا مصدقی مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گزارشی از عملکرد و برنامه های پژوهشی گروه سایپا که توسط متخصصان داخلی و مشاوران خارجی در این مرکز در حال اجرا می باشد را ارائه داد. همچنین از بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا همچون، بخش طراحی و توسعه خودروهای جدید، بخش تحقیق و توسعه، واحد طراحی ساختار و بدنه، واحد طراحی ایمنی و استحکام خودرو، آزمایشگاه‌های منحصر به فرد تست خودرو، شبیه‌سازی جاده و ارتعاشات و سرما بازدید شد.

اصلاح ساختار مالی و افزایش تولید در گروه خودروسازی سایپا نتیجه مدیریت اثر بخش و نگاه تخصصی مدیران آن است

اصلاح ساختار مالی و افزایش تولید در گروه خودروسازی سایپا نتیجه مدیریت اثر بخش و نگاه تخصصی مدیران آن است

اصلاح ساختار مالی و افزایش تولید در گروه خودروسازی سایپا نتیجه مدیریت اثر بخش و نگاه تخصصی مدیران آن است

اصلاح ساختار مالی و افزایش تولید در گروه خودروسازی سایپا نتیجه مدیریت اثر بخش و نگاه تخصصی مدیران آن است

اصلاح ساختار مالی و افزایش تولید در گروه خودروسازی سایپا نتیجه مدیریت اثر بخش و نگاه تخصصی مدیران آن است

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
....نتیجه مدیریت هوشمند و نگاه تخصصی است که مدیران توانمند با تکیه بر متخصصین، برنامه‌های آینده نگر و توسعه محور صنعت خودرو ... ) در کمال وقاحت بخود اجازه میدهند برای تحقق زیان !!! .در مجامع بین خود پاداش های نجومی از جیب بیت المال برداشت کنند .