بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
بخش عمده ای از سود پیش بینی شده برای سال مالی جاری از محل سود نقدی تقسیمی شرکت های زیر مجموعه و موجود در پرتفوی غیر بورسی "تپمپی"محقق می شود.
کد خبر : ۱۶۳۱۷۱
نویسنده :
جمشیدی
گروه صنایع پمپ سازی ایران در نماد "تپمپی" فعال در گروه ماشین آلات و تجهیزات است که تاکنون بر اساس عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه 95 توانسته 36 درصد از سود برآوردی 351 ریالی را پوشش دهد و با سرمایه 220 میلیارد ریالی برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی را به اجرا درآورده است.

علاوه بر این سهام شرکت مذکور از 23 دی ماه سال گذشته تاکنون با افزایش تقاضا برای خرید سهام و تشکیل صف خرید همراه است.

در همین ارتباط، مدیر مالی گروه صنایع پمپ سازی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بخش عمده ای از سود پیش بینی شده برای سال مالی جاری از محل سود نقدی تقسیمی شرکت های زیر مجموعه و موجود در پرتفوی غیر بورسی "تپمپی"محقق می شود.

بر این اساس می توان گفت تا پایان سال مالی جاری با اعمال درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها و دریافت سود نقدی تقسیمی شرکت های زیرمجموعه به سود برآوردی 351 ریالی دست خواهیم یافت.

داریوش سردشتی در خصوص سرمایه گذاری های "تپمپی" در شرکت های فعال در بورس گفت: مبلغ اندکی از سرمایه در اختیار شرکت در حوزه بازار سرمایه سرمایه گذاری شده است به گونه ای که سرمایه گذاری ها در حوزه بورس مبلغی حدود 300 میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد و مابقی در بانک سامان سرمایه گذاری شده که این مجموعه نیز در مجمع عمومی سهامداران خود سود نقدی بیش از آنچه که ابتدای سال برآورد کرده بود، میان سهامداران خود تقسیم کرده است. از این رو دستیابی به سود برآوردی 351 ریالی قطعی است و حتی می توان گفت با نوسان مثبتی نیز همراه خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت های اصلی گروه صنایع پمپ سازی ایران ابراز داشت: این مجموعه به عنوان هلدینگ تخصصی دارای شش شرکت زیر مجموعه تولید کننده پمپ است و همچنین چند شرکت تولید کننده قطعات اولیه تولید پمپ را در اختیار دارد.

مدیر مالی گروه صنایع پمپ سازی ایران در خصوص صادرات دستگاه های تولیدی به کشورهای خارجی گفت: با توجه به اعمال تحریم های بین المللی طی سال های اخیر و مشکلات موجود جهت انتقال درآمدهای حاصل از فروش صادراتی به حساب های شرکت از حجم صادرات محصولات تولیدی در شرکت های تابعه کاسته شده و در حال حاضر بخشی از دستگاه های تولیدی به کشورهای همسایه صادر می شود.

سردشتی به برنامه های شرکت جهت توسعه بازارهای هدف صادارتی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه هایی جهت همکاری مشترک با شرکت های پمپ سازی مطرح خارجی در نظر داریم که در همین راستا تاکنون مذاکرات متعددی انجام شده و مدیران شرکت های خارجی از واحدهای تولیدی زیر مجموعه های شرکت بازدید داشته اند که هنوز برگزاری مذاکرات و جلسات به نتیجه قطعی منجر نشده است. اما به هر حال توسعه بازارهای هدف صادراتی و همکاری مشترک با شرکت های هم گروه خارجی یکی از برنامه هی اصلی گروه پمپ سازی ایران به شمار می رود و تلاش خود را جهت دستیابی به این امر می کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی "تپمپی" از محل سود انباشته، در این خصوص اظهار داشت: بعد از اجرای برنامه مذکور که جهت تقویت شرکت های زیرمجموعه انجام شده، به منظور افزایش کیفیت تولیدات، بهینه سازی تجهیزات و دستگاه های واحدهای تولیدی، افزایش توان رقابتی و جذب شرکت های معتبر هم گروه برای همکاری بیشتر اجرای برنامه افزایش سرمایه 5 تا 15 درصدی در نظر داریم که اقدامات اولیه جهت انجام آن در حال پیگیری است و اجرایی شدن آن منوط به موافقت سهامداران عمده و طی کردن مراحل لازم می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر