بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۷
بررسي اجمالي گروه صنعتي سديد

ارزش پرتفوي "وسديد" برآور شد

به گزارش بورس نيوز گزارش عملكرد 3 ماهه اين شركت به سازمان بورس حاوي چند نكته حائظ اهميت است كه در ادامه اين گزارش به آن مي پردازيم .
کد خبر : ۱۶۳۲۵

گروه صنعتي سديد يكي از بزرگترين مجتمع هاي صنعتي در زمينه طراحي مهندسي ساخت تجهيزات و ماشين آلات ، لوله هاي فولادي درز جوش مستقيم و اسپيرال ، پيمانكار پروژه هاي نفت و گاز و پتروشيمي و شبكه هاي فاضلاب ، لوله هاي آبرساني و ساخت نيروگاههاي بادي مي باشد. اين شركت در سال 1342 فعاليت خود را آغازكرد و در سال 1374 نام در فهرست شركتهاي بورسي ثبت گرديده است .

همانطور كه ملاحظه مي شود زمينه هاي فعاليت اين گروه بسيار متنوع است و فعاليت هاي اين شركت جزو نياز هاي اساسي و ضروري كشور است .

به گزارش بورس نيوز گزارش عملكرد 3 ماهه اين شركت به سازمان بورس حاوي چند نكته حائظ اهميت است كه در ادامه اين گزارش به آن مي پردازيم .
 
سود سال مالي منتهي به 30/12/87 اين شركت در مقايسه با سال مالي گذشته 3 درصد افزايش از خود نشان مي دهد كه يك درصد از EPS شركت طي سه ماه پوشش يافته است و اين ميزان در گزارش شش ماهه به 23 درصد افزايش يافته است يعني در حدود 119 ريال از سود 510 ريالي شركت پوشش يافته است.

البته شايان ذكر است با توجه به نوع فعاليت شركت ( هلدينگ ) اكثر درآمدهاي گروه سديد در پايان دوره شناسايي مي شود و تجربه نشان داده است كه اين گروه در زمينه تحقق برآوردهاي خود تاكنون مشكلي نداشته است .

اما نكته مهم ديگر در صورت وضعيت پرتفوي سرمايه گذاري هاي گروه صنعتي سديد در تاريخ 30/7/87 اين است كه ارزش پرتفوي سرمايه گذاري غير بورسي اين شركت نزديك به 3 برابر بيشتر ارزش پرتفوي بورسي آن مي باشد .
 
بطوريكه ارزش بازار پرتفوي بورسي اين شركت تا تاريخ مذكور 6/21 ميليارد تومان بوده در حالي كه با در نظر گرفتن ميانگين P/E معادل 3 براي شركتهاي درآمدزا در پرتفوي غير بورسي اين گروه ، ارزش اين پرتفوي به 70 ميليارد تومان بالغ مي گردد كه در مجموع ارزش پرتفوي اين شركت را به 6/91 ميليارد تومان مي رساند .
 
گفتني است قيمت سهام اين شركت جزو معدود شركتهايي است كه در بحران اخير بورس كاهش چنداني از خود نشان نداده است كه شايد دليل اصلي آن مي تواند تمركز پرتفوي اين شركت به سهام شركتهاي خارج از بورس بوده است .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر