بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
مستطيل شيشه اي تالار

بهشت بورس در اردیبهشت؟

در معاملات روز جاری خبری منتشر شد که توانست مجدداً اندکی امیدها را زنده کند و جان تازه ای به بورس ببخشد زیرا همانگونه که گفته شد روند آتی سهام شرکت ها و بازار سرمایه به تمدید مصوبه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها با رعایت معافیت مالیاتی گره خورده بود.
کد خبر : ۱۶۳۲۷۹
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 95.02.08 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 38 واحد کاهش به رقم 54890 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 295 واحد افزایش عدد 171282 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 3 واحد افزایش به رقم 29593 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 67 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبانک" با 43 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحدافزایش به رقم 802 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2532 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1691 میلیارد ریال رسید.

آخرین روز از معاملات هفته جاری بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس با رشد اندک 10 واحدی مواجه شد اما این در حالی بود که روند برخی از گروه ها بسیار بهتر از شاخص کل بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری خبری منتشر شد که توانست مجدداً اندکی امیدها را زنده کند و جان تازه ای به بورس ببخشد زیرا همانگونه که گفته شد روند آتی سهام شرکت ها و بازار سرمایه به تمدید مصوبه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها با رعایت معافیت مالیاتی گره خورده بود که امروز باخبر شدیم فعلاً در اولین گام از سری اقدامات متولیان بازار سرمایه به جهت تمدید این مصوبه برای سال 95 ظاهراً شرکت هایی که تا پایان سال 94 مکاتبات و درخواست های خود را به همراه طی مراحل قانونی به جهت افزایش سرمایه از این محل گذرانده باشند می توانند در سال 95 اقدام به افزایش سرمایه از این محل نمایند به عبارت ساده تر با انتشار این خبر بازار سرمایه پتانسیل مجددی به جهت رشد و آغاز روند صعودی از سر خواهد گرفت.

بر این اساس امروز در گروه خودرویی اولین واکنش ها به این خبر از سوی ایران خودرو و "خاور" دیده شد سهمی که نه تنها با روند نزولی خودش طی هفته های اخیر فاصله زیادی با رقیب دیرینه خود یعنی سایپا در بورس گرفته بود بلکه کلیت بازار سرمایه را نیز تحت الشعاع روند خود قرار داده بود. اهالی تالار معتقدند در صورتیکه مدیران این شرکت مراحل قانونی لازم برای افزایش سرمایه از محل مذکور را تا پایان سال گذشته گذرانده باشند ممکن است تداوم روند صعودی بورس با لیدری ایران خودرو ادامه یابد.

سایپا نیز همچنان درگیر اخبار و شایعات توقف نماد به جهت تعدیل سود است و در صورتیکه چنین اتفاقی را در این نماد شاهد باشیم قطعاً نیروی تأثیر گذاری خودرویی ها بر بازار سرمایه دو چندان خواهد شد.

همچنین شرکت آزمایش که به عنوان یک سهام غریب آشنا برای بازار سرمایه مطرح است با توجه به انتشار این خبر توانست روز سبزی را پشت سر بگذارد و ممکن است کلاً با انجام اتفاقات جدید در راستای اصلاح ساختار مالی دوباره شاهد آزمایشی باشیم که در سال های نه چندان دور از آزمایشات بورسی سر بلند بیرون آمده بود.

اما "وخارزم" سرانجام بعد از گذشت بیش از 6 ماه دوباره به تابلوی معاملات بازگشت بازگشتی که اصلاً غرور آفرین نبود چون انتظارات سهامدارانش را برآورده نکرد اما برخی از اهالی تالار بر این باورند که احتمالاً "وخارزم" بزودی جبران مافات خواهد کرد.

از سوی دیگر شگفتی هفته جاری بورس یا بهتر بگوییم عنوان شگفتی ساز هفته جاری را باید به سهام "وبانک" اعطا کنیم شرکتی که علی رغم اعلام خبر مثبت فروش بلوک 35 درصدی بترانس و تأثیر گرفتن با اهمیت سود صورت انجام معامله، نه تنها رشد قیمتی را تجربه نکرد بلکه صف فروش هم شد. این موضوع ربطی به مدیریت "وبانک" و عملکرد آنها ندارد کلاً خاصیت سهام وابسته به دولت همین است. البته "وبانک"همیشه سهم بلند مدتی خوبی برای پرتوهای بزرگ بوده است.

اما در گروه فلزات اساسی راوی خبر آورد که بزودی شرکت های تولید کننده فولادی این گروه یک تعدیل مثبت سود دسته جمعی خواهند داشت تعدیلی که شاید بتواند روند گروه را تغییر دهد فعلاً فولاد، هرمز، فخوز و ارفع در کانون توجه اهالی تالار هستند.

در پایان با توجه به انتشار خبر یاد شده در روز جاری و نیز احتمال انتشار اخبار مثبت دیگری همچون قرارداد خودروسازها با خارجی ها، تعدیل سود با اهمیت فولادسازان، رسیدن اخبار مثبت بانکی و رشد بهای نفت به نظر می رسد احتمال اینکه اردیبهشت امسال بهشت بورس شود بعید نیست.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سلام
ROMANIA
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
هپکو تا 130مچ خواهد شد و شگفتی ساز هفته آینده بورس است
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
آقا من یک آدم بی سواد هستم،چند ساله منتظر افتتاح طرح توسعه پتروشیمی شیراز هستم حالا که داره افتتاح میشه هر روز تعدیل منفی شرکت اعلام میکنه که در مقایسه با بقیه شرکت های گاز سوز به عقل جور در نمی یاد،امروزم که صف فروش بود واقعا جالبه،من که هنگ کردم ،اگه کسی می دونه لطفا همینجا بگه،اگر می خوان بز خری کنن بدونن این پولا خوردن نداره ،شاید کسی همه زندگیش این سهم باشه
سمند
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
فردا مثبته.مطمئن باش
جوانفکر
ROMANIA
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
ذوب........ذوب..........ذوب بالای 100% بازدهی در کوتاه مدت میدهد. شنبه صف خرید سنگین میشود. یادتان نرود که گفتم: ذوب
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
به نظر میرسد گروه خودرو سازها پر پتانسیل ترین گروههای بورس در هفته پیش رو خواهند بود چرا که خبرهای بسیار خوبی درون آنها است از جمله سهام ورنا - وساپا - خزامیا - خاور و غیره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
شاید منظورت بهشت زهراست! اکثر سهامداران معمولی تا خرخره تو ضررن و هر روز هم اوضاع بدتر میشه بعد شما صحبت از بهشت در اردیبهشت میکنی! بزک نمیر بهار میاد .......
فرزاد
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
این دیگه بی انصافیه که کسی بگه تو ضررم، دیگه مشکل از خودته
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
چرا با پایان دوره مدیریت سازمان بورس در ۷ اردیبهشت تیم مدیریت جدید سازمان از سوی وزیر اقتصاد معرفی نمی شوند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
سلام وقتی دولت باید بین دانشکاه وصنعت بیوند برقرار کند فکر می کند باید شق القمر کند ویاد دلار ویورو ومسافرتهای خارجی می افتد که به این واسطه از دست می دهد ویا این بیوند را هم بادلار ویورو ومسافرت خارجی هم بیوند دهد اقایان دست از کثافت فکری برداری ویک سایت اینترنتی راه بندازید به اسم سایت نیازمندیهای صنعت وخلاقیت دانشکاهها ودر این سایت کلیه صنایع نفتی خودروئی معدنی کشاورزی ووو اجبارا نیازمندیهای حال واینده را اعلام کنند وکلیه دانشکاها ی کشور نیز عضو این سایت باشند وهر دانشکاه و دانشجو یا ادم دارای خلا قیت بتواند نیازهای صنایع را ببیند وهر شخص وکروه دانشجوئی که توانائی رفع نیازمندیها را دارد اعلام امادکی کند واین سایت توسط نهدهای ناظر مانند سازمان بازرسی کشور جرائم اینترنتی مجلس کروه هیئت منصفه نظارت شود وکارهای ممکن را با کمترین سرمایه وامکانات داخلی تولید کنند وحقوق طرفین را رعایت کنند این کار نه دلار وویورو وارز خارجی ومسافرت خارجی می خواهد ونه هزینه زیادی می خواهذ حالا اقایان می روند دنبال کثافتکار فکری خودشان و کنکره امریکا واتخادیه اروبا تا مجوز این کار را از سازمان ملل هم بکیرند ویک جورهای تحریم وبازی وکثافت کاری در بیارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
سلام کلیه قرار دادهای خودروئی که با خارجیها بسته شدهاند ضد منافع ملی وباید لغو شوند وفساد این قراردادها برای منافع ملی بسیار زیاد است حتی اکر بهترین خودروها را در ایران مونتاز کنند این قرار دادها حق دانشکاهها ودانشجویان ایرانی است نه این کشورهای خارجی که جز دشمنی با ملت ایران کاری ندارند اقای رئیس جمهور خوب در دانشکاهها میروی سخنرانی میکنی وخربزه وهندوانه زیر بغل دانشجوها واساتید می کذاری ودانشکاهها ودانشجوها را تحریک سیاسی میکنی ولی در عمل کاه هم بار دانشجوها نمی کنی به این عمل شما می کویند نفاق ودر باغ سبز نشان دادن مرد عمل هستی وراست وحسینی حرف می زنی دانشکاههای ایران باید در خودرو سازی فعال باشنذ نه دشمنان تابلو دار ایران ویک حرف هم با دانشجویان واساتید حیف نان انهدارم جرا عرضه ندارید وغیرت ملی ندارید که با صنایع داخلی هماهنک شویذ ونیازهای داخلی را تامین کنید ای دانشکاههای ایران وای دانشجوهای عزیز شغالها امدهاند وحق وحقوق شمارا دارند می برند زبان ندارید دستتان جلاق است خلاقیت ندارید عرضه ندارید لیاقت ندارید جه مرکتان است که مثل مردهای متحرک هستید
نوسان گیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
آفرین بر تو که بازم شروع کردی به باد کردن خودروی ها.
علی
GERMANY
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
خیلی خنده‌دار و مضحک است؛ درحالی که هیچ امیدی به رونق بازار سرمایه نیست و با وضعیت شرکتهایی همچون فایرا و کچینی و ... اوضاع خیلی اسف‌بار است، اما بورس نیوز میخواهد به زور بگوید که خبری هست!! هدف افزایش سرمایه مثبت بوده اما چندی است که شرکتها به جهت شانه خالی کردن از پرداخت سود سالیانه، افزایش سرمایه را بهانه میکنند و از آن بی‌ثمرتر و مسخره‌تر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها است!! درست مانند کاری که شهرداریها میکنند؛ درآمدزایی از محل فروش آسمان شهرها!
ناشناس
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
بازدهی 1000 درصدی خاذین زیانده واقعا مسخره بود ولی سود توی تجدید ارزیابیه
کارشناس
-
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
خیلی ها با وعده بهشت به شعور ادمی توهین میکنند .
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
سلام ضمن خسته نباشید از مدیریت و عوامل بورس نیوز خواهش دارم درمورد عدم باز گشایی از جانب سازمان بورس سهم های جایزه گروه خودرو اطلاع رسانی بشه که چرا اینهمه طول کشیده باید شفاف سازی بشه .با تشکر
امير از تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
شماره تماس سازمان امور مالیاتی
..............

سازمان امور مالیاتی چنین خبری که شركتها میتونن در سال95 عین سال94 معاف از مالیات بشن با تجدید ارزیابی و همچنین ارسال چنین نامه ای رو به بورس تكذیب کرد
ناشناس
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
درسته فقط شپلی ذوب و ... نه بقیه
ناشناس
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
لازما که معافیت داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
هر چی پس انداز داشتیم تو خودرویا یکماهه نابود شد.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
اردیبهشت هم به نیمه رسید...