بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
با وجود اعلام تعدیل منفی این شرکت و عدم تحقق فروش زمین مشاع با شرکت سدید، مدتی است که تقاضای خرید بر روی این سهم بالا رفته و موجب شده است که تنها در طول هفته جاری قیمت این سهم با افزایشی به میزان 15 درصد، قیمت 2610 ریالی را به خود ببیند.
کد خبر : ۱۶۳۳۳۶
نویسنده :
حسینی
شرکت کارتن ایران که عنوان بزرگترین واحد تولید کننده، انواع کارتن و ورق کنگره ای در منطقه را یدک می کشد. در 22 فروردین ماه سال جاری کاهش در آمدهای غیر عملیاتی خود را که در پی عدم تحقق فروش زمین رقم خورده بود، برای بازار شفاف سازی کرد تا به موجب این اقدام قیمت سهم آن در بازگشایی مجدد با کاهشی 12 درصدی روبرو گردد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز: با وجود اعلام تعدیل منفی این شرکت و عدم تحقق فروش زمین مشاع با شرکت سدید، مدتی است که تقاضای خرید بر روی این سهم بالا رفته و موجب شده است که تنها در طول هفته جاری قیمت این سهم با افزایشی به میزان 15 درصد، قیمت 2610 ریالی را به خود ببیند.

درهمین رابطه و با توجه به افزایش قیمت ناگهانی سهم در هفته جاری بر آن شدیم تا با مسئولین این شرکت مصاحبه ای داشته باشیم و این پرسش که آیا افزایش قیمت کنونی ارتباطی با تحولات داخلی شرکت دارد را در میان بگذاریم، که متاسفانه علی رغم تماس های مکرر خبرنگار بورس نیوز با شرکت کارتن سازی ایران، مسئولین امر با بهانه های مختلف از پاسخ به ما طفره رفتند و در نتیجه امر آگاهی رسانی این رسانه را ناکام گذاشتند.

با این وجود بررسی های ما بر روی صورت های مالی این شرکت و اطلاعات منتشر شده در سامانه اطلاع رسانی کدال بیانگر آن است که میزان پوشش سود شرکت در گزارش عملکرد 9 ماهه و در نتیجه انتظار تغییر مثبت از این ناحیه شاید از جمله موارد تاثیر گذار بر افزایش تقاضای خرید این سهم در این روزها باشد.

همچنین شرکت در نامه ای اعلام کرده است که با وجود عدم فروش زمین مشاع خود با شرکت سدید هنوز هم در پی فروش این زمین است که در صورت وقوع این امر ،اثر قابل ملاحظه ای بر سود سال 95 هر سهم شرکت را می توان متصور بود.

علاوه بر این برخی اخبار تایید نشده نیز حکایت از آن دارد که پیرو تحولات صورت گرفته در برخی از شرکت تولیدکننده نظیر شرکت های لبنی و دارویی که امکان صادرات برای آنها را میسر کرده است موجب می شود که این شرکت ها به جهت رفع نیاز های خود به کارتن قراردادهایی را با این شرکت منعقد کنند که از این ناحیه نیز منافع فراوانی می تواند برای شرکت ایجاد شود.

در پایان این گزارش بایستی بیان کنیم که انتظار فعالین بازار آن است که مدیران و مسئولان شرکت های بورسی که همواره در صحبت های خود از لزوم تلاش مسئولان دولتی در جهت ایجاد فضای مناسب و پویا برای کسب و کار سخن گفته اند؛ خود نیز مد نظر داشته باشند که ایجاد این فضا در گرو تلاش تمام بازیگران عرصه اقتصادی است و لذا توقع از مدیران شرکت های حاضر در بورس آن است تا با نگاهی مسئولانه و با درک حساسیت های بازار در زمینه گردش آزاد اطلاعات، برای تحقق این فرایند ساز وکار بهتری را در زیر مجموعه های خود پیش بینی نمایند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر