بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر : ۱۶۳۳۵

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس موسی رفان در کنفرانس خبری که امروز (سه شنبه 12 آذر) دراین شرکت برگزار شد، در این باره گفت: هم اکنون این شرکت برای سرمایه گذاری 14 تا 15 میلیارد یورو در اجرایپروژه هاینفت و گاز کشور آمادگی دارد.

رفان به پروژه های در دست اجرای این شرکت در بخش نفت و گاز اشاره کرد و گفت:طرحیوتیلیتی (تاسیسات جانبی) فازهای 15 و 16 گاز پارس جنوبی، یوتیلیتی شرکت پتروشیمی فجر، بسته E پروژه شرکت ایران ال.ان.جی (شرکت مایع سازی گاز ایران)، توسعه یوتیلیتی پتروشیمی نوین، بسته C طرح توسعه پالایشگاه اصفهان، تهیه یکصد دستگاه توربو و کمپرسور برای شرکت گازاز جمله پروژه های در دست اجرا شرکت مپنا در بخش نفت و گاز به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت مپنا همچنینپروژه شیرین سازی گاز تولیدی فاز 6، 7 و 8 میدان های گازی پارس جنوبی از دیگرپروژه های ذکر کرد و گفت: اجرای این پروژه هم اکنون در حال ارزیابی است.

وی تصریح کرد: شرکت مپنا مدتی است که در بخش نفت و گاز به ویژه در واحدهای بالادستی فعالیتخود را آغاز کردهاست، همچنین این شرکت در واحدهای پایین دستی، پتروشیمی، پالایشگاه ها و اجرای پروژه های صنعتی با هدف تامین نیازهای جانبی برق، آب، بخار و هوا (یوتیلیتی) فعالیت می کند.

رفانبا تاکید بر ضرورت ارتقایسطح رقابت اینشرکتدر مناقصه هایبین المللی و داخلی صنعت نفتگفت: هم اکنون در خصوص«اجرای پروژه در زمان مقررو مشخصات فنی» نسبت به سایر شرکت ها پیشروهستیم، ولی در زمینه «قیمت قرارداد»تاکنوننتوانستیم به سطح قابل قبولی در مناقصه های صنعت نفتدست یابیم

وی در ادامه برعلاقه مندی شرکت مپنا برای حضور در پروژه های نفت و گاز تاکید کرد.

رفانحضور شرکت مپنا در پروژه های بخش دریایی نفترا از دیگر فعالیت های این شرکت در بخش نفت و گاز برشمرد و گفت:هم اکنون با شرکت نفت فلات قاره ایران در حالمبادله موافقت نامه برای حضور در پروژه های این شرکت در بخش تامین مالی و اجراهستیم.

ورود 12 هزار و 500 مگاوات نیروگاه جدیددر مدار برق کشور

مدیرعامل شرکت مپنا با اشاره به طراحی نیروگاه استاندارد شرکت مپنا با عنوان طرح نیام (طرح نیروگاه استاندارد مپنا) گفت: گروه مپنا، به عنوان اولین و تنها سازنده تجهیزات نیروگاهی در خاورمیانه ، همگام با شرکت های معتبر و مطرح جهانی و با همکاری واحدهای تحت پوشش خود، طرح نیام را با هدف ارتقای سطح فنی و مهندسی نیروگاه ها طراحی و اجرا کرده است.

وی افزود: بکارگیری طرح نیام زمان پروژه ها را هم در مرحله تهیه، ارائه پیشنهاد، عقد قراردادها همچنین در مرحله پس از انعقاد قرارداد یعنی مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا کاهش می دهد، بنابراین بخش عمده ای از فعالیت های مهندسی پروژه ها، از صفر شروع نمی شود و با ایجاد تغییرات یا اصلاحات جزئی بر روی تجهیزات موجود، می توان آنها را با شرایط اقلیمی نیروگاه ها و خواسته های قراردادی کارفرمایان تطبیق داد.

رفانافزایش امکان رقابت پذیری از طریق بهینه سازی و کاهش زمان اجرای طرح های نیروگاهی، حداقل کردن وابستگی فنی از طریق توسعه دانش مهندسی و ارتقای کیفیت تکنولوژی و انتقال دانش روز جهان،ضرورت همگامی با شرکت های معتبردنیا در امور استانداردسازی نیروگاه ها، ضرورت کاهش تنوع تجهیزات با سیاست همگون سازی آنها و بهبود شرایط مهندسی، تأمین، احداث و بهره برداری نیروگاه های کشور را از جمله اهداف بلندمدت اجرای طرح نیام برشمرد.

وی گفت: هم اکنون مرحله پایلوت این طرح در دو نیروگاه عسلویه و طوس انجام و اشکالات آن پایش و برطرف شده است.

رفان،با اشاره به برگزاری سمینار ویژه معرفی و بررسی طرح نیام در نیروگاه ها، گفت: این سمینار با حضور کارشناسان و مشاوران نیروگاهی و صنعت برق با هدف معرفی طرح، دستاوردها، ملزومات و مشخصات فنی و مزایای تجهیزات و سیستم های اصلی و چشم اندازهای پیش روی این طرحبرگزار می شود.

مدیرعامل شرکت مپنایادآورد شد: مسئله بهنیه سازی و استانداردسازی طراحی و تجهیزات نیروگاه ها از دهه 90 در همه شرکت های بزرگ دنیا که در زمینه نیروگاه سازی فعالیت می کنند اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح نیامدر نیروگاه های کشورتا دو سالو نیمآینده (اسفند ماه سال 89) نزدیک به 12 هزار و 500 مگاوات نیروگاه جدید نصب و وارد مدار برق سراسری می شود که بر این اساس، سالانه 5 هزار مگاوات برق در نیروگاه های کشور وارد می شود.

رفانیادآور شد: با ساخت و تجهیز نیروگاه های جدید هم اکنون سالانه 3 هزار مگاوات برق از سوی شرکت مپنا وارد مدار می شود که با اجرای این طرح، این میزان سالانه به 5 هزار مگاوات افزایش می یابد که این میزان بی سابقه است.

وینیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 500 مگاوات و یک هزار مگاوات، نیروگاه گازی 6 واحد 960 مگاوات، نیروگاه گازی 2 واحد 320 مگاوات، نیروگاه گازی 4 واحد 640 مگاوات را از جمله طرح های از پیش تعیین شده برای اجرای طرح استاندارد سازی نیرو گاه ها معرفی کرد.

وی گفت: طرح استاندارد سازی در دو بخش تجهیزات اصلی و سیستم های جانبی اجرا می شود که هم اکنوندر بخش تجهیزات اصلی این طرحبه طور کامل انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مپنابا بیان این کهزمان اجرا و بهره برداری از طرح نیام 3 سال به طولانجامیده است، گفت: اجرای این طرح شرکت ما را در وضعیت بهتری در زمینه زمان بندی و قیمت تمام شده پروژه ها قرار می دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر