بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

رشد قیمت نفت و نزدیک شدن به تک نرخی شدن ارز

در نماد شتران شاهد تکمیل الگوی reAB=CD هستیم. در وضعیت فعلی قیمت در محدوده کف کانال صعودی تشکیل شده از این الگو در حال نوسان است و محدوده کم ریسکی را برای خرید مهیا نموده است.
کد خبر : ۱۶۳۳۵۶
شرکت پالایشگاه نفت تهران با نماد معاملاتی "شتران" از جمله نمادهایی است که اهالی قدیمی بازار به خوبی با نامش آشنایی دارند. شرکتی که پس از عرضه اولیه، متوقف شد و با بازگشایی خیره کننده اش، خاطرات خوبی را از خود بر جای گذاشت. اما در ماههای اخیر، با توجه به کاهش قیمت نفت و سیاست های اقتصادی دولت یازدهم، صنعت پالایشگاهی و از جمله این نماد، به گوشه رینگ رانده شدند و اصلاح و افت قیمتی طولانی مدتی را تجربه کردند.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در هفته های اخیر اما افزایش قیمت نفت، بار دیگر توجه بازار را به سمت این گروه معطوف نموده است. افزایشی که چنانچه ادامه دار باشد، می تواند علاوه بر تأثیر گذاری مثبت بر سیاست های اقتصادی دولت، این گروه را نیز به آینده امیدوار نماید. علاوه بر این، تک نرخی شدن نرخ ارز که مسئولان دولتی بارها از آن سخن به میان آورده اند و با رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام، بیش از پیش به زمان اجرای آن نزدیک شده ایم، می تواند بر این گروه تأثیر مثبت گذارد.

موضوع دیگری که در نماد "شتران" می تواند به جذابیت آن بیفزاید، افزایش سرمایه 50 درصدی از محل انباشته است. افزایش سرمایه ای که البته در هفته گذشته اطلاع رسانی شد اما نتوانست فروشندگان را مجاب به صبوری کند تا در قیمت های بالاتری اقدام به فروش نمایند!

همه این موارد ما را بر آن داشت تا نیم نگاهی به نمودار قیمت این نماد داشته باشیم.

در نمودار قیمت نماد "شتران"، پس از کف سازی قیمت در محدوده 300 تومان در میانه های سه ماهه چهارم سال گذشته، شاهد رشد قیمت در قالب یک 5 موجی بودیم که بار دیگر خود را به محدوده سقف سال 94 در تراز 600 تومان رساند. اما در هفته های اخیر، قیمت بیش از 50 درصد مسیر طی شده را با خروج خریدارانی که در سود بودند، عقب نشینی کرد و بار دیگر به کمتر از قیمت 450 تومان رسید. این محدوده، علاوه بر آنکه بر تراز فیبوناچی اصلاحی منطبق است، با آخرین حرکت قیمت قبل از رشد اخیر نیز، تشکیل یک ساختار کانالیزه صعودی در جهت تکمیل الگوی reAB=CD داده است و در حال حاضر، قیمت در محدوده کف کانال قرار دارد. با توجه به کف سازی قیمت در محدوده 425 تومان، معامله گران ریسک پذیر می توانند این تراز را به عنوان حد ضرر قرار داده و در محدوده فعلی اقدام به معامله خرید نمایند. اما برای قرار گرفتن در مسیر رشد، قیمت باید موفق شود در ابتدا بر سقف مینوری 493 تومان غلبه کند. لذا معامله گران ریسک گریز می توانند تا شکسته شدن این سقف صبوری نموده و پس از شکسته شدن این تراز، اقدام به معامله خرید نمایند.

در هر دو حالت، حد ضرر در کف مذکور قرار داشته و انتظار داریم در صورت قرار گیری قیمت در مسیر رشد، رفته رفته شاهد رشد قیمت تا اهداف 600 و 700 تومانی باشیم. قابل ذکر است که نمودار تحلیل شده، بر اساس اطلاعات تعدیل شده با افزایش سرمایه بوده و در صورت افزایش سرمایه جدید، ترازهای ذکر شده باید تعدیل شوند یا بر اساس نمودار تعدیل شده جدید، به روز رسانی شوند.

رشد قیمت نفت و نزدیک شدن به تک نرخی شدن ارز

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رویا وزیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
این تبلیغ سهمه نکن سهامیاب بلاکت میکنه ها