بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر : ۱۶۳۵۱۵
مرکز آمار شمار بیکاران را 7/2 میلیون، مقام‌های دولتی 5/3 میلیون، نمایندگان و کار‌شناسان نیز ۵ تا ۷ میلیون نفر می‌دانند. برخی نمایندگان مجلس و کار‌شناسان بازار کار می‌گویند، محاسبات مرکز آمار ایران چندان دقیق نیست و نمی‌توان آن را ملاک اصلی برنامه ریزی‌ها دانست، چون نشان دهنده شمار واقعی بیکاران و سیمای بازار کار ایران نیست.
از این رو، بتازگی آمارهای گوناگونی از شمار بیکاران از ۵ تا ۷ میلیون نفر ارایه شده و این اختلاف نظر‌ها حتی درباره شمار اشتغال ایجاد شده دولت نیز مشاهده می‌شود. اگر شمار بیکاران برخلاف چیزی که مرکز آمار می‌گوید بین ۵ تا ۷ میلیون نفر باشد، احتمالا نرخ بیکاری نیز دیگر نمی‌تواند ۱۱ درصد باشد و باید آن را تا ۳ برابر این میزان در نظر گرفت؛ بنابراین اگر نرخ بیکاری عمومی کشور ۳۰ درصد باشد، بازار کار در شرایط بحران کامل قرار دارد. به عبارت دیگر اکنون به نظر می‌رسد بیشتر اظهار نظر‌ها بیش از آنکه کار‌شناسی باشد رنگ و روی سیاسی دارد و وسیله‌ای برای زدن انگ‌های مختلف بر یکدیگر شده است. در واقع به جای آنکه نگاه به این مقوله بسیار مهم و حیاتی ملی باشد، به ابزاری برای سرکوبی میان جناحی تبدیل شده و کسی از فاجعه در راه، حرفی نمی‌زند. آنچه در این میان مغفول مانده ارایه راهکار برای رفع بیکاری است.
  نقش ویژه قوه قضاییه
 در رفع بیکاری
در همین خصوص محمد قلی یوسفی اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه، درخصوص اینکه با توجه به وضعیت کنونی با چه راهکاری می‌توان ایجاد اشتغال کرد با تأکید بر نقش قوه قضاییه به خبرنگار ما می‌گوید: بهترین راهکار، افزایش وگسترش سرمایه گذاری است؛ ابتدا گسترش سرمایه گذاری داخلی و به دنبال آن سرمایه‌گذاری خارجی. به نظر من قوه قضاییه نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد، به جهت اینکه این قوه می‌تواند فضای کسب وکار را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کند. بخش خصوصی وقتی اقدام به سرمایه گذاری می‌کند که فضا مناسب باشد.
او درباره چگونگی مناسب شدن فضای سرمایه گذاری نیز می‌گوید: نخستین شرط، شفافیت در اقتصاد است. این کار به عهده دولت است یعنی اطلاعات، آمار و ارقام شفاف باشد. به عبارت دیگر فعالیت‌های اتاق اقتصاد ایران باید بشدت شفاف باشد. دومین شرط رقابت است، یعنی باید به سمتی حرکت کرد که اقتصاد یک اقتصاد رقابتی باشد و هر کسی توان اقتصادی بیشتری داشته باشد بتواند با آسودگی بیشتر اقدام به سرمایه گذاری و فعالیت کند.
به گفته وی سومین شرط، نفی انحصار است که در اینجا نقش قوه قضاییه، ممتاز است و درواقع باید به گونه‌ای عمل کند که هر گونه انحصار از بین برود، حال می‌خواهد این انحصار دولتی یا مربوط به بخش خصوصی یا گروه‌های بانفوذ باشد. در ایران مشکلی که وجود دارد گروه‌های تندرو وافراد رانتی هستند که محل رشد آن‌ها اقتصاد مبتنی بر رانت است. قوه قضاییه باید هزینه مبادله در اقتصاد را پایین بیاورد، یعنی افراد کلاهبردار و کسانی را که از فضای بین المللی سوء استفاده می‌کنند سریع محاکمه کند. باید هزینه دادرسی پایین بیاید و سرعت آن بالا برود. به عبارت دیگر برای این کار به یک قوه قضاییه آسان، سریع و در دسترس نیازمندیم. اگر چنین قوه قضاییه‌ای داشته باشیم، می‌تواند در اقتصاد ایران نقش منحصر به فردی ایفا کند، چون اقتصاد ایران ویژگی و مزیت‌های خوبی دارد. یکی از آن‌ها انرژی و نیروی کار انسانی ارزان است، به نحوی که به مراتب پایین‌تر از بازارهای بین المللی است.
وی می افزاید: به هر جهت باید ازسرمایه گذار دفاع کنیم و اگر به قانون نیاز است، مجلس اقدام کند. دولت باید ساختارهای اجرایی داشته باشد، یعنی اگر افرادی از منابع عمومی و به اسم تولید به سمت حرکت‌های دلالی رفته‌اند آن‌ها را شناسایی و به سرعت با آن‌ها برخورد کند. این عمل می‌تواند سیگنال‌های مثبت به بخش تولیدی واقعی و تشویق برای سرمایه گذاری ارسال کند. باید فضا را برای بخش مولد واقعی امن کنند و برای تولید مناسب شود. در این شرایط است که موجب افزایش سرمایه گذاری وتولید ملی و در نتیجه کاهش بیکاری خواهد شد.
  تولید باید ارزش شود
استاد اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با اشاره به اینکه رقم بالای بیکاری واقعیتی انکارناپذیر است، می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد آماری که مراکز رسمی ارایه می‌کنند به دلیل محدودیت‌ها یا کاستی‌هایی که دارند چندان کامل نیست و شواهد موجود فرا‌تر از آن است. نکته دیگری که باید به آن توجه شود بیکاری در گروه‌های خاص است که شمار آن‌ها بیشتر شده است که پیامدهای اجتماعی –سیاسی بیشتری هم دارد. منظور از گروه‌های خاص جوانان، تحصیلکرده‌ها و زنان هستند. این افراد سه گروهی هستند که سازمان ملل جدا از بحث بیکاری کلی، به عنوان سه گروه حساس در جامعه به صورت جداگانه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ بنابراین به نظرم حساسیت این گروه نیز در داخل کشور باید برجسته شود.
مرتضی افقه، همچنین در خصوص اینکه با چه راهکاری می‌توان ایجاد اشتغال کرد، می‌گوید: با توجه به فضای سیاسی موجود چندان خوشبین نیستم که کسی به فکر حل این مشکل خطرناک باشد.
برای ایجاد اشتغال تنها راه، افزایش سرمایه گذاری است، ولی خود ایجاد اشتغال نیز باید به یک ارزش تبدیل شود، یعنی هر کسی که آمد و به هر روشی از تغییر در نحوه وشیوه مدیریت، ارایه طرح و سرمایه گذاری ایجاد اشتغال کرد، باید تشویق شود، البته منظورم برنامه‌های بعضا مضحکی که سالی یک بار یک کارآفرین را بیاورند و تشویق کنند نیست، بلکه باید این افراد در عمل مورد تکریم قرار گرفته و تشویق شوند، ضمن اینکه مشکلی که اکنون وجود دارد این است که اگر طی اقدام، برنامه اشتباه و مسایلی اینچنینی موجب افزایش بیکاری شد، هیچ برخوردی با آن صورت نمی‌گیرد. در این فضا که بیشتر ضد ایجاد اشتغال است طبیعی است اقدامی برای ایجاد اشتغال صورت نمی‌گیرد. این‌ها البته بیشتر به بسترهای غیراقتصادی ایجاد اشتغال مرتبط می‌شود. از منظر اقتصادی نیز راه‌‌ همان افزایش سرمایه‌گذاری است. از قضا سرمایه‌گذاری هم به یکسری زیر ساخت‌ها و بسترهای غیراقتصادی نیاز دارد، یعنی باید بستری فراهم گردد که در آن تولید یک ارزش محسوب شود و تولید کننده به طور واقعی مورد حمایت و تشویق قرار گیرد. کسی هم که به هر دلیلی مانع افزایش تولید شود باید تنبیه و مجازات شود که به صورت کلی باید گفت هیچ یک از این موارد در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد. اگر فضا به همین شکل باقی بماند و فضای پیش رو تیره و تار نشان داده شود، نه سرمایه‌گذار داخلی به آینده خوشبین می‌شود تا سرمایه‌گذاری کند نه سرمایه‌گذار خارجی. این در صورتی است که به نوعی بسیاری از کشورهای خارجی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران مسابقه گذاشته‌اند. طبیعی است اگر چشم‌انداز و سیگنال‌های مثبتی دراین زمینه نبینند، برای سرمایه‌گذاری دست نگه خواهند داشت. بنابراین تنها راه این است که همه دست به دست هم دهند تا بسترهای اقتصادی و غیراقتصادی برای فراهم شدن فضای مثبت سرمایه‌گذاری شکل بگیرد. نگرش مهندسی مکانیکی در بعضی از مدیران هست که تصور می‌کنند سرمایه‌گذاری یا تولید حتماً با خروجی اشتغال همراه خواهد شد، در حالی که هر تولید یا سرمایه‌گذاری به اشتغال منجر نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
همه استخدام بانکها که مثل زالو روز به روز فربه تر میشوند، خواهند شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
نفی انحصار واردات, سرمایه گذاری در ساخت مترو هم اشتغال زاست هم به محرومیت زدایی از چهره شهرها کمک میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
بازیافت کاغذ باطله از طریق استخدام افرادی برای خرید محله ای کاغذ باطله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
پرورش ماهی در قفس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کاشت و پرورش توت فرنگی و توت سفید و انار درگلخانه, تولید قارچ کوهی یا دن بلان کوهی و صادرات به اروپا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
انتشار اوراق اصتمناع بورس برای تامین مالی پروژه های راهسازی و ریلی و ایجاد شغل پایدار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کاشت درخت توت و نوغانداری, کاشت تجاری درخت سرو و.چنار و بید برای تولید چوب و اسانس و دارو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
طراحی و ساخت و نگهداری مترو کلانشهرها مثلا مترو اراک, صدها فرصت شغلی ایجاد میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
ایجاد کارخانه جات ذوب سنگ آهن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
ایجاد مراکز تخصصی تعمیر خودرو مثلا تراش کاری, جوشکاری, رنگ کاری,....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
به جای صادرات سنگ آهن به چین, باید تیرآهن و میلگرد صادر کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
اوراق صکوک, اوراق اجاره, اوراق خزانه, وام مرابحه, وام مضاربه, وام جعاله, ابزار بورس برای تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
اوراق سلف موازی و اوراق قرضه ارزی و ریالی برای تامین مالی پتروشیمی ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
متاسفانه وزارت آموزش و پرورش برای معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی, لیست بیمه تامین اجتماعی رد نمی کند تا با خیال راحت بتواند از معلمان بازنشسته به جای فارغ التحصیلان بیکار و جوان استفاده کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
تولید قارچ چتری, قارچ بشقابی, قارچ قهوه ای, قارچ جلبکی با خاصیت دارویی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
تراش سنگ های زینتی, مثلا برلیان, یاقوت, فیروزه, فرآوری سنگ های زینتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
ایجاد کارخانه جات مربا و کمپوت و کنسانتره هلو و سیب در بروجرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
انتشار اوراق مشارکت بانکی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
بازار کار در قحطی ایده های کارآفرینی و سرمایه گذاران خارجی است, اگر دولت به هر ۳ جوان بیکار یک قطعه زمین ۱۰۰۰ متری رایگان با آب کشاوزی بدهد, این جوانان می توانند گلخانه ایجاد کنند و گل رز و گل محمدی تولید کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
افتتاح کارخانه خودروسازی پروتن مالزی در بروجرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
ساخت بیمارستان و کلینیک دندانپزشکی در مناطق محروم با پذیره نویسی عمومی سهام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
اغلب معلمان مدارس غیرانتفاعی, جزو معلمان بازنشسته هستند که هیچ نیازی به حقوق ۶۰۰_۷۰۰هزار تومانی این مدارس ندارند و صرفا برای دور هم بودن و گذراندن اوقات فراغت به مدرسه می روند, لااقل بیشتر خانوم ها این چنین هستند , ولی دولت می تواند اعطای مجوز تاسیس مدارس غیرانتفاعی و اعطای وام و سایر مشوق ها را مشروط به استخدام فارغ التحصیلان جوان و بیکار کند و البته باید برای این فارغ التحصیلان جوان, بیمه تامین اجتماعی پرداخت شود و بازرسان آموزش و پرورش بر حضور این معلمان جوان سر کلاس درس, نظارت داشته باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
من ۵۰ میلیون دارم, هرکی ایده کسب و کار خوب داشته باشه, حاضرم سرمایه گذاری کنم, به شرطیکه اصل و سود سرمایه ام تضمین شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
دوره های آموزشی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار و فرابورس و بورس انرژی و بورس کالا برای شرکت های تولیدی و بنگاه های اقتصادی و دانشجویان و فارغ التحصیلان و افراد جویای کار و حتی دانش آموزان ارایه شود,ورود شرکت ها به بورس, مزایای زیادی دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
پروسه افزایش سرمایه شرکت های بورسی باید تسهیل شود و بروکراسی اداری و موانع تولید باید حذف شود مثلا افزایش سرمایه پالایشگاه تبریز با هدف گوگرد زدایی از گازوییل تولیدی بعد از ۴ ماه هنوز در پورتال بورس ثبت نشده, با نماد شبریز, مثلا سهامداران می توانند مبلغ سهام اسمی را به حساب شرکت بورسی واریز کنند و شماره فیش بانکی و تاریخ واریز فیش را به شماره شرکت, پیامک کنند, به جای اینکه اصل فیش را به آدرس شرکت پست کنند و کلی وقت و هزینه صرف کنند, خود شرکت هم می تواند مبلغ سهام اسمی و شماره حساب بانکی را به شماره همراه سهامداران, پیامک کند, به جای ارسال پستی برگه حق تقدم سهام با هزینه زیاد و مدت طولانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
وزارت ورزش و جوانان و سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری باید پروژه های نیمه تمام و ناتمام را که توجیه اقتصادی دارند را جهت معرفی به سرمایه گذاران, روی سایت اینترنت قرار دهند, مثلا ساخت هتل های روستایی, ساخت هتل های دریایی, ساخت سالن بیلیارد, ساخت زمین اسکیت, ساخت پارک آبی, ساخت زمین تنیس, ساخت زمین گلف, ساخت سالن بولینگ, ساخت سینمای ۵ بعدی, ساخت استخر و جکوزی و سنا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
مثلا کلینیک ابن سینا اراک وابسته به سازمان تامین اجتماعی است که دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی و رادیوگرافی دندانپزشکی ندارد, اگر وزارت بهداشت لیست پروژه های قابل سرمایه گذاری و مبلغ سرمایه گذاری را اعلام کند, سرمایه گذاران قطعا وارد میدان میشوند,
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کاشت زعفران, تولید خاک ژله ای,
ملایری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
ایجاد کارخانه های شیشه در ملایر به دلیل وجود سیلیس در این شهرستان و کارخانه های تولید مبل (ملایر قطب تولید مبل ایران است) همچنین کارخانجات کشمش ، و پتروشیمی با تامین خوراک از اراک .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
سرمایه گذاری در پروژه های مشارکت شهرداری ها, سرمایه گذاری در پروژه های بهداشت و درمان مثلا ساخت بیمارستان, خرید دستگاه سی تی اسکن, دستگاه ام آر آی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
خرید دستگاه تراش سنگ مرمر از ترکیه به شکل های گرد و مورب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
انتشار اوراق سلف موازی پالایشگاه نفت خلیج فارس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
سرمایه گذاری در شرایط رکود با مخاطرات زیادی همراه ست و لذا سرمایه گذاران به دنبال تضمین اصل و سود سرمایه اشان هستند, سرمایه گذاری زودبازده و بدون ریسک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵
بودجه عمرانی دولت به صفر رسیده و بدهی دولت به پیمانکاران بخش راهسازی و ابنیه و مترو بالغ بر چندین هزار میلیارد تومان است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با انتشار اوراق صکوک, اوراق خزانه, اوراق مشارکت, اوراق اجاره, اوراق مشارکت, فعال شدن پروژه های عمرانی با افزایش بودجه عمرانی دولت , جذب ایده های کارآفرینی توسط دولت و حمایت از تعاونی ها و سازمان های مردم نهاد مثل نظام مهندسی ساختمان , ممنوع کردن استخدام مجدد بازنشستگان در ادارات دولتی,
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
مشکل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها است چون افراد بی سواد و کمتر از دیپلم دغدغه کار ندارند, دولت می تواند بیمه بیکاری به فارغ التحصیلان دانشگاه ها بدهد, اعطای وام کارآفرینی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
پرداخت بیمه بیکاری به مهندسان نظام مهندسی ساختمان که با ادامه شرایط رکود در ساخت و ساز دچار ورشکستگی و بیکاری شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
سومدیریت دولت حسن روحانی در ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کارگران شرکت پتروشیمی اراک با ۲۰ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق و با سختی کار, بازنشسته میشوند ولی بعد از بازنشستگی دوباره به مدت ۲ ماه دعوت به کار میشوند, تا هم جای یک جوان بیکار را پر کنند هم بار مالی مضاعف به دوش سازمان تامین اجتماعی تحمیل کنند, به علت بازنشستگی پیش از موعد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
سازمان تامین اجتماعی از کارگران شرکت های پیمانکاری ساختمانی, پول ۳ درصد بیمه بیکاری را میگیرد ولی وقتی افراد بیکار میشوند و نیازمند حقوق ایام بیکاری هستند, سازمان تامین اجتماعی به این بهانه که شغل پیمانکاری, شغل ثابت نیست از پرداخت بیمه بیکاری به آنها خودداری می کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
معلمان بازنشسته مدارس ابتدایی شهر تهران و اغلب کلانشهرها به دستور رییس آموزش و پرورش شهر تهران برای مدت حداقل یکسال دوباره دعوت به کار میشوند در مدارس ابتدایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
اگر همه افراد بازنشسته بعد از سن بازنشستگی, بنشینند در خانه و به استراحت و تفریح ومسافرت و کمک به همسرانشان و نوه داری و بچه داری بپردازند, هیچ جوانی بیکاری نمی ماند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
اعطای وام بیکاری دانشگاه آزاد به فارغ التحصیلان بیکار این دانشگاه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
بيش از سه دهه از تصويب اصل 141 قانون اساسي مبني بر ممنوعيت از مشاغل دوگانه و بيش از 18 سال از تصويب قانون منع تصدي بيش از يك شغل مصوب سال 73 در قالب يك ماده واحده و ده تبصره مي‌گذرد. اگر قانون مقدم التصويب جامع و مانع است كه ديگر نيازي به قانون موخرالتصويب با 17 ماده نبايد باشد و اگر قانون مقدم التصويب جامع و مانع نيست چه تضميني وجود دارد كه در حوزه اجرا قانون جديد به سرنوشت قانون قديم دچار نشود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
انتشار اوراق خزانه اسلامی برای تکمیل پروژه های راهسازی و ایجاد اشتغال پایدار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
گزارش روابط عمومی بورس تهران به نقل از اداره ابزارهای نوین مالی، معااملات ثانویه تعداد 000ر000ر3 میلیون ورقه معادل100درصد برگه اوراق مشارکت منتشر شده، به ارزش 3000 میلیارد ریال با نرخ سود علی­ الحساب 18% ، جهت تأمین مالی پروژه­ ی قطار شهری شهرداری اصفهان آغاز می شود.

این اوراق با سر رسید 3 ساله، روز شمار و معاف از مالیات و بدون جریمه می باشد و و سود آن هر 3 ماه پرداخت می گردد.

همچنین بازارگردانی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه آرمان است و معاملات ثانویه این اوراق مشارکت از طریق بورس تهران انجام می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
مهندسان مجری نظام مهندسی هیچ امنیت شغلی ندارند چون ممکن است, امسال کار داشته باشند ولی سال بعد یا سال های بعد, کار نداشته باشند, چون سیستم ارجاع کار نوبتی مهندسان مجری نظام مهندسی توسط وزیر راه و شهرسازی حذف شده پس باید به مهندسان بیکار, بیمه بیکاری پرداخت شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
برگزاری همایش معرفی پروژه های سرمایه گذاری شهرداری ها در بخش مدیریت شهری , شهرسازی, حمل و نقل, ترافیک هوشمند, ,سی ان جی,... تعریف پروژه های سرمایه گذاری از ۵۰ میلیون تومان به بالا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تکمیل پروژه های عمرانی شهرداری اراک با اولویت استخدام سرمایه گذار در همین پروژه ها مثلا ساخت قطار شهری اراک شهرجدید مهاجران با برآورد تقریبی ۲۲ میلیارد تومان, ساخت پارک آبی و مجتمع آب درمانی اراک , ساخت پارک جنگلی و منطقه گردشگری در منطقه کوهستانی مودر اراک, ساخت خیابان ۵۵ متری اراک, ساخت تقاطع غیرهم سطح سنجان اراک....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
باید قرارداد مشارکت مدنی برای سرمایه گذاری مستقیم مردم در واحدهای تولیدی, تدوین شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
بانک ها می توانند با انتشار اوراق اجاره, اوراق مرابحه, اوراق جعاله, اوراق مضاربه,... اصل و سود سرمایه گذاران را در واحدهای تولیدی و کشاورزی و صنعتی, تضمین کنند, مثلا من نوعی قصد دارم در یک گاوداری مکانیزه, سرمایه گذاری کنم و میخواهم ۵۰ میلیون تومن به دامدار بدهم ولی به دنبال تضمین اصل و سود سرمایه از سوی دامدار هستم و به چک و سفته دامدار هم اعتماد ندارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
ممنوع بودن کارمندان در نظام مهندسی ((دو شغله بودن ممنوع ))ایا فیش های حقوقی به مهندس های نظام مهندسی هم سرایت می کند ؟؟؟

خبرآنلاين:
روایت اینستاگرامی رییس‌جمهور از برخورد با حقوق‌های نامتعارف و مبارزه با فساد
........................................
گزیده‌ای از بیانیه مهم رئیس‌جمهور در پی گزارش کمیته ویژه بررسی حقوق‌های نامتعارف در اینستاگرام دکتر روحانی منتشر شد.

*تشریح چگونگی ایجاد راه‌گریزهای قانونی برای سوء‌استفاده متخلفان

*دستور قاطع رئیس جمهوری برای عزل مدیران متخلف و استرداد وجوه

*مکلف شدن همه دستگاه‌ها به اصلاح موارد و آیین‌ها و سپس انتشار دستمزد و دریافتی کلیه مقامات کشوری و لشکری جهت اطلاع عموم

*ممنوع اعلام شدن دوشغله بودن مدیران و کارمندان

* منوعیت عضویت مدیران ستادی دستگاه‌ها در هیأت مدیره شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و درنتیجه دریافت حقوق و پاداش مضاعف



ایا دو شغله بودن کارمندان دولت هم در نظام مهندسی ممنوع می شود ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
الان از بین معلمان مدرسه شبانه روزی شهدای لنجرود از توابع شازند فقط سه نفر معلم رسمی و شاغل آموزش و پرورش هستند و بقیه همگی از معلمان بازنشسته و چندشغله هستند که دوباره دعوت به کار شدند تا فرصت اشتغال را از فارغ التحصیلان جوان و بیکار بگیرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
تعیین سن بازنشستگی و خروج اعضای قدیمی و از کار افتاده از سازمان نظام مهندسی ساختمان تا فرصت اشتغال برای مهندسان جدیدالورود فراهم شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
ورشکستگی کارخانه جات زمینه ساز نارضایتی عمومی خواهد شد, امرور کارگران کارخانه ایران ترانسفو متحصن میشوند, فردا کارخانه ای دیگر....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
ارایه وثیقه ملکی و چک و سفته برای تضمین اصل و سود سرمایه گذار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
واگذاری پروژه های عمرانی به شکل امانی به بخش خصوصی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
شورای حل اختلاف همگی بازنشستگان چندشغله هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
سخنگوی سازمان سنجش و پدر کنکور ایران پس از ۸۰ سال کار و فعالیت باید برکنار شود تا فرصت کار برای مدیران جوان در سازمان سنجش آموزش کشور فراهم شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
سازمان امور مالیاتی باید لیست اسامی معلمان بازنشسته که دوباره دعوت به کار شدند در مدارس غیرانتفاعی را دریافت کند جهت اخذ مالیات مضاعف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
متاسفانه سازمان بیمه تامین اجتماعی به کارگران بیکار شرکت های پیمانکاری ساختمانی و راهسازی به دلایل واهی, مقرری ایام بیکاری پرداخت نمیکند, با این بهانه که شرکت های پیمانکاری جزو مشاغل و کارهای ثابت نیستند و کارهای پروژه ای و موقت هستند, در حالیکه حق بیمه بیکاری از کارگران دریافت شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هشدار داد که قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست و این سازمان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر سراج، در این نامه با استناد به قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 20 اردیبهشت ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی متذکر شده است که از تاریخ ابلاغ قانون مذکور، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه، بازنشسته و یا بازخرید شده و یا بشوند، در دستگاه‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است.

قاضی سراج در ادامه خطاب به مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی یادآور شده است: به‌موجب قانون مذکور، دستگاه‌های مشمول موظفند ظرف مدت 60 روز از تاریخ ابلاغ این قانون، آن دسته از افرادی که بر خلاف مفاد قانون به کار گرفته شدند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند و افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک کنند و همچنین پرداخت هرگونه وجهی پس از مهلت مقرر، از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

رئیس سازان بازرسی کل کشور در پایان به مسئولان اجرایی هشدار داده است: کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند مفاد قانون مذکور را رعایت کنند و این سازمان به کلیه واحدهای بازرسی خود مأموریت داده تا در راستای نظارت بر حسن اجرای قانون مذکور، ضمن بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی بر اجرای صحیح و کامل این قانون نظارت و دستگاه‌ها و افراد متخلف را به مراجع قانونی معرفی کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
پاسخ اکبر ترکان در خصوص چند شغله بودن خود در دولت:
ریاست نظام مهندسی ساختمان کشور شغل نیست/ حرف‌زدن وزرا علیه دولت، دموکراسی نیست؛ هرج و مرج است
اکبر ترکان، رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور و مشاور ارشد رئیس جمهور درخصوص چند شغله بودن خود گفت: در حال حاضر دبیر مناطق آزاد هستم و مشاور رئیس جمهور، رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور و مشاوردانشگاه آزاد در شورای اقتصاد دانش بنیان خود همه از شغل‌هایی است که به علت تجربیاتم بنده را انتخاب کرده اند و در این خصوص هیچ وجهی دریافت نمی‌کنم.
سرمایه کذار
RUSSIAN FEDERATION
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۸
باسلام به همه دوستان من میخوام پولم رو به شرکت واکذار کنم برای سرمایه کذاری ولی چجوری میشه بهشون اعتماد کرد؟ میشه به چک و سفتشون اعتماد کرد؟ ضمانتی بالاتر از چک و سفته هم هست؟ خیلی عجله دارم و سرکردونم ممنون میشم از دوستانی که اطلاعاتی دارن من رو در جریان بذارن