بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
با وجود افزایش قیمت میلگرد، پروژه هایی که مرحله اسکلت سازی را به پایان رسانده اند، هیچ گونه افزایش هزینه ای از بابت نخواهند داشت و این در حالی است که پیش بینی ما این است که با توجه به این واقعیت که افزایش قیمت میلگرد بر خلاف رکود حاکم در این بخش صورت پذیرفته است، این مسئله پایدار نخواهد بود و احتمالاً در آینده شاهد کاهش قیمت این محصول فولادی خواهیم بود.
کد خبر : ۱۶۳۵۲۰
نویسنده :
حسینی

سال جاری در حالی آغاز شد که شرکت های ساختمانی علاوه بر رکود حاکم بر بازار که از مدت ها پیش دامنگیر بازار مسکن شده بود با افزایش 60 درصدی قیمت میلگرد نیز روبرو شده اند.

مدیر امور مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با وجود افزایش قیمت میلگرد، پروژه هایی که مرحله اسکلت سازی را به پایان رسانده اند، هیچ گونه افزایش هزینه ای از بابت نخواهند داشت و این در حالی است که پیش بینی ما این است که با توجه به این واقعیت که افزایش قیمت میلگرد بر خلاف رکود حاکم در این بخش صورت پذیرفته است، این مسئله پایدار نخواهد بود و احتمالاً در آینده شاهد کاهش قیمت این محصول فولادی خواهیم بود.

علیرضا سیف زاده به درآمدهای برآوردی "ثشرق" طی سال مالی جاری اشاره کرد و ابراز داشت: بخشی از درآمدهای این مجموعه از محل فروش طرح هایی که مراحل ساخت آنها به اتمام رسیده محقق، و بخشی دیگر از پیش فروش تعدادی از واحدهای، پروژه های در دست ساخت که اتفاقاً در ماه های گذشته پیشرفت خوبی نیز داشته اند بر آورده خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با تحقق پیش بینی سود سال مالی جاری علی رغم تحقق زیان در گزارش عملکرد 6 ماهه شرکت نیز گفت: با توجه به ماهیت فعالیت شرکت های ساختمانی و استاندارد 29 حسابداری، این شرکت ها می توانند درآمد های خود را حتی در آخرین ماه سال مالی برآورده کنند و لذا در شرایط فعلی تلاش شرکت بر محقق کردن سود اعلامی است و هیچ گونه تغییر سودی از سوی شرکت دنبال نمی شود.

مدیر امور مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی و چشم انداز تداوم این کاهش گفت: یکی از برنامه های شرکت اخذ تسهیلات با نرخ های جدید و جایگزینی با تسهیلات قبلی است، که در این صورت هزینه های مالی شرکت می تواند کاهش پیدا کند. با این وجود تاثیر کاهش نرخ تسهیلات امری زمان بر است که برای تاثیر گذاری بر سود شرکت به زمانی بیش از سر رسید سال مالی جاری نیازخواهد بود و می تواند در سودآوری سال های آتی نقش آفرین باشد.

همچنین سیف زاده اثرات غیر مستقیم وام مسکن بر روند فعالیت های این شرکت را نیز مثبت پیش بینی کرد و این اقدام بانک مسکن را منجر به تقویت طرف تقاضا دانست که می تواند شکاف میان عرضه و تقاضا را کاهش دهد و در نتیجه بر رونق فعالیت های شرکت های فعال در بخش مسکن اثر گذار باشد.

وی در خاتمه پیش بینی کرد با توجه به تحولات اقتصادی و در نتیجه خروج اقتصاد از رکود؛ بخش مسکن نیز در سال 95 بتواند از رکود خارج شود و در نتیجه شاهد افزایش میزان معاملات در این بخش باشیم و این در حالی است که احتمال می رود قیمت مسکن در این شرایط تغییر چندانی نداشته باشد و حداکثر افزایشی به میزان تورم را به خود ببیند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
تلاش برای تحقق پیش بینی سود, آخه کدوم تلاش!!!!!! اصلا ایرانی وتلاششششششششش
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
بورس نیوز عزیز همیشه اینطوری بوده تا یکمی میاد سهام فولادی کلا سهام بنیادی رشد کند یک خبر نچندان موثق همه را خراب میکند بجز خودروییها. راستی چرا؟؟؟