بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر : ۱۶۳۵۲۳
 فایننشال تایمز نوشت: ولادیمیر پوتین با تغییرات تازه اش در دستگاه های امنیتی روسیه و جابجایی ماموران مجری قانون به تقویت سلطه خود بر این کشور ادامه می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این نشریه در ادامه آورده است: این تغییرات که کمتر از یک ماه پس از ایجاد گارد ملی به دستور مستقیم ریاست جمهوری روسیه انجام می شود، به عنوان حرکتی برای تقویت ساختار قدرت مورد نظر پوتین در حکومت روسیه است.

اخراج هشت مجری عالیرتبه قانون و انتصاب یا ارتقای 12 مامور جدید، همزمان با افزایش نگرانی کرملین از نارضایتی فزاینده عمومی و خطر ناآرامی ها در مواجهه با رکود اقتصادی است.

هرچند افراد معدودی از ناظران روسیه انتظار اعتراضات گسترده در این کشور را دارند، تاخیر در پرداخت دستمزدها و یارانه های اجتماعی در سال گذشته باعث ایجاد برخی اعتراضات در بخش های مختلفی از روسیه شده است.

رئیس جمهور روسیه در مقابله با این تهدیدها دست به ایجاد تغییراتی در مکانیزم سیاسی پیش از انتخابات پارلمانی روسیه در ماه سپتامبر و انتخابات ریاست جمهوری در سال 2018 زد که در آن خود آقای پوتین در معرض رای مردم کشورش قرار می گیرد.

روز شنبه، پوتین با امضای حکمی وزیر دارایی سابق، آلکسی کودرین را به عنوان رئیس هیات مشاوران خود منصوب کرد. هرچند انتظار این اقدام می رفت، این انتصاب تاییدی بر آن است که کودرین پس از سال ها در حاشیه قرار گرفتن به عرصه اصلی قدرت در روسیه وارد شده تا به پوتین کمک کند اعتبار خود را برای دستورکار اصلاحات اقتصادی پسا-2018 افزایش دهد. 

هیچ دلیلی برای تغییرات تازه در نهادهای مجری قانون در سایت ریاست جمهوری روسیه اعلام نشد.

یوری نیرکوف و ویسلی پیسکارف که از معاونان ارشد کمیته تحقیقات بودند برکنار شدند و ایگور کراسنوف، بازپرس برجسته ای که مسئول بررسی قتل بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف دولت بود به معاونت ریاست این کمیته منسوب شد.

یکی دیگر از مقامات ارشد اخراجی دیمیتری نکلیودوف، معاون وزیر داخلی کریمه بود که روسیه دو سال پیش از اوکراین جدا کرد. همچنین ماموران مسئول حمل و نقل در دو منطقه فدرال و دو رئیس زندان فدرال در مسکو و منطقه سوردلوفسک ازکار برکنار شدند.

به نظر می رسد برخی از این عزل ها در پاسخ به اعتراضات عمومی در مورد اقدامات بعضی افراد خاص باشد. گروه ناظر پلیس های روسیه copwatch.ru  که از ناظرانی تشکلیل شده که مدارکی در زمینه اقدامات مجرمانه پلیس همچون شکنجه و فساد دارند، از جابجایی ها در ریاست زندان های مسکو و سوردلوفسک ابراز رضایت کرده  و گفته اند: امید به تغییر مثبت هست.

نویسنده: کاترین هیل در مسکو
اشتراک گذاری :
ارسال نظر