بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
در معاملات روز جاری علی رغم انتشار گزارش درخواست افزایش سرمایه شرکت "خاور" اما این نما نتوانست نظر بازار را به خود جلب نماید و نهایتاً نیز با روندی نزولی نزدیک به درصد نوسان حداکثری منفی به کار خود پایان داد.
کد خبر : ۱۶۳۵۵۹
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.02.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 185 واحد کاهش به رقم 54664 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 428 واحد کاهش عدد 170339 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 90 واحد کاهش به رقم 29456 واحد رسيد.

همچنین در این روز "اخابر" با 93 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 42 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحدکاهش به رقم 798 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 4946 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1581 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس امروز هم با روندی نزولی همراه شد و در پی افت قیمت سهام شرکت های گروه پالایشی و پتروشیمی نماگر بورس با افت بیشتر از 240 واحدی مواجه شد.

بنابر گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری علی رغم انتشار گزارش درخواست افزایش سرمایه شرکت "خاور" اما این نما نتوانست نظر بازار را به خود جلب نماید و نهایتاً نیز با روندی نزولی نزدیک به درصد نوسان حداکثری منفی به کار خود پایان داد.

اهالی تالار بر این باور بودند که اگر خاور می توانست تاب بیاود شاید گروه نیز از آن پیروی می کرد و اما روند نزولی این شرکت خیال همه را راحت کرد.

اما در نماد خودرو روند خرید و فروش ها و نوسانات سهم اندکی مشکوک بود چرا که در حالی سهام ایران خودرو در بهترین روزهای گروه خودرویی روندی نزولی را به خود می دید که امروز برخلاف کل گروه حرکت کرد. کاری به اینکه این شرکت افزایش سرمایه دارد یا ندارد نداشته و عملکرد مدیریتی را قضاوت نمی کنیم اما واقعاً عدم شفافیت و مشخص نبودن تکلیف این شرکت و مدیران آن کل بازار سرمایه را به بازی گرفته، معلوم نیست این سکوت مدیران ایران خودرو چه معنی دارد اما نتیجه این سکوت کاملاً مشخص است فعلاً دود سر درگمی ایران خودرو در چشم بازار سرمایه رفته است.

پتروشیمی ها نیز خیلی وقت است صدایی از ساز و نوایشان شنیده نمی شود زیرا علی رغم اینکه به فصل مجامع خود نزدیک می شوند و دارای پی بر ای های پایین هستند اما هنوز خبری از خریدار در سهام آنها نیست. البته اوضاع و احوال آنهایی از سود مناسب و پی بر ای پایین برخوردار نیستند اندکی بهتر از بقیه است.

اما در گروه محصولات کاغذی در حالی سهامداران این گروه منتظر "چکاپا" به عنوان تازه وارد این گروه در بازار فرابورس هستند که چند روزی است سهام دو شرکت کارتن ایران و صنایع کاغذ سازی کاوه با صف خرید همراه هستند. بر این اساس طی روز جاری گزارش شفاف سازی از سوی "چکاوه" در سایت کدال منتشر شد که جای تأمل فراوان داشت. چرا که مدیر عامل این شرکت در حالی در این گزارش خبر از عدم وقوع اتفاق خاص و با اهمیت بر سودآوری داده است که امروز سهامدار عمده علی رغم وجود صف خرید صعود 10 میلیون سهمی حتی حاضر به عرضه سهام به میزان حجم مبنا هم نشد.

حتماً شنیدن ضرب المثل قدیمی که می گوید: طرف با دست پس می زند با پا پیش می کشد" خوب عزیز من اگر واقعاً در شرکت خبری نیست لطف کنید با یک تلفن به سهامدار عمده درخواست عرضه سهام به میزان صف خرید را بکنید تا هم سهام متعادل شود و هم شما در عمل نشان داده باشیده که واقعاً خبری نیست.

ذوب آهن اصفهان هم امروز آبستن اخبار و شایعات فراوان بود فعلاً که در آخرین شایعه موجود در بازار دوباره صحبت از افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت و رشد قیمت سهم است. این شرکت هم تکلیفش با خودش روشن نیست.

اما در همین گروه امروز فنوال روند قابل قبول و پر حجمی را پشت سر گذاشت اهالی تالار معتقدند با توجه به روند حرکتی فلوله و نیز شایعات موجودی که پشت سر این سهم در خصوص تعدیل سود با اهمیت با اهمیت وجود دارد احتمالاً فنوال نیز در کانون توجه اهالی تالار قرار خواهد گرفت مضاف بر اینکه این شرکت نیز با شایعه رشد سود پیش بینی شده همراه است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
اگه دلیل صف خرید شدن برخی از سهمها را میخوای دلیل اون چیزی نیست جز پول های قدرتمند عده ی خاصی که پشت سهم قرار میگیره و اکثرا هم این پول ها سهم های کوچک را نشانه میگیره.والا هیچ خبر خاصی در اونها نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
اخه این هم شد بورس اب راکد از این بورس بهتره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
مطمئن باشید پتروشیمی ها صعود نخواهند کرد!! چون سهام خوب و سودده پتروشیمی ها با ارزش ذاتی بالا را برای خودشان نگه داشته اند و سهام خودروئی با زیان انباشته سنگین و بدهی های بالا را به چند برابر قیمت به خلق الله می اندازند!!؟؟