بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

بورس در انتظار آثار واقعی اخبار و تحولات اقتصادی

متأسفانه بازار سرمایه کشور صعود بسیار شارپی دارد اما اصلاح آن همواره با روند فرسایشی همراه می شود و در جریان این روند فرسایشی برخی از شرکت ها که وضعیت بنیادی مناسبی دارند غربال می شوند.
کد خبر : ۱۶۳۵۶۰
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند ماه گذشته با توجه به اخبار مثبتی که پیرامون شرکت های مختلف مطرح شده بود قیمت سهام در بازار سرمایه با رشد قابل توجهی همراه شد و به عبارتی خیر لازم را به فعالانش رساند.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: متأسفانه بازار سرمایه کشور صعود بسیار شارپی دارد اما اصلاح آن همواره با روند فرسایشی همراه می شود و در جریان این روند فرسایشی برخی از شرکت ها که وضعیت بنیادی مناسبی دارند غربال می شوند.

حمید علما در ادامه افزود: طی چند ماه اخیر برخی شرکت ها با شایعات مختلفی که در رابطه با قراردادهای جدید با رشد قابل توجهی همراه شدند، اما در حال حاضر بازار دیگر در انتشار عملکرد واقعی این مجموعه ها در صورت های مالیشان است، که در این بین به نظر می رسد تنها گروهی که از لحاظ بنیادی و عملیاتی با بهبود وضعیت همراه شده، گروه فلزات اساسی و سنگ آهنی ها می باشد که تحت تأثیر رشد قیمت های جهانی امکان تعدیل مثبت درآمد آنها وجود دارد.

وی افزود: البته گروه شرکت های پالایشگاهی نیز تحت تأثیر رشد قیمت جهانی نفت از بحران خارج شده و یا زیان دهی آنها متوقف شده است.

علما تأکید کرد: در حال حاضر دیگر بازار کمتر تحت تأثیر اخبار، شنیده ها و شایعات قرار می گیرد و در انتظار تحول در بخش واقعی اقتصاد می باشد. اما با این وجود در کوتاه مدت و در فصل مجامع دیگر افت شدیدی را به خود نبیند و تحت تأثیر عملکرد واقعی صنایع با نوسانات مثبت و منفی همراه شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه در رابطه با پیش بینی روند کلی بازار سرمایه در بازه زمانی بلند مدت عنوان کرد: طبیعتاً در نیمه دوم سال جاری نرخ بهره بانکی کاهش می یابد و بخشی از سپرده های بلند مدت سر رسید می شوند، این کاهش نرخ بهره عدم خروج نقدینگی از بازار سرمایه را تا حدود تضمین می کند چرا که این نقدینگی به دنبال بازده جذاب بوده و بازدهی بورس با کاهش نرخ بهره بانک ها جذابتر خواهد شد و پیرو این موضوع نسبت پی بر ای بازار نیز به سمت 6.5 تا 7 واحد پیشروی خواهد کرد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در بلند مدت با توجه به افزایش مراودات تجاری و لغو تحریم ها شاهد ورود سرمایه گذاران خارجی و انتقال تکنولوژی روز دنیا به صنایع مختلف در کشور خواهیم بود در همین راستا برخی از هزینه های شرکت ها نیز با کاهش همراه خواهد شد. از طرفی اقداماتی تاکنون برخی شرکت ها در زمینه همکاری با همتایان خارجی خود انجام داده اند نیز به بار خواهد نشست و آثار آن ها نیز در صورت های مالی و گزارش های عملکردشان آشکار خواهد شد. تمامی این موارد باعث آن شده تا در پیش بینی روند بلند مدت بازار سرمایه جای نگرانی وجود نداشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
ما سهامداران خرد مرتبا از شاخص سازی سازمان بورس ضربه خورده ایم . همین امروز یعنی 15 اردیبهشت را نگاه کنید . چند بار با معاملات بلوکی نگذاشتند شاخص روند طبیعی خود را طی کند. اگر معاملات بلوکی نباشد قطعا تاکنون شاخص طی دو سال اخیر به کمتر از 20000 می رسید .در حالیکه با معملات بلوکی مرتبا شاخص را در رنج دلخواه سازمان بورس نگه می دارند.از بورس نیوز می خواهم از دیماه سال 92 که بورس سقوط کرد را بررسی کند و با جدا سازی معاملات بلوکی چی مثبت و چی منفی ببیند حق با سهامداران خرد هست یا نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
همه این حرفها درست اما مدیران بورسی باید از افراد متخصص ومتعهد باشند تا اقتصاد بتواند به اهداف خودش دست پیدا کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
بطفا یک نمونه شرکتی که وصعیت بنیادی مناسب را در این نظام دارد نام ببرید تا ما هم فیض ببریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
یعنی شما می فرمایید چون قیمت های جهانی رشد کردند حالا فولادی ها وضعیت بنیادی خوبی دارند بابا چه کارشناسانی داریم ما و نمی دونستیم دوست عزیز عطر ان است که خود ببوید نه انکه عار بگوید بروید یک فکر اساسی و رییشه ای برای اقتصاد ایران بکنید چند تا ادم تحصیلکرده بیارید تا اوضاع درست بشه
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
نگران نباشید انتخابات نزدیکه ،پس همه چیزدرست میشه
هیچ وقت باورنکنیدکه بورس ازسیاست به دوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
شک نکنید که بورس به دید یک سال اینده و بلند مدت از بهترین بازارها خواهد بود انشا ا..
ناشناس
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
شک نکنید صد سال اینده بورس ایران تکانی خواهد خورد