بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

خودنمایی "ارفع" در بورس تهران

"ارفع" که از اهرم بالایی در شناسایی سود/زیان برخوردار است،‌ در هفته های اخیر و با رشد قیمت های جهانی،‌ بازدهی قابل توجهی را از خود به جای گذاشته است. در ادامه مطلب به تحلیل نمودار قیمت این نماد خواهیم پرداخت.
کد خبر : ۱۶۳۶۱۹
براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در هفته های اخیر به دنبال رشد قیمت محصولات فلزی و شمش فولادی در بازارهای جهانی و بازار داخلی،‌ شاهد اقبال سرمایه گذاران به این صنعت در بورس تهران بودیم. به گونه ای که در طی هفته های اخیر کماکان این صنعت در بین ۵ صنعت برتر به لحاظ ارزش معاملات حضور داشته و پتانسیل رشد دارد. در بین نمادهای این گروه اما بیشترین رشد معطوف به شرکت فولاد ارفع با نماد معاملاتی ارفع بوده است. این شرکت که از اهرم بالایی در شناسایی سود/زیان تحت تأثیر دو فاکتور مقدار و نرخ فروش برخوردار است، با افزایش نرخ شمش فولادی می تواند تحول مثبتی را رقم بزند. در ادامه مطلب، به تحلیل نموداری رفتار قیمت سهام این نماد می پردازیم.

قیمت هر برگه سهم از "ارفع" که در طی ۸۰ روز گذشته بازدهی خیره کننده ۱۴۰ درصدی را از خود به جای گذاشته بود، اکنون در محدوده ای حساس قرار گرفته است. اگر به سمت چپ نمودار دقت کنید این محدوده قیمتی در گذشته یک محدوده حمایتی بوده که هم اکنون به مقاومت تبدیل شده است. همچنین به لحاظ نظریه امواج و آرایش حرکتی قیمت، قیمت به هدف موج سوم خود رسیده است و انتظار می رود در مقطع فعلی،‌ قیمت برای ساختن موج ۴ ام خود با هدف ۲۳۷ و ۲۲۲ تومان آرایش نزولی به خود بگیرد. شایان ذکر است اهداف یاد شده برای آرایش معمولی موج ۴ است و چنانچه قیمت آرایش پیچیده و کامپلکس به خود بگیرد به گونه ای دیگر رفتار خواهد نمود و می تواند افت کمتری را تجربه نماید که با شکل گرفتن بیشتر این موج اهداف دقیق تر مشخص خواهد شد.

خودنمایی

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر