بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
مدیر مالی شرکت تولیدی نورد آلومینیوم تأکید کرد:

اقبال بازار عامل رشد قیمت سهام "فنوال"

آخرین برآوردهای مالی در بودجه سال 94 و 95 "فنوال" روی سامانه کدال قابل مشاهده است و هر نکته و تغییر با اهمیتی که در مجموعه وجود داشته، از سوی شرکت اعلام شده است.
کد خبر : ۱۶۳۶۶۴
نویسنده :
کیوان فر

شرکت تولیدی نورد آلومینیوم طی یک هفته معاملاتی اخیر در حالی نزدیک به 22 درصد رشد قیمت سهام خود را تجربه کرده و راه بازدهی یکساله سپرده های بانکی را طی پنج روز معاملاتی پشت سر گذاشته که بازدهی این سهم بورسی از ابتدای سال 95 تاکنون نیز بیش از 35 درصد بوده تا از این نظر و در بین 500 سهم قابل معامله در بازار رتبه 35 ام پربازده ترین سهام را به دست آورد. در حالیکه طی این دوره، متوسط بازده کل بازار حدود چهار درصد بوده است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت تولیدی نورد آلومینیوم پیرامون آخرین وضعیت مالی و عملکردی این مجموعه در بودجه سال 94 و پیش بینی ها پیرامون برآوردهای سال مالی 95 به خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: آخرین برآوردهای مالی در بودجه سال 94 و 95 "فنوال" روی سامانه کدال قابل مشاهده است و هر نکته و تغییر با اهمیتی که در مجموعه وجود داشته، از سوی شرکت اعلام شده است.

قنبری در خصوص برنامه "فنوال" برای افزایش تولید و فروش و صادرات اظهار داشت: برنامه فروش صادرات پیش از این نیز در شرکت وجود داشته و حجم قابل توجهی نبوده که درصدد اجرای برنامه خاصی جهت بالا بردن آن باشیم. سایر برنامه های تولید و فروش "فنوال" نیز طبق برآوردها در حال پیگیری می باشد.

این مقام مسئول پیرامون لغو تحریم ها و آثار مرتبط با آن بر توسعه فعالیت های صادراتی شرکت گفت: مسلماً لغو تحریم های بین المللی روی همه شرکت ها اثر گذار بوده و "فنوال" نیز از این عامل تأثیر می پذیرد. اما در خصوص میان اثر پذیری شرکت از این موضوع فعلاً نمی توان اظهار نظر دقیقی داشت و بایستی منتظر گذشت زمان بود.

قنبری با تأکید بر اینکه آینده قابل پیش بینی نیست و نمی توان در خصوص چشم انداز مثبت صنایع وابسته به بازارهای جهانی پیش بینی دقیقی داشت، پیرامون علت رشد قیمت سهم به ویژه در هفته گذشته تأکید کرد: در حال حاضر شرکت نه طرح توسعه ای جدیدی در نظر گرفته و نه تصمیم خاصی پیرامون افزایش سرمایه اتخاذ شده است. البته "فنوال" برای سال جاری برنامه هایی جهت اجرا مد نظر دارد، اما تغییر قابل توجهی در آنها مورد انتظار نیست که عاملی برای افزایش قیمت سهام باشد؛ بطوریکه علت واقعی رشد قیمت سهم را نمی دانیم و بیشترین عامل را در اقبال خود بازار و افزایش تقاضای خریداران به سهم می بینیم.

در پایان بورس گزارش می دهد، "فنوال" طی اواخر فروردین ماه امسال با ارایه اطلاعیه شفاف سازی از تعدیل مثبت 105 درصدی و برآورد سود 90 ریالی به ازای هر سهم سال 94 به همراه تعدیل مثبت 20 درصدی سود سال 95 و پیش بینی سود 42 ریالی برای هر سهم "فنوال" خبر داد که علت آن کاهش درصد وجه التزام تسهیلات ارزی معوق از 20 تا 12 درصد و کاهش تسهیلات پرداختی سال 94 و به همین ترتیب افت هزینه های مالی برآوردی در بودجه سال مالی جاری اعلام شده است.

حال بایستی منتظر ماند و دید آیا همانند سایر شرکت هایی که مدتی بدون خبر و در سکوت، رشد قیمت می کنند و پس از مدتی مدیران از اتفاقات با اهمیت در شرکت خود پرده بر می دارند، "فنوال" نیز در چنین وضعیتی آبستن اخبار جدیدی است و یا تنها سفته بازی و حضور نوسان گیران موجب اقبال برخی سرمایه گذاران به این سهم شده است؟! تنها می توان گفت اندکی صبر، سحر نزدیک است...


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
تعجب اور است که مدیر عامل شرکت فنوال خبر ندارد که سهام این شرکت را در مدت 10 روز 80 میلیون سهم آن را خریداری کردند. اکر در شرکت خبری نیست چگونه این همه سهام را خریدند. مسلما مدیر عامل این شرکت پنهان کاری میکند
گلشنی
ROMANIA
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
احتمالا خبرهای خوبی از پرونده ورشکستگی آلومینیوم پارس (شرکت زیرمجموعه فنوال) به بیرون درز کرده...