بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
پرسش از معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند

اجرای طرح فراسا به چه مرحله ای رسیده است؟/ اهداف و برنامه های شرکت برای سال مالی جاری

بخشی از ماشین ­آلات قدیمی که قابلیت راه ­اندازی مجدد را دارد با امضای یک قرارداد در سال جاری به گروهی متخصص جهت احیا اجاره داده شده و به بهره ­برداری رسیده است. این طرح یک دارایی با ارزش برای "واتی" می باشد که می تواند طی دو یا سه سال آینده آثار سودآوری قابل توجهی داشته باشد اما در حال حاضر نمی توان از آن انتظار به سود رسیدن داشت.
کد خبر : ۱۶۳۶۷۵
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند طرح های توسعه متفاوتی در دستور کار خود دارد که مهمترین طرح توسعه شرکت احیای اراضی 450 هکتاری هشتگرد می باشد، این طرح یک دارایی بسیار ارزشمند برای این مجموعه بوده و اجرایی شدن آن یک کار بزرگ ملی و فراملی است که مذاکرات لازم در خصوص این طرح در حال پیگیری و انجام می باشد.

در همین ارتباط معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بخشی از ماشین ­آلات قدیمی که قابلیت راه ­اندازی مجدد را دارد با امضای یک قرارداد در سال جاری به گروهی متخصص جهت احیا اجاره داده شده و به بهره ­برداری رسیده است. این طرح یک دارایی با ارزش برای "واتی" می باشد که می تواند طی دو یا سه سال آینده آثار سودآوری قابل توجهی داشته باشد اما در حال حاضر نمی توان از آن انتظار به سود رسیدن داشت. همچنین تحلیلگران بازار سرمایه نیز باید ارزش بالای این دارایی در کنار پایین بودن بهای تمام شده آن در برآورد ارزش هر سهم "واتی" در نظر بگیرند.

حسین نراقی در رابطه با دیگر برنامه های این مجموعه توضیح داد: طرح دیگری که "واتی" مالک 20 درصدی آن می باشد، پروژه نیروگاه خورشیدی است که به مراحل بسیار مناسبی رسیده و احتمال بهره برداری از آن تا پایان سال  95وجود دارد، البته آثار سود و زیانی آن در بودجه ارائه شده برای سال مالی جاری شرکت، لحاظ نشده است و به محض اتمام کار شفاف سازی لازم و آثار سودآوری آن روی سامانه کدال جهت اطلاع رسانی سهامداران ارائه خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در اسفند ماه سال گذشته افزایش سرمایه 200 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی به ثبت رسانده است که نراقی در خصوص برنامه های "واتی" برای استفاده از این نقدینگی جدید وارد شده به شرکت توضیح داد: همانطور که در گزارش توجیهی افزایش سرمایه مشخص شده، بخش عمده این افزایش سرمایه از محل مطالبات سنوات گذشته شرکت از بانک صنعت و معدن می باشد و قسمتی از آن که از محل آورده نقدی است، در توسعه و متنوع سازی پرتفوی بورسی "واتی" صرف خواهد شد، چرا که شرکت آتیه دماوند قصد فروش سهام "شیران" موجود در پرتفوی خود را ندارد از همین جهت در برنامه دارد که برای کنترل ریسک وابستگی پرتفوی خود به این تک سهم، پرتفوی بورسی خود را گسترش دهد.

نراقی در خصوص برنامه های "واتی" در زمینه پرتفوی غیر بورسی و واگذاری سهام شرکت های غیر بورسی اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند برای کلیه شرکت های غیر بورسی موجود در پرتفوی خود، استراتژی مشخصی دارد و نهایت تلاش بر آن است که از قبل مذاکرات لازم با خریدار و یا خریداران این سهام صورت بگیرد و در حال حاضر نیز پیگیر عرضه سهام شرکت­ های غیربورسی بوده و به محض نهایی شدن اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از واگذاری هایی که به طور جدی برای سال مالی جاری در دستور کار قرار دارد شرکت نخ خمین می باشد که پیگیری های لازم در این خصوص صورت گرفته است. بخشی از فروش شرکت های غیر بورسی در بوجه پیش بینی شده برای سال 95 لحاظ شده و انتظار می رود تا پایان سال جاری این بودجه ارائه شده را پوشش دهیم.

این مقام مسئول در خاتمه در رابطه با دیگر برنامه های شرکت عنوان کرد: برنامه کلی شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند آن است که سبد سهام شرکت نسبت به سال های گذشته بزرگتر باشد چرا که در سال های قبل، از فرصت های پیش روی خود نتوانست بهره ببرد، اما در حال حاضر از برنامه های این مجموعه می توان به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ 300 به 450 میلیارد تومان اشاره کرد که در تابستان سال جاری صورت خواهد پذیرفت و نقدینگی جدید آن نیز صرف متنوع ساز پرتفوی بورسی شرکت خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر