بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
با توجه به اعمال تعرفه 25 درصدی گمرک برای صادرات محصولات لبنی، هزینه های عمده و خرده فروشی حداقل 25 درصدی و هزینه حمل 10 درصدی در مجموع شرکت های صادر کننده محصولات لبنی ناچار به پرداخت هزینه 60 درصدی برای انجام این امر هستند که با توجه به قیمت فروش محصولات در بازارهای هدف صادراتی در کشور روسیه در محدوده 93 سنت، صادرات محصولات به این کشور مقرون به صرفه نمی باشد.
کد خبر : ۱۶۳۷۲۰
نویسنده :
جمشیدی

صادرات محصولات لبنی به کشور روسیه موضوعی است که از ماه های پایانی سال 94 مطرح شده و در شرایطی که زمان های مختلفی از سوی مدیران ارشد انجمن گروه و شرکت های لبنی برای ارسال اولین محموله صادارتی به کشور روسیه اعلام شده، اما تاکنون اخبار رسمی که موید انجام این امر باشد، منتشر نشده است.

در همین ارتباط، دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به تحمیل هزینه های هنگفت به شرکت های صادر کننده جهت ارسال محموله صادراتی به کشور روسیه، تاکنون این مجموعه ها موفق به صادرات محصولات تولید خود به کشور مذکور نشده اند.

رضا باکری افزود: با توجه به اعمال تعرفه 25 درصدی گمرک برای صادرات محصولات لبنی، هزینه های عمده و خرده فروشی حداقل 25 درصدی و هزینه حمل 10 درصدی در مجموع شرکت های صادر کننده محصولات لبنی ناچار به پرداخت هزینه 60 درصدی برای انجام این امر هستند که با توجه به قیمت فروش محصولات در بازارهای هدف صادراتی در کشور روسیه در محدوده 93 سنت، صادرات محصولات به این کشور مقرون به صرفه نمی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میان قیمت فروش محصولات لبنی در کشور روسیه و هزینه های صادرات آن، حدود 1000 تومان اختلاف قیمت وجود دارد، ادامه داد: قیمت فروش محصولات در بازار فروش کشور مذکور حتی هزینه خرید شیر از دامدار را تأمین نمی کند و در حال حاضر پس از ارسال یک کامیون پنیر و دو کامیون شیر خشک عملیات صادرات محصولات لبنی به کشور مذکور متوقف شده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی در خصوص اقدامات انجام شده جهت ایجاد سهولت در صادرات محصولات به کشو روسیه و یافتن بازار صادرات جایگزین گفت: وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی راهکارهای موجود جهت رفع موانع موجود است و پیگیری هایی جهت اعمال مشوق های صادراتی و ایجاد تسهیل در فرآیند صادرات نموده است. علاوه بر این، بخشی از محصولات تولیدی به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود که در این کشور نیز قیمت فروش محصولات حدود 30 درصد افت داشته و اغلب شرکت های تولید کننده در کشورهای مذکو زیان ده هستند. در مجموع می توان گفت میزان فروش صادراتی محصولات از ابتدای امسال شش درصد کاهش یافته است.

باکری در خاتمه یافت: چهار شرکت شیر پگاه پاستوریزه فارس، گلپایگان، تهران و لبنیات کاله تنها مجموعه هایی بودند که مجوز صادرات محصولات به کشور روسیه را از کارشناسان و سازمان های ذیربط در کشور مذکور دریافت کرده بودند و در پی عدم موفقت آنها در ارسال محموله صادراتی هزینه هایی بر آنها تحمیل شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
عجب حمایتی از تولید داخلی می شود!!!!!!،همه جا مشوق های صادراتی برای صادر کننده در نظر می گیرند، اینجا از هر چیز می خواهند مالیات بگیرند.ظاهرا فکر و ذکر بعضی شده فقط مالیات و از سایر امور غافل شده اند.
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
تخفیف 25 درصدی روسیه در هزینه های گمركی به ایران
این خبر دیروز در مقابل خبر کاملا برعکس امروز. واقعا سهامداران این همه شفاف سازی و بیان واقعیات رو هم دیگه انتظار ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
پس کشور ما از تحریمهای خودمون علیه خودمون بیشتر اسیب میبینه تا تحریم دیگران علیه ما.
حالا که یک بازار صادراتی برا ی محصولات ما پیدا شده به جای اینکه حداکثر استفاده را از ان بکنیم دولت با تحمیل هزینه های بیهوده سنگ جلوی پای تولید کننده خودی میاندازه .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
دامداران اکثرا در ضررند. بخش تولید عمده صنایع غیر از خودرو که رانت دارد بقیه با مشگل مواجهند انشاالله دولت هر چه زودتر بداد انها برسد؟؟؟؟؟/
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
هر دم از اين باغ بري مي رسد تازه تر از تازه تري مي رسد. اين هم از سرنوشت صادرات و حمايت از توليد داخل و..... شعار هاي دهن پر كن بي خاصيت بشار اسد زنده باشه و انگليسي نجس است.
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
بعدا ميگن صادرات غير نفتي بايد جايگزين نفت شود ماشاالله به اين مغز متفكر مسؤلان ما
علی
GERMANY
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲
میدانیم که قیمت نفت کاهش شدید داشته و ایضاً دولت ما علیرغم ادعای کاهش وابستگی به نفت، اما افزایش وابستگی دارد! و نیز بر کسی پوشیده نیست که کشور بشدت گران و پرهزینه اداره میشود! هریک از آقایان یک هواپیمای اختصاصی دارند! هرکدام چندین بادیگارد ، و نتیجه این میشود که راحت‌ترین راه را انتخاب میکنند!‌ جیب مردم! و دقیق بهمین دلیل است که نزدیک به دویست تیم اقتصادی از کشور دیدار داشته ولی خروجی آن منفی صفر است!‌ منفی به این دلیل که فقط توانستند مجوز واردات نوشابه آمریکایی و لوازم آرایشی فرانسوی را بگیرند!!! اینها با آرامش در بازار مخالفند زیرا منافعشان ایجاب نمی‌کند! سالها بود که بازار موز آرامشی داشت و حول ۳۰۰۰ تومان معامله میشد، ناگهان صبح از خواب بیدار شدند و تعرفه آنرا ۲۵٪ افزایش دادند! ولی قیمت آن ۱۰۰٪ افزایش یافت! پیدیه‌ای که فقط در بازار ایران مشاهده میشود!! یعنی هنوز تعرفه روی کاغذ است! نه کسی داده و نه کسی گرفته! ولی قیمت ۲ برابر شد!! به این نحوه اداره کشور میگویند حسین قلی خانی!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
لبنیات در ایران گرانتر از روسیه است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حالا خوبه دلار از هفت تومن شده 3500 تومن