بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر : ۱۶۳۷۴۴
ارزش معاملات بازار فرابورس در بیستمین روز اردیبهشت‌ماه از 2 هزار و 654 میلیارد ریال عبور کرد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در روز 20 اردیبهشت‌ماه 1395 با خرید و فروش 275 میلیون ورقه بهادار در 22 هزار و 642 نوبت به ارزش 2 هزار و 654 میلیارد و 140 میلیون ریال به کار خود پایان داد.

آیفکس از ساعت ابتدای معاملات امروز بالا رفت و با رشد حدود 6 واحدی نسبت به دیروز با رقم 801.27 واحد بسته شد. بیشترین تاثیر مثبت در این روند را شرکت‌های فولاد هرمزگان و پالایش نفت تهران داشتند.

شرکت‌ تازه‌وارد کاغذ پارس به همراه آهن و فولاد ارفع و بیمه نوین بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند در حالی که سهام شرکت‌های روان فن‌آور، ینو شرق و مهندسی تاسیسات و ساختمان راه‌آهن با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.

طبق این گزارش، فولاد هرمزگان جنوب در این روز بالاترین حجم و ارزش معاملات را در بازار سهام داشت به طوری که 23 میلیون سهم آن به ارزش 48 میلیارد و 410 میلیون ریال داد و ستد شد.

طی امروز، 447 میلیارد و 470 میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی در تمامی نمادهای این اوراق معامله شد و معاملات اوراق اجاره دولت به لحاظ حجم و ارزش معاملات در صدر اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

همچنین، در بازار اول 23 میلیون سهم به ارزش 55 میلیارد و 580 میلیون ریال خرید و فروش و 99 میلیون و 430 هزار ورقه بهادار به ارزش 295 میلیارد ریال در بازار دوم معامله شد.

اوراق تسهیلات مسکن نیز در تمامی نمادها به جز نماد مرداد 93 با افزایش قیمت مواجه شد و هر ورقه در بازه 790 تا 810 هزار ریال دست به دست شد.

در عین حال، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ را با خرید و فروش 4 میلیون و 290 هزار سهم رقم ‏زد و صندوق آرمان آتی کوثر و کاریس هم در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

گفتنی است، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت کی بی سی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و اوراق مشارکت سیمان کردستان پس از پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق بودیم.

همین‌طور در پایان معاملات 20 اردیبهشت، نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران جهت برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده و عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه و نماد معاملاتی واحدهای سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب با توجه به اعلام مدیریت صندوق مبنی بر برگزاری مجمع عمومی سالیانه صندوق در روز چهارشنبه متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر