بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
در بررسی بازدهی صنایع و شرکت ها از ابتدای سال جاری تاکنون بدست آمد:

پیشتازی تک نمادها در کسب بازدهی مثبت

در این مدت شاخص کل با سقوط پنج درصدی از مدار 81 هزار واحدی به کانال 77 هزار واحدی نزول یافت و از میان بیش از 40 صنعت، بیشترین بازدهی مثبت از آن گروه هایی با تک سهم فعال در آن شد.
کد خبر : ۱۶۳۷۶۰
نویسنده :
جمشیدی
معاملات بازار سرمایه در سال جاری با روند نزولی شاخص ها و قیمت سهام شرکت ها آغاز شد و ماحصل معاملات بورس از ابتدای سال 95 تا دوره منتهی به 20 اردیبهشت ماه جاری متفاوت از انتظارات فعالان بازار سرمایه بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این مدت شاخص کل با سقوط پنج درصدی از مدار 81 هزار واحدی به کانال 77 هزار واحدی نزول یافت و از میان بیش از 40 صنعت، بیشترین بازدهی مثبت از آن گروه هایی با تک سهم فعال در آن شد. به گونه ای که گروه سایر حمل و نقل با تک نماد فعال در آن یعنی "تجار" بازدهی مثبت حدود 81 درصدی بدست آورد و به عنوان پر بازده ترین سهم در دوره مورد بررسی مطرح شد. بعد از آن صنعت چاپ با تحقق بازدهی مثبت 54 درصدی به عنوان دومین سهم پر بازده برگزیده شد و در کنار آن محصولات چوبی با تک نماد "چفیبر" با کسب بازدهی مثبت بیش از 40 درصدی در این رده بندی قرار گرفت.

در مقابل اما، 12 صنعت بازدهی منفی کسب کردند که در این بین گروه ابزار پزشکی با تک سهم "آکنتور" بازدهی منفی 12 درصدی بدست آورد و گروه های هتل و رستوران، مخابرات و نیز چند رشته ای صنعتی بازدهی منفی حدود هفت درصدی را محقق ساختند و دو گروه قند و شکر و نیز فرآورده های نفتی بازدهی منفی حدود هفت درصدی را به ثبت رساندند.

در خصوص سهام شرکت های فعال در بورس نیز شرکت شیشه قزوین که نماد معاملاتی آن در بازار توافقی فرابورس معامله می شود با رشد قیمتی 327 درصدی همراه شد و عنوان پر بازده ترین سهم را از آن خود کرد. بعد از آن شرکت سرامیک صنعتی اردکان در پی تجربه افزایش بیش از 118 درصدی ارزش سهام در ردیف دوم قرار گرفت و در نهایت شرکت جام دارو با کسب بازدهی مثبت بیش از 86 درصدی در جایگاه سوم نشست. در ادامه لیست 20 شرکتی که بیشترین بازدهی مثبت محقق ساختند، آورده شده است.

پیشتازی تک نمادها در کسب بازدهی مثبت

این در حالی است که شرکت های پتروشیمی جهرم و نیز فرآورده های سیمان شرق که نماد آنها در بازار توافقی فرابورس معامله می شود، در ردیف نخست جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر کسب بیشترین بازدهی منفی قرار گرفتند و در کنار آنها شرکت های زامیاد، سایپا دیزل و پارس خودرو در ردیف های بعدی نشستند.

پیشتازی تک نمادها در کسب بازدهی مثبت

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر