بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
مدیر صندوق سرمایه گذاری بانک اقتصاد نوین عنوان کرد:

خودنمایی سهم های کوچک بازار در روند خنثی این روزها

در زمان هایی که شاخص در فاز خنثی می رود، سهم های کوچک حرکت خود را شروع می کنند، کما اینکه در حال حاضر نیز ملاحظه می شود که شرکت هایی کوچک شروع به جبران عقب ماندگی خود از بازار کرده اند.
کد خبر : ۱۶۳۸۸۸
نویسنده :
حسینی
به نظر می رسد افت شاخص به پایان رسیده است و از این به بعد بایستی شاهد آغاز یک روند متفاوت و اگر نگوییم صعودی حداقل یک روند خنثی باشیم و این روند تا زمانی که اخبار و تحولاتی بنیادین رخ ندهد تداوم خواهد داشت.

مدیر صندوق سرمایه گذاری بانک اقتصاد نوین ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگاربورس نیوز اظهار داشت: در زمان هایی که شاخص در فاز خنثی می رود، سهم های کوچک حرکت خود را شروع می کنند، کما اینکه در حال حاضر نیز ملاحظه می شود که شرکت هایی کوچک شروع به جبران عقب ماندگی خود از بازار کرده اند.

ارشاد کوششی در ادامه افزود با توجه به اتمام روند نزولی قیمت های جهانی فلزات اساسی در چند وقت اخیر، این موضوع پتانسیل خوبی را به شرکت های حاضر درگروه های فلزی و معدنی می دهد تا بتوانند رشد دوباره ای را داشته باشند و از وضعیت زیان دهی و نقدینگی نامناسب خود تا حد زیادی خارج شوند و کاندیدای خوبی برای صعود در مقطع کنونی بورس باشند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل مجامع عنوان کرد: با توجه به این نکته که اکثر فعالین بازار نسبت به شرایط نامساعد مالی و وضعیت نقدینگی نامناسب شرکت ها در سال مالی گذشته آگاه هستند، لذا به نظر می رسد اهالی بازار انتظار خاصی از مجامع شرکت ها به لحاظ تقسیم سود نداشته باشد. اما آنچه که در مجامع امسال اهمیت دارد و سهامداران منتظر شنیدن آن هستند، توضیحات مدیران شرکت ها پیرامون عملیاتی شدن اخبار و تحولات چند وقت اخیر می باشد که به دنبال اجرایی شدن بر جام بر سر زبان ها افتاده است.

ارشاد کوششی در ادامه یکی از مشکلات فعلی بازار را ابهام پیرامون برخی موضوعاتی مهم دانست و افزود: این ابهام نظیر آنچه که در مورد تمدید قانون معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی ها وجود دارد، باعث شده است که افراد دارای رانت از این فضا بیشترین استفاده را برده و بازار تحت تأثیر سودجویان قرار بگیرد، لذا در این شرایط انتظار بر آن است که نهاد ناظر بازار با قدرت بیشتر عمل نماید تا ابتکار عمل از دست سودجویان و افراد صاحب رانت خارج گردد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه با اشاره به روند خنثی فعلی بازار به سهامداران توصیه کرد: مبتنی بر واقعیت ها و وضعیت بنیادی بنگاه ها تصمیم گیری نمایند و نه بر اساس شایعات و شنیده های غیر موثق که از قضا این روزها به یمن شبکه های اجتماعی باز نشر زیادی دارند. همچنین سهامداران می توانند از سهم هایی که سود مناسبی نصیب آنها کرده خروج کرده و سرمایه خود را به سهم های کمتر رشد کرده بازار که از نظر بنیادین شرایط خوبی را دارند انتقال دهند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
به کمپین نفروختن سهم ذوب بپیوندید.تعدیل مثبت سنگین-افزایش سرمایه سنگین-ریل ملی- فروش سهام شرکت به خارجیها...