بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
نائب رئیس هیات مدیره صنایع شیمیایی سینا عنوان کرد:

"شسینا" سهمی با پتانسیل رشد بالا

سال گذشته قرار بر این بود تا خرداد ماه سال 95 این طرح به بهره برداری برسد اما این مهم در تاریخ اعلام شده انجام نشد و در حال حاضر پیش بینی می شود در مرداد ماه سال جاری این خط تولید به بهره برداری برسد. قطعاً این طرح توسعه بر سودآوری شرکت اثر قابل توجهی خواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۳۹۹۱
نویسنده :
یارمحمدی

مدتی قبل خبرهای مثبتی از پتانسیل ها و برنامه های شرکت صنایع شیمیایی سینا در بین اهالی تالار بورس مطرح شده بود که بخشی از آنها همچون، افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی و طرح های توسعه "شسینا" به مرحله اجرا رسید، اما از افزایش سرمایه 1900 درصدی و افزایش ظرفیت تولید شرکت خبری منتشر نشد و تکلیف افزایش ظرفیت این شرکت نیز تا کنون مشخص نشده است.

در همین ارتباط نائب رئیس هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی سینا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت صنایع شیمیایی سینا نزدیک به 120 میلیارد تومان دارایی دارد که در افزایش سرمایه مرحله اول و طبق پیشنهاد هیأت مدیره از مبلغ 3 میلیارد به 6 میلیارد تومان در صورت موافقت سازمان انجام خواهد شد، همچنین طبق برآوردهای انجام شده، "شسینا" افزایش سرمایه دیگری از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از مبلغ 6 میلیارد تومان به 120 میلیارد تومان را نیز در نظر دارد که به دلیل بحث معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها فعلاً مسکوت مانده و تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. در صورت مشمولیت معافیت مالیاتی این افزایش سرمایه با تصمیم سهامدار عمده انجام خواهد اما اگر با افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ناچار به پرداخت مالیات شود انجام نمی پذیرد.

فریدون مجلسی در ادامه افزود: از طرح های توسعه این شرکت، طرح افزایش ظرفیت تولید پارافرمالدئید می باشد که طبق این طرح ظرفیت خط تولید این محصول که برای فروش در بازار های خارجی تولید می شود، را از 5 هزار تن به 10 هزار تن افزایش دهد، البته لازم به ذکر است که بخشی ازتأمین مالی این طرح نیز از محل افزایش سرمایه 100 درصدی که روی سامانه کدال ارائه شده انجام خواهد شد و مابقی از طریق وام بانکی صورت پذیرفته است.

وی در خصوص زمان راه اندازی این طرح گفت: سال گذشته قرار بر این بود تا خرداد ماه سال 95 این طرح به بهره برداری برسد اما این مهم در تاریخ اعلام شده انجام نشد و در حال حاضر پیش بینی می شود در مرداد ماه سال جاری این خط تولید به بهره برداری برسد. قطعاً این طرح توسعه بر سودآوری شرکت اثر قابل توجهی خواهد داشت. از طرفی طرح افزایش ظرفیت تولید از 10 هزار تن به 15 هزار تن نیز طی سه ماه نخست سال 96 به بهره برداری خواهد رسید که در این خصوص لازم به ذکر است که بخش عمده هزینه های طرح توسعه 10هزار تن به 15 هزار تنی محصول پارافرمالدئید در حال حاضر صرف شده و زمینه لازم برای اجرای این طرح توسعه در حال حاضر با راه اندازی خط تولید جدید شرکت ایجاد شده است و عدم اجرای آن منطقی به نظر نمی رسد.

وی تاکید کرد: البته مشکل مهم "شسینا" هزینه های بالای آن که حدود 10 درصد مبلغ فروش شرکت است، می باشد. این مجموعه با وجود تحریم های بین المللی ناچار به پرداخت هزینه های حمل و بیمه گزافی شده است. حال اگر سوئیفت بانکی برقرار شود می توان منتظر کاهش هزینه ها و مشکلات صادراتی این مجموعه در سال مالی جاری بود.

مجلسی عنوان کرد: این مجموعه برای سال مالی منتهی به 95.12.30 به ازای هر سهم 279 ریال سود پیش بینی کرده و با توجه به مقدار تولید و فروش برآورده شده سه محصول پارافرمالدئید، فرمالین و هگزامین محافظه کارانه در نظر گرفته شده است.

در پایان، این گزارش می افزاید، نماد معاملاتی "شسینا" از ابتدای اسفند ماه سال گذشته از قیمت 1277 تومان به تاریخ 95.12.19 به 1906 تومان افزایش یافت و بازدهی 49 درصدی برای سهامدارانش رقم زده است، اما بعد از این رشد قابل توجه مدتی است با صف فروش و افت قیمت تا سطح 1723 تومان همراه شده است، حال باید دید با توجه به این تحلیل و این اخبار مثبتی که در رابطه با این شرکت که مطرح می باشد چه تغییری در روند سودآوری و قیمتی سهم ایجاد خواهد شد؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پدرام
UNITED STATES
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
افزایش سرمایه 100 درصدیش که اجرا نشده، لطفا تصحیح کتید خبر رو...