بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
معاملات بازار امروز با پیشتازی گروه پالایشی همراه شد تا نمادهای این گروه شاهد تشکیل صف های خریداران باشند. بطوریکه همگی این نمادها با پایداری صف های بدون پاسخ تقاضای خریداران معاملات خود را پایان دادند.
کد خبر : ۱۶۴۰۵۷
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.02.28 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 310 واحد افزایش به رقم 53305 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 139 واحد افزایش عدد 167306 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 117 واحد افزایش به رقم 28702 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شبندر" با 72 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خودرو" با 34 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افزایش به رقم 804 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2303 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1624 میلیارد ریال رسید.

معاملات بازار امروز با پیشتازی گروه پالایشی همراه شد تا نمادهای این گروه شاهد تشکیل صف های خریداران باشند. بطوریکه همگی این نمادها با پایداری صف های بدون پاسخ تقاضای خریداران معاملات خود را پایان دادند.

به گزارش بورس نیوز، این روند رو به رشد در حالی با تقاضای خریداران همراه شد که رشد نسبی بهای نفت انتظار تعدیل مثبت سودآوری را برای آنها ایجاد کرده است. حال بایستی منتظر ماند و دید که در این گروه کدام سهم اولین چراغ سبز را برای رشد سودآوری روشن می کند؟

گروه "ک" هم پس از آنکه مدتی به اصلاح قیمتی پرداخته و با افت قیمت همراه شده بودند، امروز اکثراًً تا سقف قیمت های مجاز روز خود را سبز سپری کردند و در رأس آنها دوقلوهای سنگ آهنی پیشرو بودند تا در روند مثبت امروز بورس سنگ آهنی ها هم کل بازار را همراهی کنند.

اما خودرویی ها و بانکی ها بر خلاف روند کلی بورس مدار نزولی را سپری کردند تا این روزها شاهد افت نسبی قیمت سهام این دو گروه باشیم. "ورنا" و "وساپا" اما بر خلاف کلیت گروه خودرویی و تحت تأثیر تعدیل مثبت "خساپا" که منجر به توقف این نماد شده، با حجم مناسب و البته همراه با رشد قیمت همراه شدند.

گروه ساختمانی هم طی معاملات امروز قدرت خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و اکثر نمادهای این گروه با اقبال خریداران مواجه شدند.

برخی اهالی تالار برنامه های آتی تیم اقتصادی دولت برای کاهش نرخ سود و بهره بانک و احتمال ایجاد رونق در این گروه طی سه ماهه دوم امسال را علت این اقبال می دانند. گروه دیگری از اهالی تالار شیشه ای نیز برنامه عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند با نماد "ثالوند" طی هفته آتی را علت این روند صعودی عنوان می کنند. "ثالوند" از زیر مجموعه های گروه سرمایه گذاری مسکن است.

گروه سیمانی هم با اخباری که از احتمال افزایش نرخ های فروش از تیر ماه امسال مطرح شده و با چشم اندازی که این روزها در حال شکل گیری پیرامون گروه ساختمان است، معاملات مثبتی را سپری کردند و در برخی نمادها حتی تا تشکیل صف خریداران نیز پیش رفتند.

"ذوب" هم پس از آنکه دو روز منفی را پشت سر گذاشت، در ابتدای معاملات امروز از دامنه نوسان منفی قیمت ها خرید و فروش خود را آغاز کرد، اما رفته رفته روند قیمت سهم مثبت شد تا در نهایت "ذوب" تا صف خرید نیز پیش رود. گرچه این صف هم تاب نیاورد تا سهم در عرضه ها پر حجم حقیقی و حقوقی به تعادل نسبی دست یابد.

در مجموع بازار سهام روز مثبتی را در اکثر گروه ها سپری کرد تا شاید تنها خودرویی ها، بانکی ها و قندی ها چندان دل و دماغی برای حرکت رو به رشد نداشته باشند تا بازار با همین روند متعادل به پیشواز خرداد پر حادثه برود. خردادی که احتمالاً خبرهای خوبی برای بورس با خود به همراه خواهد آورد و همزمانی آن با فصل برگزاری مجامع شرکت ها نوید افزایش بازدهی را برای سرمایه گذاران در پی داشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
چراغ اول رو به امید خدا خساپا روشن میکنه.بزنگ زنگ ره.
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
مسولان محترم بورس نیوز لطفا به داد سهامداران پارس خودرو برسید. بعد از مطرح شدن برنامه افزایش سرمایه پارس خودرو و با بررسی روند چند وقت اخیر این سهم و با توجه به اخبار پشت پرده و مهم در آن، بطور واضح و مشخص چندین کد خاص در قالب کدهای حقیقی که به نظر وابسته به جایی هستند اقدام به کنترل قیمت سهم و کاهش قیمت آن میکنند تا احتمالا حق تقدم های حاصل از افزایش سرمایه را که تعداد آن بسیار زیاد خواهد بود را در قیمت های بسیار نازل از دست سهامداران بیچاره در آورده و به این تربیب به اهداف خود برسند.اهداف این فرایند می تواند شامل: افزایش سهم و مالکیت از طریق خرید حق ها باشد و یا کسب سود های نجومی بعد از خرید حق ها در قیمت های بسیاربسیار پایین و سپس رسانه ای کردن اخبار و کسب سودهای نجومی باشد.
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
دیگر امیدی به خودرویی و بانکی نیست.....دوقلوهای سنگ آهنی را تحت نظر داشته باشید
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
سهامداران عزیز مواظب باشید که ذوب در اوج رونق فولادی ها دایما زیان محقق می کرد و سهمش بسیار حبابی شده است و بیش از 110 ت نمی ارزد