بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
در هفته گذشته گروه خودرو در ادامه روند نزولی روزهای قبل خود با افت ارزش سهام همراه شدند و در مقابل با توجه به رشد قیمت جهانی فلزات اساسی و بهای نفت، سهام شرکت های فعال در این گروه ها با افزایش تقاضا برای خرید سهام همراه شدند.
کد خبر : ۱۶۴۱۶۷
نویسنده :
جمشیدی

معاملات آخرین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری با روند نزولی اغلب سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه به ویژه گروه خودرو آغاز شد و در هفته گذشته صنایعی همچون فلزات و پالایشی با کنار زدن گروه خودرو به عنوان پر اقبال ترین گروه در بورس، برای چند روز توجه فعالان بازار سرمایه را به خود جلب کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در هفته گذشته گروه خودرو در ادامه روند نزولی روزهای قبل خود با افت ارزش سهام همراه شدند و در مقابل با توجه به رشد قیمت جهانی فلزات اساسی و بهای نفت، سهام شرکت های فعال در این گروه ها با افزایش تقاضا برای خرید سهام همراه شدند. که البته طی مدت مذکور، شرکت های سرمایه گذاری سایپا و رنا راه خود را از روند منفی حاکم بر گروه خورو جدا کردند و روند معاملاتی رو به مثبتی را در پیش گرفتند. این امر نیز متأثر از اعمال تبعات مثبت تعدیل سود برآوردی شرکت سایپا طی سه شنبه هفته گذشته با انتشار نامه ای روی سامانه کدال از تعدیل مثبت 126درصدی درآمد هر سهم خود خبر داد.

در این شرایط سهام شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در حالی به دلیل اظهارات مدیر عامل این مجموعه مبنی بر کاهش 500 تومانی بهای تمام شده تولید و برنامه افزایش سرمایه با استقبال قابل توجه سهامداران و فعالان بازار سرمایه همراه شده و طی چند روزی صف چند میلیونی تقاضا برای خرید سهام در نماد "ذوب" تشکیل شد که با انتشار آگهی عرضه بلوک 73 درصدی، قیمتی پایین تر از انتظارات سهامداران طی روزهای پایانی هفته گذشته و روندی منفی به خود گرفت و گاهاً با نوسان در مدار مثبت مواجه گردید.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته همچنین برخی از شایعات و گمانه زنی ها از برگزاری جلسه میان اعضای شورای عالی بورس و مسئولین اقتصادی کشور در پنج شنبه هفته مذکور جهت تصمیم گیری در خصوص مسائل مهم و اثر گذار اقتصادی و نیز ابهامات پیرامون صنایع خبر داد که البته این موضوع نتوانست تأثیر شگرفی بر روند معاملات آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بر جای بگذارد.

بر اساس اطلاعات موجود، شاخص کل بورس طی هفته گذشته با تجربه نوسان مثبت حدود 500 واحدی پا به مدار 76 هزار واحدی گذاشت و در این مدت بورس بازدهی مثبت 1.6 درصدی را بدست آورد.

از میان صنایع مختلف نیز گروه زراعت و خدمات وابسته به آن با تحقق بازدهی مثبت 15.42 درصدی به عنوان پر بازده ترین صنعت مطرح شد و در مقابل صنعت ابزار پزشکی با کسب بازدهی منفی حدود 9 درصدی صدر نشین جدول کم بازده ترین صنایع شد.

در خصوص سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز شرکت سرمایه گذاری توسعه خوزستان در نماد "وثخوز" که در بازار توافقی فرابورس معامله می شود، با رشد قیمتی حدود 34 درصدی همراه شد و عنوان پر بازده ترین سهم را از آن خود کرد. صرف نظر از آن، شرکت تاید واتر خاورمیانه با تحقق بازدهی مثبت 27 درصدی به عنوان مجموعه ای که بیشترین رشد قیمتی را در پنج روز معاملاتی هفته گذشته تجربه کرده، مطرح می شود و در مقابل آن شرکت سایپا آذین کاهش بیش از 18 درصدی ارزش سهام را پشت سر گذاشت.

در پایان این گزارش می افزاید، حجم معاملاتی بیش از پنج میلیارد و 710 میلیون سهمی ارزشی به مبلغ بیش از 13 هزار و 251 میلیار ریال را در بازار سرمایه رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر