بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
مدیر معاملات شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان عنوان کرد:

تداوم روند صعودی بورس بعد از فصل مجامع

با وجود اجرا شدن برجام و لغو تحریم های بین المللی، هنوز سوئیفت برقرار نشده و بانک های خارجی تمایلی به سرمایه گذاری در کشور ایران ندارند چرا که از تهدیدها و تحریم های آمریکا واهمه دارند و بنا به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذارانی که تاکنون برای همکاری با همتایان ایرانی خود مذاکره کرده اند، نتوانسته اند همکاری خود را به طور کامل آغاز کنند و تمامی مذاکرات و جلسات آنها فعلاً به یک تفاهم نامه ختم شده و اکثر آنها منتظر حل شدن این مشکل هستند.
کد خبر : ۱۶۴۲۲۱
نویسنده :
یارمحمدی

بازار سرمایه در حال حاضر به برخی تک سهم ها که عملکرد مناسبی داشته و یا با اخبار مثبت قابل توجهی همراه است، روی آورده و دیگر سراغ گروه ها برای لیدری خود نمی رود، چرا که گروهی همچون خودروسازی که به دلیل اخبار مثبتی که پیرامون این شرکت ها مطرح شده و با روشن شدن چشم انداز سودآوری این مجموعه های خودروسازی با رشد قیمت همراه شده بود و به نظر می رسد اکنون در فاز اصلاح رفته و اندکی از رشد ماه های قبل را تعدیل کند.

مدیر معاملات و پرتفوی سهام شرکت های سرمایه گذاری مهر آیندگان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با وجود اجرا شدن برجام و لغو تحریم های بین المللی، هنوز سوئیفت برقرار نشده و بانک های خارجی تمایلی به سرمایه گذاری در کشور ایران ندارند چرا که از تهدیدها و تحریم های آمریکا واهمه دارند و بنا به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذارانی که تاکنون برای همکاری با همتایان ایرانی خود مذاکره کرده اند، نتوانسته اند همکاری خود را به طور کامل آغاز کنند و تمامی مذاکرات و جلسات آنها فعلاً به یک تفاهم نامه ختم شده و اکثر آنها منتظر حل شدن این مشکل هستند.

مجید بهرامی در ادامه افزود: باید تمامی مشکلاتی که در نتیجه تحریم ها ایجاد شده به طور کامل رفع شود تا رشد 5 درصدی اقتصادی پیش شده برای اقتصاد کشور در سال جاری، محقق گردد. اما به طور کل من رویکرد آینده اقتصاد و به دنبال آن بازار سرمایه را مثبت ارزیابی می کنم.

وی در خصوص چشم انداز کوتاه مدت روند بورس طی یک تا دو ماه آینده توضیح داد: در کوتاه مدت و در خرداد ماه سال جاری نمایندگان جدید مجلس روی کار خواهند آمد که می تواند بر بازار اثر مثبت داشته باشد از طرفی در گزارش های 3 ماهه اغلب شرکت ها هنوز نشانه هایی از رشد سودآوری آشکار نشود، بنابر این طی این مدت این تک سهم ها هستند که می توانند تحت تأثیر ورود جریان نقدینگی به معاملات آنها با رشد همراه شده و در کانون توجه فعالان بازار سرمایه قرار بگیرد.

بهرامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نیمه دوم سال جاری گفت: باید دید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کدام گروه دموکرات یا جمهوری خواه، روی کار خواهد آمد و چه موضعی در مقابل ایران خواهند گرفت. بنابر این این ابهام برای سال جاری بازار سرمایه و اقتصاد کشور مطرح می باشد که در حال حاضر نمی توان نسبت به آن اظهار نظر کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای کاهش نرخ بهره بانکی و قیمت نفت اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی تأثیر چندانی بر بازار سرمایه نخواهد داشت و آنچه که باعث رونق بورس می شود تزریق پول و سرمایه جدید به بازار بورس می باشد. از طرفی با رشد قیمت نفت کسری بودجه دولت جبران می شود و می توان با رشد بودجه پروژه های عمرانی شاهد رونق در ساخت و ساز و صنایع وابسته به این گروه که بخش زیادی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد، بود.

بهرامی در خاتمه گفت: با توجه به پیش بینی ها انتظار رشد قیمت نفت در نیمه دوم سال 2016 تا محدوده 40 تا 55 دلار می رود از طرفی بعد از اتمام فصل مجامع روند بازار با بهبود همراه خواهد شد و رشد اصلی و بلند مدت بازار تداوم پیدا خواهد کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
بهارنمیر بزک میاد کومبوزه با خیار میاد
یاور
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
البته بزک نمیر بهار میاد و....
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
((کاهش نرخ سود بانکی تأثیر چندانی بر بازار سرمایه نخواهد داشت))

تنها قسمت این مصاحبه که بنظرم حرف حساب بود و قابل دفاع هست