بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
مستطيل شيشه اي تالار

خبری که صد غافله چشم در ره اوست

امروز سومین روز از خرداد ماه سال جاری است ماهی که وزیر اقتصاد چندی پیش خبر از رخداد اتفاقاتی خاص و البته مثبت در این ماه را برای بورس و مسکن داده بود حال اهالی تالار منتظر هستند تا ببینند اولاً این رخداد مهم و مثبت چیست و ثانیاً، این اتفاق از کدامیک از بازارها آغاز خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۴۲۷۷
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.03.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 173 واحد افزایش به رقم 53692 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 23 واحد افزایش عدد 167049 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 61 واحد افزایش به رقم 28410 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خودرو" با 50 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "رمپنا" با 24 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 814 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2478 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1428 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 165 واحدی شاخص کل و رشد قیمت سهام اغلب شرکت ها به پایان رسید تا اهالی تالار اندکی امیدوار تر از گذشته روند معاملاتی بازار سرمایه را دنبال کنند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز سومین روز از خرداد ماه سال جاری است ماهی که وزیر اقتصاد چندی پیش خبر از رخداد اتفاقاتی خاص و البته مثبت در این ماه را برای بورس و مسکن داده بود حال اهالی تالار منتظر هستند تا ببینند اولاً این رخداد مهم و مثبت چیست و ثانیاً، این اتفاق از کدامیک از بازارها آغاز خواهد شد.

در این بین برخی از کارشناسان و باخبران از اتفاق در راه معتقدند که پیش آمدهای بورس و مسکن با هم متفاوت خواهند بود و قرار نیست که از یکدیگر تأثیرپذیری داشته باشند لذا باید در انتظار دو رخدادی باشیم که باعث تحول دو بازار اصلی و تأثیر گذار بر اقتصاد کشور خواهد شد.

حال با در نظر گرفتن موارد فوق الذکر و قولی که وزیر اقتصاد به سرمایه گذاران داده بود، فعلاً هر خبری که منتشر می شود ذهن اهالی تالار را به قول وزیر منحرف می کند و این دلیلی اصلی رشد قیمت سهام برخی شرکت ها خصوصاً خودرویی ها طی روز جاری بود.

امروز در بین اخبار و شایعات تالاری منتشر شده صحبت هایی مبنی بر احتمال تمدید معافیت مالیاتی شرکت ها در سال 95 پس از اعمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به گوش رسید خبری که بیش از پیش بر لیدر این روزهای بازار سرمایه یعنی ایران خودرو تأثیر گذار شد.

گفته می شود قرار است که این موضوع در هیأت دولت مطرح و مصوب شود.

بر این اساس در صورتیکه این اتفاق عملی شود قطعاً بازار سرمایه دیروز و امروز هیچ شباهتی با بازار سرمایه فردای اعلام این مصوبه نخواهد داشت لذا بنظر می رسد یکی از اتفاقاتی که باید در ادامه صحبتهای وزیر اقتصاد در انتظارش باشیم همین خبر باشد.

از سوی دیگر گفته می شود مجلس دهم قرار است از شنبه هفته آینده فعالیت رسمی خود با نمایندگان جدید را آغاز کند مجلسی که امیدی های آن بیشتر از طیف مقابل می باشند و به عبارت ساده تر با نگاه و اهداف دولت همسوتر خواهند بود، پس همین خود دلیلی است برای رسیدن سریعتر دولتمردان به خواسته ها و برنامه های خود که حتماً موضوعات اقتصادی مهمترین آنها می باشد. این هم دلیل دیگری می تواند باشد برای ایجاد تحول اقتصادی.

به هر حال فعلاً که به هر خبری به چشم خریدار نگریسته می شود تا ببینم در نهایت آن خبر که صدها غافله چشم در ره اوست کی می رسد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
اگر صد روز کاری بورس هر روز با 5 درصد سود همراه باشد باز هم ضرر و زیان یکسال و نیم گذشته جبران نخواهد شد.
هر چند ما را به سود بورس امیدی نیست. خداکند که ضررش بیش از این نباشد!
سعيد بكايي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
باز هم موضوع تكراري حراج حق تقدم هاي استفاده نشده با قيمت بسيار نازل توسط شركت مربوطه و جمع آوري حق تقدم ها توسط خود شركت و كارگذار خاص .

قيمت سهام وبشهر 232 تومان . حراج حق تقدم هاي استفاده نشده در قيمت نازل 100 تومان .(30درصد زير قيمت )
بورس نيوز تو رو خدا يه مطلبي راجع به اين موضوع بنويس . بسيار از سهامداران خرد امروز ضررهاي بالايي دادند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
غلط املائی توی تیترتون هست."قافله" درسته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
پس همینطور چشم نگریسته منتظر بمانید تا صد ساله شوید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
قافله مجید جان
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
برخلاف نظر شما بورس ومسكن با هم ارتباط دارن مثلا اگر مسكن حركت كند به دنبال خود شركتهاي فولادي وميلگرد وتيرآهن هم چنين شركتهاي سيماني نيز مثبت خواهند شد
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
بخدا خسته شدیم بعد از سه سال دولت امید< مثل روانی هاشده ایم نه در بورس نه در اقتصاد و نه در هیچ کجای جامعه خبری از کار و درامد نیست همه درمانده و وامانده شده اند که چکار کنند بیشتر مایه دارها از بقولی انباشته میخورند و کسی کار نمیکند. و همه در کارشان حالا هر صنفی در رکود و بیکاری و ضرر هستند و متاسفانه با اینکه اصلاح طلب هستیم اما این دولت فقط شعار داد و حالا به چه دلایلی نمیدانیم اما اوضاع بدتر هم شده است و واقعا مردم را اقای روحانی خسته کرده است . این رفتار دولت در بسیاری از رفتارهای دیگش مثل لغو کنسرت /حضور زنان در مسابقات والیبال و....ضعیف و ناتوان و ترسو میبینیم .
ایینستین
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کلا فسیبلی شدیم همه مان اصلا حرکتی نیست قبول دارم مثل اب راکد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
صد قافله یا صد غافله ؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
با توجه به عملكرد سه ساله تيم اقتصادي دولت ،بعيد است در اين يكسال باقيمانده توانايي بهبود وضعيت اقتصادي كشور را داشته باشند.البته تحريم ها تاثير زيادي در وضع فعلي داشته اند.اميدوارم كه وعده هاي وزير اقصاد عملي شود وبهبود اقتصادي و همچنين بورس و مسكن را شاهد باشيم.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
قافله بابا نه غافله معنیش فرق میکند