بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر : ۱۶۴۳۹۸


نصر: مدیران باشگاه تراکتورسازی کار سختی برای تمدید قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود در پیش دارند.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

زنگ خطر برای تراکتورسازی از مدت ها پیش به صدا در آمده بود و بعد از دیدار با النصر در میکسدزون ورزشگاه یادگار امام(ره) وقتی بیشتر بازیکنان با هواداران وداع کردند، مشخص شد یک سونامی بزرگ در راه است. سونامی که بسیاری از بازیکنان تیم سرخپوش تبریزی را با خود می برد و مشخص نیست چه آینده ای در انتظاراین تیم پرطرفدار آسیا است.

نگرانی های عجیب
از ابتدای فصل که تراکتورسازی اسکلت اصلی تیم خود را با بازیکنان سرباز بست، مشخص بود آینده خوبی در انتظار این تیم نیست. بحث پایان زمان خدمت سربازی زودتر از موعود موضوعی بود که از اول فصل بارها تراکتورسازان را درگیر خود کرد و نگرانی هایی را ایجاد کرد. حال با پایان فصل برای تراکتورسازی /این تیم تعداد زیادی از بازیکنان خود را از دست خواهد دادوبیشتر بازیکنان سرباز خواهند رفت و برخی بازیکنان نیز قراردادی ندارند.
از جمع بازیکنان سربازتیم ، دوران مقدس خدمت سربازی بختیار رحمانی، سینا عشوری، شاهین ثاقبی، شجاع خلیل زاده، علی حمودی، محمد پوررحمت الله و رضا فرجی تمام شده است.
در این میان سینا عشوری با ذوب آهن، شجاع خلیل زاده و علی حمودی با سپاهان و محمد پوررحمت الله و شاهین ثاقبی با ملوان قرارداد دارند.

بختیار رحمانی نیز چند پیشنهاد خوب دریافت کرده که شواهد نشان از جدایی اش دارد. جالب اینکه ذوب آهن و سپاهان تاکید بر بازگشت بازیکنان سابق خود کرده اند و ملوان نیز اگرچه تاکنون ادعایی درباره ثاقبی نکرده اما احتمال اینکه رضایتنامه ثاقبی را صادر کند، وجود دارد، هرچند که بعید است درباره پوررحمت الله اینقدر راحت کنار بیاید.
ایوب کلانتری، خالد شفیعی، سعید آقایی، ابراهیم عابدنژاد، فرزاد حاتمی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، فرزین گروسیان و مسعود همامی نفرات ایرانی هستند که قراردادشان با تراکتورسازی به پایان رسیده است.
کاپیتان تیم تراکتورسازی از هواداران این تیم حلالیت طلبید.
مهدی کیانی ضمن تشکر از هواداران تراکتورسازی افزود: از هواداران تیم می خواهم خوبی یا بدی از من دیدند، حلال کنند.
در این بین خالد شفیعی و مسعود همامی جدایی شان تقریبا قطعی است.

خالد شفیعی و پرسپولیس منوط به توافق مالی

توافق نهایی مدافع فصل گذشته تراکتور سازی با پرسپولیسی ها به روزهای آینده موکول شد.
خالد شفیعی که در لیست برانکو ایوانکوویچ قرار دارد ظهر امروز به باشگاه پرسپولیس رفت و جلسه ای را با آنها برگزار کرد.

در این جلسه؛ دو طرف پیشنهادهای خود را مطرح کردند و قرار شد در جلسه بعدی که روزهای آینده برگزار می شود، درباره جزییات بیشتر صحبت شود.

شفیعی از تیم سپاهان نیز پیشنهادی دریافت کرده و قرار است با مسئولان این باشگاه هم وارد مذاکره شود.
این دو بازیکن نسبت به شرایط خود در تراکتورسازی رضایت ندارند و راه خروج را در پیش خواهند گرفت.
سعید آقایی نیز پیشنهادهای خوبی به دستش رسیده و شاید از تراکتورسازی برود.
اما با توجه به سابقه حضور ایرانپوریان و کیانی در تراکتورسازی /احتمال تمدید قراردادشان کم نیست. ضمن اینکه کلانتری، حاتمی، گروسیان و حاتمی نیز شرایط نامعلومی دارند.
ازمیان بازیکنان خارجی تیم تراکتورسازی تبریزهم؛ هیچ بازیکنی قرارداد ندارد. آگوستو سزار، کارلوس کاردوسو، آلویس نانگ و ایان رامسی بازیکنان خارجی تراکتورسازی هستند که با احتمال زیاد این تیم را ترک می کنند.
در باره نانگ گفته می شود با یک تیم قطری (الشحانیه ) توافق کرده است. سزار از یکی، دو تیم ایرانی پیشنهاد دارد و رامسی هم احتمالا خیلی زود تبریز را برای همیشه ترک کند.
اما به حدس می توان گفت شاید کاردوسو در تراکتورسازی بماند، زیرا او نیز با توجه به دلخوری اش از مسائل مالی بعید است حاضر به پوشیدن پیراهن این تیم برای سال دوم شود.
بر اساس مواردبالا ، 20 بازیکن تیم تراکتورسازی بدون هیچ قید و شرطی می توانند از این تیم جدا شوند.
در بین بازیکنان کنونی فقط 4 بازیکن هستند که ماندنشان در تراکتورسازی قطعی است. فردین عابدینی یکسال دیگر با تراکتورسازی قرارداد دارد و سروش رفیعی، محمدرضا اخباری و مهدی شریفی نیز از دوران سربازی شان باقی مانده است و مجبور هستند در این تیم بمانند.
و اما موضوع کادرفنی؛ ماندن قلعه نویی درتراکتورسازی تبریز درهاله ای از ابهام

وی درباره ادامه کار با تراکتورسازی قبل ازبازی برگشت با تیم النصر امارات گفت: از عباسی و هیأت مدیره تراکتورسازی تبریز تشکر می‌کنم، فرصت خوبی برایم پیش آمد تا ذهنیت‌های سال‌های قبل را پاک کردیم. شاید شانس من است، هرجا که می‌روم مشکلات هم هست. پارسال آمدیم صدر جدول، 100 میلیون نداشتند تا در صدر بمانیم، امسال در تراکتور هم این‌طور می‌شود. پرسپولیس به بهترین شکل نقل و انتقالات را با آمدن بیرانوند آغاز کرد. آن‌ها با جذب بیرانوند 10 امتیاز گرفتند. من هم با همه وجود دوست دارم در تراکتورسازی بمانم، الان باید یارگیری کنیم و آماده شویم برای سال جدید، اما تکلیف باشگاه مشخص نیست که آیا به بخش خصوصی می‌دهند یا نه و ما زمان را از دست می‌دهیم. قلباً دوست دارم در تبریز بمانم، اما ماندن من باید برای اقتدار تراکتور و در شأن مردم آذربایجان باشد، اما هنوز این شرایط پیش نیامده، عباسی زحمت می‌کشد، اما باید از الان بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم. پرسپولیس آغاز کرده، تیم‌های دیگر هم شروع کردند، اما امیدوارم هرچه زودتر تکلیف باشگاه روشن شود و تراکتور لطمه نخورد.
امیر قلعه نویی ، در نشست خبری بعد از بازی دیروزهم به صورت دو پهلو درباره آینده صحبت کرد و مشخص است که دوست ندارد با تیمی که تعداد زیادی بازیکن از دست می دهد، ادامه دهد. البته یکسال دیگر از قرارداد قلعه نویی باقی مانده اما اگر بازیکنان مورد نظر او جذب نشوند، احتمال دارد سرمربی تراکتورسازی راه خروج از این باشگاه را در پیش بگیرد.

غزنوی،هیات رییسه باشگاه : باید قلعه‌نویی را حفظ کنیم
دارا غزنوی درباره وضع کادرفنی تراکتورسازی می گوید: امیر قلعه نویی زحمات زیادی برای تیم تراکتورسازی کشیده و هیات مدیره کاملا از عملکرد او راضی است. از زمانی که قلعه نویی به تراکتورسازی اضافه شد، شرایط تیم کاملا تفاوت کرد و از این بابت خوشحال هستیم.
وی درباره پایان قرارداد بازیکنان هم می افزاید: شنبه هفته آینده در جلسه هیات مدیره /مدیرعامل باشگاه /گزارشی کامل از وضع بازیکنان ارائه می کند. ما شرایط را بررسی می کنیم و همه چیز نهایی می شود تا برای تمدید قرارداد یا تسویه حساب با نفرات اقدام شود. باید خیلی سریع کار را برای فصل بعد آغاز کنیم تا زمان را بیشتر از دست ندهیم.


مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی برای ماندن در این تیم شرط گذاشت.
سعید عباسی این موضوع را تکذیب نکرد اما خواهان حل مشکلات شد. او در این باره می گوید: ماندن من منوط به شرایط مالی بهتر باشگاه است و علی رغم اینکه مرا جاهای دیگر هم خواستند، اگر شرایط جور شود در تراکتورسازی می‌مانم و عشق من همین مردم است و باید یک جام نیز باکمک آنان کسب کنیم.
تجربه و شرایطی سخت
به نظر می رسد شرایط سختی در انتظارتیم تراکتورسازی است. زیرا نماینده شایسته کشورمان درچهارمین تجربه خوددرلیگ قهرمانان آسیا تامرحله یک هشتم آمدودرعین شایستگی ازگردونه رقابتها حذف شد.
اما کارنامه درخشان تیم
تراکتورسازی تبریز در جدول رده بندی لیگ قهرمانان آسیا و در مجموع در 3 دوره گذشته 13 امتیاز و در این دوره به تنهایی 15 امتیاز به دست آورده است.

حال باید منتظر بود و دید....

گزارشي از محرم محمديان

انتهای پیام/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر