بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
با حضور 265 نفر از نمایندگان رسمی در افتتاحيه دهمين دور مجلس شوراي اسلامي

اعضای هیأت رئیسه سنی معرفی شد/ قرائت دستور کار اولین جلسه علنی مجلس

مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور،‌ جمعی از مسئولان لشگری و کشوری و نواختن ارکستر سمفونیک سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
کد خبر : ۱۶۴۴۳۶
نویسنده :
جمشیدی

مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور،‌ جمعی از مسئولان لشگری و کشوری و نواختن ارکستر سمفونیک سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

آغاز مراسم افتتاحيه دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي

بر اساس گزارش بورس نيوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در ابتدای جلسهامروز (شنبه، 8 خردادماه) بعد از استقرار هیات رئیسه سنی مطابق با آیین نامه داخلی و انجام بحث‌های مقدماتی توسط رییس هیات رئیسه، متن پیام مقام معظم رهبری به مجلس دهم قرائت می‌شود.

پس از آن طبق اصل 67 قانون اساسی منتخبان مجلس دهم سوگند یاد می‌کنند و وزیر کشور نیز گزارشی از روند انتخابات به منتخبان ارائه می‌دهد.

پس از این مراسم منتخبان برای تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا رهسپار حرم مطهر می‌شوند.

طبق ماده 9 آیین نامه داخلی هیات رییسه سنی از مسن‏‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‏ عنوان رئیس سنى و فرد بعدى به‏ عنوان نایب‌رئیس و دونفر از جوانترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین می‌شوند و در جایگاه هیأت رئیسه قرار می‌گیرند، درصورت تساوى سن، هیأت رئیسه سنى با قید قرعه از بین مسن‏‌ترین و جوانترین نمایندگان حاضر تعیین خواهد شد.

همچنین طبق ماده 10 وظایف هیأت رئیسه سنى، اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف، استقرار شعب و اجراى انتخابات هیأت رئیسه موقت است.

طبق ماده 2 آیین‌نامه داخلی نخستین جلسه هر دوره مجلس شوراى اسلامى طبق اصل 65 قانون اساسى با حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان رسمیت می‌یابد و در آغاز جلسه آیات 35 تا 42 سوره شورى تلاوت می‌شود.

پس از قرائت پیام مقام معظم رهبرى مراسم سوگند انجام و در پایان جلسه، نمایندگان به منظور بزرگداشت بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران حضرت امام خمینى (ره) و شهیدان انقلاب اسلامى و اداى احترام و تجدید عهد با آنان در مرقد مطهر آن حضرت و بهشت زهرا حضور خواهند یافت.

معرفي اعضاي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي

امیدوار رضایی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره فعالیت قوه مقننه با خیر مقدم به مهمانان و نمایندگان گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند ما می خواهیم حکومت جمهوری اسلامی حکومتی باشد مثل حکومت اسلام که غیر از قانون چیزی حکومت نکند.

امیدوار رضایی ادامه داد: در اجرای آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بنده اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس شورای اسلامی را بر اساس اسناد معرفی می کنم.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی اسامی را بدین شرح قرائت کرد: عبدالرضا هاشم‌زایی متولد 5 مهر 1323 از حوزه انتخابیه تهران به عنوان رئیس سنی مجلس، سیدمصطفی ذوالقدر متولد یک فروردین 1325 از حوزه انتخابیه میناب به عنوان نایب رئیس اول مجلس، سیده فاطمه حسینی متولد 12 فروردین 1364 از حوزه انتخابیه تهران به عنوان دبیر اول هیأت رئیسه، سمیه محمودی متولد یک فروردین 1363 از حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان به عنوان دبیر دوم هیأت رئیسه معرفی می شوند.

امیدوار رضایی افزود: بیش از دو سوم نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این مراسم حاضر هستند و طبق ماده 2 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی جلسه رسمی است.

وی در پایان از اعضای هیأت رئیسه سنی دعوت کرد در جایگاه هیأت رئیسه برای شروع نشست علنی قرار گیرند.

رئیس سنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با به صدا درآوردن زنگ نهاد قانونگذاری آغاز به کار مجلس دهم را بطور رسمی اعلام کرد.

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۹

-----------------------

دستور كار اولين جلسه علني مجلس دهم

عبدالرضا هاشم زایی در اولین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از هیات ارکستر سازمان صداوسیما برای نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با حضور تعداد 265 نفر از نمایندگان رسمی اعلام می‌کنم.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان اولین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دستور قرائت دستورجلسه افتتاحیه را از سوی سیده فاطمه حسینی خواستار شد.

سیده فاطمه حسینی دستور اولین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 8 خردادماه 1395 را به شرح زیر قرائت کرد:

- تقدیم گزارش معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی

- قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

- گزارش وزیر کشور از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزیر کشور

- انجام مراسم تحلیف نمایندگان

- سخنرانی رئیس جمهور

- انتخاب شعب

- حضور نمایندگان در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)/

عاون اجرایی مجلس در تشریح اقدامات پارلمان برای تقویت بدنه کارشناسی خود گفت: ایجاد و توسعه خبرگزاری خانه ملت، به عنوان رسانه مستقل و مرجع در فضای مجازی یکی از این اقدامات بوده است.

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۹

تشریح اقدامات اصلاحی ساختار تشکیلاتی مجلس با هدف تقویت بنیه کارشناسی در حوزه‌های تقنینی و نظارتی

علی افراشته، معاون اجرایی مجلس در تشریح اقدامات پارلمان برای تقویت بدنه کارشناسی خود گفت: ایجاد و توسعه خبرگزاری خانه ملت، به عنوان رسانه مستقل و مرجع در فضای مجازی یکی از این اقدامات بوده است.

علی افراشته امروز در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در پناه حصن حصین ولایت فقیه در کمال امنیت و آرامش شاهد گشایش دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان بارزترین نماد مردم سالاری دینی در موعد قانونی هستیم.

-----------------------

وی ادامه داد: با سلام و درود به روح پر فتوح بنیان گذار جمهوری اسلامی و ارواح شهدای گرانقدر اسلام و عرض ادب به پیشگاه مقام معظم رهبری به عنوان خدمتگزار کوچک امنای ملت شریف ایران در مجلس شورای اسلامی مقدم همه منتخبین معزز ملت، حضار محترم، مهمانان و مدعوین گرانقدر کشوری و لشگری و سفرا و مهمانان خارجی را در خانه ملت گرامی داشته است.

افراشته افزود: ضمن تشکر از همه همکاران در تشکیلات اداری مجلس که با سرخوشی مدبرانه بسترهای لازم را بهره‌گیری کامل نمایندگان محترم از لحظه به لحظه فرصت قانونی خود در جهت ادای دین به ملت شریف ایران و انجام هرچه شایسته‌تر ماموریت نمایندگی این ملت استوار فراهم نموده‌اند اجمالا گزارشی را از اقدامات انجام شده برای افزایش توان مجلس شورای اسلامی و تمهید مقدمات شروع بی‌وقفه کار نمایندگان در دوره جدید که با استفاده از تجارب ادوار گذشته مبتنی بر الگوهای حاصل از مدیریت دانش در دوره اخیر صورت گرفته ارائه می‌کنیم.

افراشته افزود: اقدامات ناظر بر پذیرش و آشناسازی منتخبان با فرآیندهای ستادی و عملیاتی مجلس، همچنین تشکیل ستاد استقبال مجلس دهم برای تسهیل و روان سازی پذیرش امنای ملت توام با فرهیختگی، سرعت و دقت لازم به گونه ای که با به کارگیری دانش انباشته از ناشی از مستندسازی فعالیت‌های تکرار پذیر در سنوات اخیر در کمترین زمان ممکن، آمادگی انجام وظایف خطیر نمایندگی برای ایشان فراهم شده است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس برای برگزاری همایش فرآیندهای قانونگذاری، الزامات و راهکارها، که طی آن تلاش شد که زمینه آشنایی پیش از پیش منتخبان محترم با محیط عمومی با فرآیندهای کار مجلس حاصل شود، همچنین دعوت از منتخبان جدید و هیات رئیسه سنی برای حضور در صحن مجلس و آشنایی با سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری مورد استفاده در آن، به طوری که در آغاز رسمی مجلس دهم مشکلی برای استفاده کامل از این سامانه‌ها وجود نداشته باشد.

معاون اجرایی مجلس تصریح کرد: اقدامات ناظر بر اقدامات پشتیبانی های فنی و کارشناسی از امر قانونگذاری و نظارت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه‌‌های مختلف از جمله به روزرسانی سامانه‌های نرم افزاری به وی‍ژه در رابطه با وبگاه صحن، رأی‌گیری و مدیریت جلسات در صحن و کمیسیون‌ها در کنار تحلیل، طراحی و تولید سامانه‌های مورد نیاز در حوزه‌های تقنینی و نظارتی شامل سامانه‌های چرخه قانونگذاری، هیات تطبیق قانون با مصوبات دولت، تذکر، سوال و اصل نودم قانون اساسی بوده است.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار تشکیلاتی مجلس با هدف ایجاد بدنه سازمانی لازم برای تقویت بنیه کارشناسی مجلس در حوزه‌های تقنینی و نظارتی و ارائه خدمات دانش محور در این حوزه‌ها با ایجاد دو معاونت نظارت و قوانین صورت گرفته است، همچنین ایجاد بدنه سازمانی لازم در تشکیلات اداری مجلس برای حضور موثرتر مجلس شورای اسلامی در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و گسترش دیپلماسی پارلمانی و ایجاد و توسعه خبرگزاری خانه ملت، به عنوان رسانه مستقل و مرجع در فضای مجازی برای پوشش اخبار مربوط به فعالیت‌ها و خدمات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم از دیگر اقدامات بوده است.

معاون اجرایی مجلس تصریح کرد: در نهایت با آرزوی توفیق خدمت خستگی ناپذیر در جهت تعالی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران، امیدوارم این تلاش‌ها مرضی درگاه خداوند متعال باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
«ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزا»! ای کاش بجای این هزینه‌تراشی‌ها و نمایش‌ها و اجزای شو، یک کار مثبت انجام میدادند! چه لزومی دارد مراسم گرفتن؟آیا بنظرشان کشور عقب نیفتاده؟ آیا نباید بیشتر کار کرد و کمتر حرف زد؟ آیا اینهمه مشکل را نمی‌بیننند؟ پس خواهشاً دیگر همایش و جشن و ... را کنار بگذارید و اگر بیش از یک میلیارد خرج کردید که خدمت کنید، بسم‌الله!