بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
وکادو به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکتهای زیر مجموعه به منظور تکمیل و بهره برداری از طرحهای توسعه و پروژه های متعدد خود، در نظر دارد بزودی و در طی سال مالی 95 اقدام به افزایش سرمایه 200 درصدی از محل سود انباشته ( به میزان 150 درصد) و آورده نقدی سهامداران(به میزان 50 درصد) نماید. امری که می تواند به رشد سودآوری شرکت و بازدهی بالای بیش از 40 درصدی وکادو در سال های آینده منتهی شود.
کد خبر : ۱۶۴۴۹۰
نویسنده :
مهندس - ارسالی

شرکت تکادو با نماد وکادو با سرمایه 398.640 میلیون ریالی که در صنعت کانی های غیر فلزی سرمایه گذاریهای متعدد و ارزنده ای دارد، پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به31 خرداد ماه 1395 را به مبلغ 555 ریال و سود تلفیقی هر سهم را 1056 ریال اعلام کرده است. با توجه به ماهیت شرکت که سرمایه گذاری می باشد، پوشش میاندوره ای بودجه ملاک عمل و قابل تعمیم به کل سال نبوده و عمده درآمدهای شرکت در 3 ماهه چهارم سال مالی تحقق می یابد.

و اما سود نقدی پيشنهادي هيات مديره براي تقسيم در مجمع عمومي عادي ساليانه معادل 80 درصد درآمد حاصله و به مبلغ 450 ریال می باشد. خاطر نشان میسازد سود تحقق یافته هر سهم در سال مالی قبل به مبلغ 692 ریال و سود نقدی تقسیمی هر سهم 250 ریال بوده است.

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

پیش بینی درآمد تلفیقی سال مالی 95

وکادو در عملکرد واقعی سال مالی 94 به ازای هر سهم 1006 ریال سود خالص محقق ساخته است. در بودجه سال مالی جاری (منتهی به 31 خرداد 95) نیز تحقق 1056 ریال سود خالص به ازای هر سهم در نظر گرفته شده است. سود خالص تلفیقی شرکت برای سال مالی 94 بالغ بر 400.957 میلیون ریال تحقق یافته بود و پیش بینی شرکت برای سال مالی جاری در حدود 421.000 میلیون ریال می باشد.

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

نگاهی به p/s جذاب سهم

یکی از مزیتهای برتر شرکتها،دارا بودن نسبت ارزش بازار به فروش بالاتر است. در صورتیکه حاشیه سود شرکتی بالا و بیش از 20 درصد باشد،معمولأ p/e بالاتر از یک است. این در حالیست که با توجه به فروش تلفیقی 300 میلیارد تومانی و ارزش بازار فعلی 98 میلیارد تومانی وکادو، این نسبت در حال حاضر معادل 0.33 مرتبه بوده و نشان از قابلیت و پتانسیل بالای سودآوری و رشد p/s سهم در آینده نزدیک دارد. این نسبت نشان می دهد که بازار(سرمایه گذاران) هر 100 تومان فروش شرکت را 33 تومان ارزشگذاری(ارزیابی) کرده اند یا به ازای هر 100 تومان فروش، حاضرند بهایی برابر 33 تومان بپردازند. حال با توجه به حاشیه سود 21.8 درصدی وکادو، این نسبت رو به افزایش خواهد بود.

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

نگاهی به ترکیب سهامداران شرکت

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

در شکل زیر سهامداران عمده شرکت با وضوح بیشتری به نمایش درآمده است.

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

نگاهی به ترکیب پرتفوی بورسی شرکت

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

نگاهی به ترکیب پرتفوی غیربورسی شرکت

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

گزیده اطلاعات و کارنامه 3 ساله شرکت

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

نگاهی به ترازنامه 9 ماهه شرکت

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

نگاهی به ترازنامه تلفیقی 6 ماهه شرکت

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

نگاهی به مزیتهای وکادو

در ارتباط با نمادهای دارای پتانسیل بالای سودآوری، میتوان به تک سهم هایی چون وکادو در بازار اشاره داشت. وکادو سهامدار عمده 56.44 درصدی کپرور است و ارزش بازار این بلوک در حال حاضر بیش از 5/57 میلیارد تومان می باشد. بعبارت دیگر، وکادو به ازای هر سهم 2500 ریالی خود معادل 1442 ریال کپرور دارد. این در حالیست که وکادو مالکیت چند شرکت ارزنده دیگر در حوزه تولید مواد معدنی(از جمله زغالسنگ،منگنز،فرآورده های نسوز و غیره) را نیز در اختیار دارد. دارا بودن بلوک 39.33 درصدی کمنگنز،بلوک 51.77 درصدی کشرق و سایر سهام ارزنده در ترکیب پرتفوی وکادو، از جمله امتیازات و مزیتهای متعدد وکادو است که سرمایه گذاری در این سهم را برای فعالین حقیقی و حقوقی بازار جذاب ساخته است.

برنامه افزایش سرمایه شرکت

وکادو به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکتهای زیر مجموعه به منظور تکمیل و بهره برداری از طرحهای توسعه و پروژه های متعدد خود، در نظر دارد بزودی و در طی سال مالی 95 اقدام به افزایش سرمایه 200 درصدی از محل سود انباشته ( به میزان 150 درصد) و آورده نقدی سهامداران(به میزان 50 درصد) نماید. امری که می تواند به رشد سودآوری شرکت و بازدهی بالای بیش از 40 درصدی وکادو در سال های آینده منتهی شود.

نگاهی به نکات و ایرادات حسابرس شرکت

1- به شرح يادداشت توضيحي 7 ، اقلام راکد و سنواتي شرکتهاي گروه شامل داراييهاي جاري پس از کسر ذخيره مطالبات مشکوک الوصول مربوطه جمعا به مبلغ 67.218 ميليون ريال مي باشد. به دليل فقدان شواهد و مدارک کافي در خصوص نحوه و زمان بازيافت منابع مذکور، تعيين تعديلات احتمالي از اين بابت بر صورتهاي مالي مورد گزارش، براي اين موسسه امکانپذير نشده است.

2- به شرح يادداشتهاي توضيحي 5-1-7 و 1-2-7 ، طلب شرکت بابت قراردادهاي فروش سهام و اجاره به شرط تمليک داراييهاي يکي از سرمايه گذاريها از سالهاي قبل، جمعا به مبلغ 102.630 ميليون ريال شامل قيمت کارشناسي معاملات مذکور به مبلغ 62.645 ميليون ريال و نيز پرداخت هزينه هاي معوق انجام شده توسط شرکت تکادو که از تعهدات خريدار بوده است به مبلغ 39.985 ميليون ريال مي باشد که تا تاريخ اين گزارش به حيطه وصول در نيامده است. همچنين مبلغ 9.600 ميليون ريال از اين بابت ذخيره مطالبات مشکوک الوصول در حسابها منظور شده است. به علت عدم ايفاي تعهدات توسط خريدار، شرکت به دنبال فسخ قراردادهاي مذکور از طريق مراجع قانوني مي باشد که رأي بدوي صادره توسط مقامات قضايي به نفع شرکت مي باشد. به دليل فقدان شواهد و مدارک کافي در خصوص نحوه و زمان بازيافت مطالبات مذکور، تعيين تعديلات احتمالي از اين بابت بر صورتهاي مالي مورد گزارش، براي اين موسسه امکانپذير نشده است.

3- صورتهاي مالي شرکتهاي فرعي مورد تلفيق مربوط به دوره مالي مياني 6 ماهه منتهي به 31 شهريور ماه 1394 مي باشد و عليرغم اعمال برخي تعديلات مربوط به دوره مالي 3 ماهه سوم سال 1394، بر اساس صورت تطبيق هاي انجام شده في ما بين شرکتهاي گروه و اصلي، صورتهاي مالي جداگانه به تاريخ صورتهاي مالي شرکت اصلي تهيه نگرديده است. همچنين صورتهاي مالي 4 شرکت فرعي مورد تلفيق(شامل جمع داراييها و درآمدهاي آنها به ترتيب 158.279 و 62.262 ميليون ريال) حسابرسي نشده است و نيز صورتهاي مالي شرکت فرآورده هاي نسوز آذر بدون انجام تلفيق با شرکتهاي سرمايه پذير فرعي آن مي باشد.

4- به شرح يادداشت توضيحي 16 صورتهاي مالي، ماليات عملکرد سالهاي مالي قبل از 1393 شرکتهاي ذغال سنگ نگين طبس، فرآورده هاي نسوز آذر، رهشاد سپاهان، مرآت پولاد، تابان نيرو سپاهان، مجتمع ترابري رهنورد، تکافر، فولاد افزا و ذغال سنگ پرورده طبس جمعا به مبلغ 83.852 ميليون ريال طبق برگهاي تشخيص صادره توسط اداره امور مالياتي تعيين گرديده است. به دليل اعتراض نسبت به بر گهاي تشخيص صادره، ذخيره ماليات در حسابهاي شرکتهاي گروه منظور نگرديده است. همچنين شرکتهاي گروه عمدتا از بابت سود ابرازي سال مالي قبل با اعمال معافيتهاي قانوني نظير معافيت ماده 132 ق م م، ذخيره ماليات عملکرد در حسابها منظور ننموده اند. با توجه به روند تعيين درآمد مشمول ماليات سالهاي قبل توسط سازمان امور مالياتي، تامين ذخيره کافي بابت تعهدات مالياتي ضروري مي باشد.

5- به شرح يادداشت توضيحي 2-13 ، سرفصل سرمايه گذاريهاي بلند مدت شرکت اصلي در تاريخ ترازنامه شامل مبلغ 641.702 ميليون ريال مربوط به سرمايه گذاري در شرکتهاي فرعي فرآورده هاي نسوز آذر، تکافر و معادن منگنز ايران مي باشد. نتايج عمليات شرکتهاي ياد شده تا پايان دور مالي مياني مورد گزارش بالغ بر 21.951 ميليون ريال زيان انباشته مي باشد. نتيجه گيري اين موسسه در اثر مفاد اين بند مشروط نشده است.

6- به شرح يادداشت توضيحي 7 ، از مبلغ 53.458 ميليون ريال اسناد دريافتني شرکت اصلي، جمعا مبلغ 38.662 ميليون ريال اسناد دريافتني سررسيد گذشته مي باشد که عليرغم پيگيريهاي واحد حقوقي تا تاريخ اين گزارش به حيطه وصول در نيامده است. نتيجه گيري اين موسسه در اثر مفاد اين بند مشروط نشده است.

7- مالکيت سه قطعه زمين در منطقه ويژه تجاري سيرجان و دو قطعه زمين در شهرک صنعتي اشترجان به همراه تعدادي از انبارهاي عمومي موجود در آن و يک قطعه زمين دريافتي از شرکت رهنورد به شرکت اصلي منتقل نشده است. بر اساس شواهد موجود، استفاده از زمين واقع در منطقه صنعتي سيرجان فاقد صرفه اقتصادي بوده و بخشي از اراضي و ساختمانهاي شهرک صنعتي اشتر جان به صورت اجاره واگذار گرديده و مقدمات لازم جهت انتقال اسناد مالکيت اراضي واقع در شهرک صنعتي اشترجان صورت گرفته است. همچنين مالکيت دو واحد آپارتمان که در ازاي مطالبات از خريداران داراييهاي شرکت دريافت شده و دو واحد آپارتمان تحويلي از شرکتهاي گروه به دليل در جريان ساخت بودن به صورت قراردادي به شرکت اصلي منتقل شده است. همچنين اسناد مالکيت چهار فقره زمين و کارگاه واقع در شهرک صنعتي اشترجان، چهار مورد زمين و کارگاه واقع در شهرک صنعتي فولاد متعلق به شرکتهاي گروه به طور قطعي منتقل نشده است.

8- در سال مالي قبل طي قرارداد منعقده فيمابين شرکت ذغال سنگ نگين طبس و شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران، استخراج 85.285 تن ذغال سنگ خام از معدن منطقه طبس انجام و به صورت اماني تحويل شرکت ذغال سنگ پرورده طبس قرار گرفته است. در سال 1394 پروانه بهره برداري معدن مذکور به موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي کارکنان فولاد منتقل شده است.به دليل تغيير کارفرما، تا تاريخ تنظيم گزارش شرکت نگين طبس، صورتحساب فروش صادر نشده و مقادير استخراج شده با بهاي تمام شده به حساب مطالبات از شرکت ذغال سنگ پرورده طبس در سرفصل حسابهاي دريافتني تجاري منظور شده است. با توجه به موارد فوق احتساب هر گونه سود فروش يا حق الزحمه استخراج موکول به توافق نهايي با موسسه ياد شده مي باشد.

محاسبه و برآورد خالص ارزش داراییها و ارزش ذاتی سهم

خالص ارزش داراییهای شرکت(NAV) در تاریخ گزارش بالغ معادل 230 میلیارد تومان می باشد که افزون بر 124.5میلیارد تومان از آن در شرکتهای بورسی و در حدود 78 میلیارد تومان از آن نیز در شرکتهای غیر بورسی صورت گرفته است. وکادو به تنهایی 78.7 میلیارد تومان کپرور دارد یعنی سهامداران وکادو به ازای هر سهم خود 1974 ریال کپرور دارند! امری که حیرت فعالان بازار را نیز برانگیخته است. NAV هر سهم در تاریخ گزارش 5772 ریال بوده و نسبت P/NAV معادل 43 درصد است. نسبت P/E نیز معادل 2.3 مرتبه (با در نظر گرفتن سود تلفیقی هر سهم) بوده که بر ارزندگی و بازدهی مطلوب سهم دلالت دارد. ارزش دفتری سهم 2697 ریال و ارزش ذاتی سهم (با لحاظ نمودن P/NAV به نسبت 60 درصدی) به مبلغ 3463 ریال در تاریخ گزارش بدست می آید. لذا بازده انتظاری سهم بیش از 30 درصد بوده و گزینه مناسبی برای خرید و سرمایه گذاری با دید کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. خاطر نشان میسازد وکادو مالکیت 56.44 درصدی کپرور،بلوک 39.33 درصدی کمنگنز و 51.77 درصدی کطبس را در پرتفوی بورسی - همچنین مالکیت 71.91درصدی مهندسی مرآت پولاد، بلوک99.28 درصدی سرمایه گذاری آتیه تکادو و 42.2 درصدی زغالسنگ طبس احیاء سپاهان را نیز در ترکیب پرتفوی غیر بورسی ... در اختیار دارد.

پیش بینی درآمد سال مالی 95 و عملکرد واقعی سال مالی قبل

کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

حافظ عزیزی نقش

6 خرداد 1395

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
يك اصفهاني
Germany
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
بر حذر باشيد از اين لابي هاي نوكيسه ها.تو بورس انقدر سهم خوب هست كه تكادوي توافقي توش گم باشه.
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
این شرکت فقط برای کارکنانش نان دارد ؟ چیزی برای سهام داران نیست ؟ من خودم سهام این شرکت را از سال 1375 بابت هر سهم 10000 ریالی 30000 ریال پرداخت کردم ؟ الان نه تکلیف اصل سهام معلوم است . نه تکلیف سودش ؟ بیشتر خانوادگی است ؟ و به درد خودشان می خورد ؟فریب این ها را نخورید ؟یعی با پول ما مرتب برای خودشان ؟ حقوق و مزایا و اضافه کاری و؟؟جدا می کنند ؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
حدود بیست سلی سهامدارم کل سودی که به من دادن چهل و پنج هزار تومان است که اگه پشکل خریده بودم بیش از این سود میکردم ایا کسی هست بحال من گریه کند
علیرضا روزگار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
بیست و هشت سال گذشته سهم صد تومنی رو سیصد دادن،متاسفانه نه سود نه اصل سهام؟چه رانای پشتش هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
سلام ما هم سهام داشتیم ولی بی خبر موندیم باید چکار کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۸
سلام حسنعلی قربانی هستم در حال حاضر بنده چقدر سهام از شرکت احیا فولاد سپاهان دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
سلام
در مورد سهام سهامداران متوفی ورثه چه اقدامی باید انجام دهند
عباس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
بنده هم الان حدود 25 ساله که سهامی ازاین شرکت نسبتا محترم خرید کردیم قبلا سالی یه بار یه نامه ای میدادن آدم متوجه میشد که فراموش نشده ولی بیش از 10 سال هست که از همدیگر بیخبریم ، سلام بنده را هم برسانید !!!!!!!!
حیدرعلی حیدریان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
سلامدما از سال 85 از سهام خود بیخبریم باید چکارکنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
سلام سال ۶۹ ۱۸۶ سهم به قیمت ۱۰۰ هزار تومان خریدم الان چقدر می ارزه؟
دریا نامی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
متاسفانه خیلی مردم گول شرکت تکادو را خوردند من و خانواده‌ام جزیی از این افراد بودیم که سال ۷۵ چند عدد سکه تمام فروختیم و گول شیطان تکادو را خوردیم و الان با پول این سهام که داریم بعید می‌دونم حتی سکه آهنی بهمان بدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
راست میگن خدای منم سهام خریده ام،ولی دریغ از اینکه حتی یادی شود ازمن سهام دار 23ساله این شرکت...ازسیرجان هستم
خسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
سلام قسمت سهام به ریال است یا تومان
مژگان
Sweden
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
سلام سال ۷۳ تعدادی از این سهم تکادو رو به اجبار به بازنشسکان فولاد دادن ولی از اون موقع به بعد هیچ خبری ازشون نیست لطفا راهنمایی کنید چه جوری و از کجا پیگیر شوم ممنون
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
سلام منم سهامدار شرکت هستم راهنمایی بفرمایید برای فروش باید چی کار کنم
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
تکلیف مردم را روشن کنید این پولها خوردن ندارن پدرم ۲۰۰ سهم سال ۱۳۷۵خرید هیچ خبری هم بهش نمی‌دادند تا سال ۹۹ که عمرش را داد به شما
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
تکلیف مردم را روشن کنید این پولها خوردن ندارن پدرم ۲۰۰ سهم سال ۱۳۷۵خرید هیچ خبری هم بهش نمی‌دادند تا سال ۹۹ که عمرش را داد به شما