بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
در گفتگو با معاونت مالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تبریز مطرح شد:

احتمال تغییر مفروضات بودجه 95 "شبریز"

میانگین قیمتی نفت برنت به حدود 50 دلار رشد کرده در حالی که نفت اوپک بین 40 تا 42 دلار در نوسان می باشد و برای پالایش نفت تبریز قیمت نفت اوپک مهم می باشد، اگرچه اختلاف بین آنچه در بودجه سال مالی جاری شرکت در نظر گرفته شده و قیمت فعلی نفت خام نزدیک به 12 دلار می باشد، اما عوامل دیگری همچون نرخ تسعیر ارز و نرخ فرآورده های اصلی شرکت نیز در تغییر سود هر سهم شرکت اثر گذار می باشد.
کد خبر : ۱۶۴۵۳۲
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت پالایش نفت تبریز در مفروضات بودجه سال مالی منتهی به 95.12.30 نرخ خرید نفت خام را حدود 30 دلار در نظر گرفته در حالی که طی چند روز اخیر و از ابتدای سال جاری روند قیمتی این محصول با رشد قابل توجهی همراه شده و از مرز 50 دلار نیز عبور کرد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تبریز در رابطه با این موضوع در گفتگو با خبرنگار بوس نیوز اظهار داشت: میانگین قیمتی نفت برنت به حدود 50 دلار رشد کرده در حالی که نفت اوپک بین 40 تا 42 دلار در نوسان می باشد و برای پالایش نفت تبریز قیمت نفت اوپک مهم می باشد، اگرچه اختلاف بین آنچه در بودجه سال مالی جاری شرکت در نظر گرفته شده و قیمت فعلی نفت خام نزدیک به 12 دلار می باشد، اما عوامل دیگری همچون نرخ تسعیر ارز و نرخ فرآورده های اصلی شرکت نیز در تغییر سود هر سهم شرکت اثر گذار می باشد.

احتمال تغییر مفروضات بودجه 95

قهرمانی در ادامه افزود: اگر قیمت نفت خام به همین روال صعودی خود ادامه دهد و یا در همین محدوده ها تثبیت شود، در گزارش عملکرد واقعی 3 یا 6 ماهه نخست سال جاری احتمالاً تغییراتی در مفروضات بودجه سال جاری این مجموعه و درآمد هر سهم آن ایجاد شود اما باید منتظر بمانیم تا نرخ 5 فرآورده اصلی شرکت از طرف شرکت پالایش و پخش اعلام شود. به طور کل تعدیل در درآمد هر سهم "شبریز" قطعاً به نرخ اعلامی از طرف پالایش و پخش بستگی دارد.

وی گفت: عملکرد سال 94 شرکت پالایش نفت تبریز با توجه به عدم اعلام نرخ فرآورده های این مجموعه برای بهمن و اسفند ماه این سال، هنوز قطعی و نهایی نشده است و به محض اعلام این نرخ ها صورت های مالی عملکرد واقعی سال مالی 94 را جهت اطلاع سهامداران روی سامانه کدال قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول در خصوص برآورد عملکرد سال 95 توضیح داد: با توجه به شرایط صنعت در سال مالی جاری و رشد قیمت نفت، قطعاً روند سودآوری شرکت های پالایشگاهی بهتر رقم خواهد خورد. شرکت پالایش نفت تبریز نیز برای سال جاری پروژه های مختلفی در نظر گرفته که برای تأمین مالی این پروژه ها اقدام به افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران کرده که در مرجع ثبت شرکت ها نیز به ثبت رسیده است، در خصوص پروژه های جدید شرکت به زودی روی سایت کدال اطلاع رسانی انجام خواهیم داد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
انتشار اوراق سلف موازی نفت کوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
صادرات گازوییل به ترکیه و گرجستان و ارمنستان و یونان