بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

نفت سپاهان در انتظار خاتمه یافتن روند اصلاحی

به نظر می رسد بررسی وضعیت نمودارهای قیمت شرکت های این صنعت، خالی از لطف نخواهد بود. به همین منظور در روز جاری به بررسی نمودار قیمت شرکت نفت سپاهان با نماد معاملاتی شسپا خواهیم پرداخت.
کد خبر : ۱۶۴۵۳۹
در گروه پالایشی و نفتی مدتی است که تحرکاتی را شاهد هستیم که نشان از حضور خریداران در این صنعت دارد. رشد قیمت جهانی نفت نیز بسیاری از سرمایه گذاران را به خروج از دوران رکود در این صنعت امیدوار نموده و به نظر می رسد بررسی وضعیت نمودارهای قیمت شرکت های این صنعت، خالی از لطف نخواهد بود. به همین منظور در روز جاری به بررسی نمودار قیمت شرکت نفت سپاهان با نماد معاملاتی شسپا خواهیم پرداخت.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، نفت سپاهان در دوره ۱۲ ماهه ۹۴ سود ۱۲۳۳ ریالی را محقق کرده بود که به دلیل رشد هزینه های مالی و محقق نشدن سود غیر عملیاتی با تعدیل منفی همراه شد. شرکت که در سال جاری فروش ۱۰۸۲ میلیاردی را پیش بینی کرده است، در سال گذشته فروش ۱۱۷۱ میلیاردی داشته و به نظر می رسد با توجه به انتظار بر خاتمه رکود، پیش بینی سال جاری بدبینانه بوده و جای بهبود خواهد داشت! وضعیت سودآوری شرکت در هر حال به گونه ای نیست که در قیمت جاری افت محسوسی را انتظار داشته باشیم.

از منظر نموداری اما موج ۱ در تایم فریم هفتگی در قالب یک ۵ موجی در تایم روزانه خاتمه یافته است و در قالب موج ۲ (or B) شاهد افت قیمت در هفته های اخیر هستیم. دو محدوده حمایتی مهم را برای خاتمه یافتن روند اصلاحی متصور هستیم: باند حمایتی ۷۳۵-۷۴۵ تومان و باند حمایتی دیگری در ۶۸۰-۶۹۰ تومان. همان طور که در پاراگراف قبل بیان شد، با توجه به اینکه افت بیشتر در قیمت کمی دشوار به نظر می رسد، انتظار داریم در یکی از ترازهای حمایتی ذکر شده شاهد ورود قیمت به موج ۳ (or C) باشیم. لذا به افراد ریسک پذیر با نگاه میان مدتی توصیه می شود برای ورود به معاملات خرید در نواحی حمایتی ذکر شده آماده باشند و افراد ریسک گریز نیز می توانند پس از اطمینان از واکنش مثبت قیمت به ترازهای مذکور و خاتمه یافتن اصلاح قیمت، برای ورود برنامه ریزی نمایند.

نفت سپاهان در انتظار خاتمه یافتن روند اصلاحی


نفت سپاهان در انتظار خاتمه یافتن روند اصلاحی

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر