بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر : ۱۶۴۵۴۴
در دیدار مدیر اجرایی گروه هتل‌های «اشتاینگن‌برگر» با معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه ای برای ساخت 10 هتل 5 ستاره به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، در مراسم امضای این تفاهم نامه که شامگاه یکشنبه در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری این سازمان، پونت چات وال مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتاینگن‌برگر و هیات همراه حضور داشتند.

مسعود سلطانی‌فر در این دیدار با اشاره به اراده و عزم جدی دولت ایران برای رشد و رونق بخش گردشگری، گفت: در طول دو سال گذشته برنامه‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های این بخش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بخش گردشگری با توجه به شرایط پس از برجام تعاملات خوبی با سرمایه گذاران خارجی برقرار و زمینه ورود شرکت های علاقه مند به فعالیت در ایران را فراهم کرد.

سلطانی فر با اشاره به برقرای ارتباط با 12 هلدینگ هتل ساز در دنیا ادامه داد: با توجه به رفع موانع پس از برجام شاهد حضور سرمایه گذارانی از کشورهای غربی، آسیای جنوب شرقی و حتی ترکیه در بخش گردشگری در کشورمان هستیم.

وی همچنین از فراهم شدن زمینه احداث 10 هتل 5 ستاره با سرمایه گذاری شرکت های ترک خبر داد و گفت: در شهر مشهد با مشارکت عرب ها در حال ساخت چند هتل هستیم.

معاون رئیس جمهوری با بیان این‌که بخش خصوصی داخلی سرمایه‌گذاری در این بخش را آغاز کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر 170 هتل 4 و 5 ستاره توسط بخش خصوصی داخلی در دست ساخت است، همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که حدود یک ماه قبل با مسئولان گردشگری ترکیه صورت گرفت، ساخت 10 هتل 5 ستاره در شهرهای مختلف ایران توسط ترکیه به زودی آغاز خواهد شد، از سوی دیگر در حال حاضر سه هتل توسط سرمایه‌گذاران عرب در شهر مشهد در دست احداث است.

سلطانی‌فر افزود: در بخش تأمین هتل و مراکز اقامتی، ایجاد هتل‌های 4 و 5 ستاره و افزایش 3 برابری این هتل‌ها در دستور کار است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در 10 سال آینده، باید سالیانه 25 هتل 4 و 5 ستاره به مراکز اقامتی ما اضافه شود.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان و همچنین مذاکره با مسئولان گردشگری این کشور، اظهار کرد: احداث 3 تا 5 هتل توسط آذربایجانی‌ها در مناطقی از ایران که مقصد سفر گردشگران این کشور است، به زودی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه این دیدار به برگزاری همایش مشترک هلدینگ‌های بزرگ گردشگری دنیا با گروه‌های هتلداری ایران اشاره کرد و افزود: این همایش ظرف 3 ماه آینده در ایران برگزار می‌شود.

**توافق برای ساخت هتل


شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم به گام های برداشته شده از سوی این سازمان برای جذب سرمایه گذار خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از شرکت های سرمایه گذار در زمینه گردشگری شرکت اشتاینگن برگر است که در کشورهای مختلف اقدام به سرمایه گذاری و ساخت هتل می کند.

وی افزود: این شرکت به دلیل گسترش فعالیت ایران را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: در جلسه امروز با مدیران این شرکت به توافقاتی برای احداث 10 هتل 4 و 5 ستاره در بازه زمانی 10 سال آینده رسیدیم.

وی گفت: شرکت اشتاینگن برگر همچنین علاقه مند است در زمینه مراودات تجاری،دانش هتلداری و همچنین صنعت گردشگری کشورمان کمک کند.

شیرکوند ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری نیز برای کمک به این شرکت تمامی اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد و در زمینه دریافت مجوزها و ضوابط و مقررات اداری کشور کمک های لازم را انجام خواهیم داد.

**قویا خواهان حضور در ایران هستیم


پونت چات وال مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتاینگن‌برگر نیز در این مراسم گفت: قویا در تلاش هستیم که فرصت را برای حضور گروه خود در ایران فراهم کنیم.
چات وال افزود: ایران کشور مهم و دارای اهمیت زیاد در منطقه است و پیشینه غنی این کشور را به مقصدی جذاب برای گردشگری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به دعوت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری از شرکت اشتاینگن‌برگر برای حضور در ایران گفت: با توجه به تمایل شرکای داخلی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری برای همکاری با شرکت اشتاینگن‌برگر با هدف سرمایه گذاری مشترک به ایران آمدیم.
چات وال افزود: ایران در نزد جهانیان کشور ناشناخته ای نیست و هر فردی که از تحصیلات ابتدایی بهره برده باشد به خوبی از جذابیت ها و قدمت ایران مطلع خواهد بوددر نتیجه بدون شناخت به ایران نیامده ایم.

در راستای دعوت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هلدینگ‌ها و گروه‌های سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل در ایران، «پونت چات وال»، مدیر اجرایی گروه هتل‌های 'اشتاینگن‌برگر' به همراه گروه مشاوران خاورمیانه خود وارد ایران شد و با مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار کرد.

دراین دیدار که با حضور سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همراه بود، هیأت آلمانی که روز شنبه با هلدینگ‌های هتل‌سازی و بخش خصوصی گردشگری ایران نیز دیدارهایی داشته، برای ساخت 10 هتل با نام تجاری اشتاینگن برگر یا intercity hotel و مشارکت بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران، با معاون رئیس‌جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توافق کردند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر