بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

نگاهی تکنیکال به حضور هلدینگ های گردشگری در ایران

در هفته گذشته خبر توافق در زمینه ساخت ۱۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در ۱۰ سال آینده در ایران با شرکت آلمانی گروه هتل های اشتاینگن برگر در رسانه ها منتشر شد
کد خبر : ۱۶۴۷۰۷
در هفته گذشته خبر توافق در زمینه ساخت ۱۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در ۱۰ سال آینده در ایران با شرکت آلمانی گروه هتل های اشتاینگن برگر در رسانه ها منتشر شد. در حاشیه این خبر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری خبر از برقراری ارتباط با هلدینگ های گردشگری دنیا از جمله کشورهای ترکیه و آذربایجان و ... در راستای احداث هتل داد. از سوی دیگر شاهد توجه بیش از پیش بخش خصوصی به این موضوع هستیم.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، آنطور که به نظر می رسد، در این زمینه خبرهای خوبی شنیده می شود که انتظار می رود تأثیرگذاری بلندمدت و مثبتی بر این صنعت داشته باشد. لذا برای بررسی بیشتر به سراغ تک سهم گردشگری بازار سرمایه یعنی شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی با نماد معاملاتی سمگا رفته ایم.

در نمودار (تعدیل شده) قیمت سمگا در چارچوب زمانی روزانه، در سال گذشته شاهد حرکت منظم قیمت در یک کانال صعودی بودیم که در سه ماهه چهارم سال قبل، قیمت موفق با شکست سقف کانال، موفق به خروج از آن و رشد تا تراز 450 تومان (در نمودار تعدیل شده) شد. اما پس از آن قیمت وارد فاز اصلاحی شد و در قالب یک کانال نزولی، شاهد افت قیمت بودیم. در مقطع کنونی قیمت پس از یک اصلاح بیش از ۵۰ درصدی از حرکت اخیر، به محدوده تبدیل سطح مقاومت به حمایت رسیده و همزمان شاهد پولبک به سقف کانال شکسته شده و پر کردن گپ قیمتی قیمت نیز هستیم. با انتشار اخبار مثبت مذکور در این صنعت و وضعیت مناسب تکنیکی در این نماد از باند حمایتی ۳۲۰-۳۳۰ تومان شاهد رشد قیمت در روز چهارشنبه به همراه افزایش محسوس حجم معاملات بودیم. شکسته شدن مقاومت ۳۶۰ تومان می تواند تأیید دیگری بر ادامه دار بودن رشد قیمت بوده و عملاً سیگنال خرید کم ریسکی را صادر نماید. لذا در وضعیت کنونی به نظر می رسد با توجه به آنکه اصلاح اخیر را می توان در قالب موج ۴ از یک ۵ موجی صعودی برچسب گذاری نمود، باید در انتظار شکسته شدن تراز مقاومتی 360 تومان برای تأیید ورود قیمت به موج ۵ صعودی باشیم.

نگاهی تکنیکال به حضور هلدینگ های گردشگری در ایران

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر:‌ مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
امروز 305 تومن هم معامله شد!