بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
با تقسیم سود 300 ریالی در مجمع عادی سالیانه

سرمایه گذاری سبحان به دنبال تکمیل زنجیره ارزش

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری سبحان( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز پنجشنبه مورخ 1395.02.30 درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۴۷۱۰

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری سبحان( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز پنجشنبه مورخ 1395.02.30 درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای افشاری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان ایران شاهی و حکاک زاده و به دبیری آقای رحمتی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای مالک رحمتی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 300 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی

4- انتخاب روزنامه کیهان و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- انتخاب اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل:

- سازمان اقتصادی کوثر

- سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

- سرمایه گذاری صنایع و معادن کوثر

- شرکت خدمات بازرگانی تحفه

- سرمایه گذاری عمران سبحان

مجمع سرمایه گذاری سبحان

گزیده سخنان دکتر رحمتی در مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سبحان

شرکت سرمایه گذاری سبحان به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای سازمان اقتصادی کوثر است که به دنبال تحقق زنجیره ارزش خود در حوزه‌های مالی و سرمایه گذاری است که عبارت است از : سرمایه گذاری بورسی، تامین سرمایه ، لیزینگ و بازارگردان.

با توجه به شرایط بازار سهام و رکود بازار، شرکت‌های عرضه اولیه شده به قیمت پایین تر از عرضه رسیدند که شرکت به منظور جلوگیری از زیان احتمالی سهامداران حقیقی اهتمام زیادی داشته است که متناسب با بازار رشد کند و شرکت عمران سبحان بدین منظور و همزمان با عرضه شرکت در فرابورس تاسیس شده و وظیفه حمایت از سهام شرکت سبحان را دارد. در ادامه دکتر رحمتی به ارائه ترکیب سهام داران و همچنین میزان سود تقسیمی شرکت پرداخت.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سبحان به گزارش صندوق بین المللی پول استناد کرده و سال گذشته را سال سخت اقتصادی برای جهان دانستند که عوامل آن عبارت است از:

Ø کند شدن موتور اقتصاد چین و ثبت کمترین رشد در 24 سال گذشته

Ø ریزش قیمتهای جهانی کالا و به ویژه نفت

Ø افت میانگین 24 قیمت محصولات محصولات صنعتی ایران

Ø افزایش نرخ سود توسط فدرال رزرو آمریکا

Ø ناآرامی های منطقه خاورمیانه

مجمع سرمایه گذاری سبحان

با توجه به عوامل گفته شده بدیهی است که بازدهی بورس ایران هم تحت تاثیر عوامل جهانی و فضای رکودی حاکم بر اقتصاد ایران شاهد کاهش شاخص کل بوده ولی شرکت سرمایه گذاتری سبحان با مدیریت پرتفوی غیر بورسی و فرآوری املاک توانسته است به سود تقسیمی 30 نومانی برسد درحالی که بیشتر شرکتهای بروسی درای سود منفی هستند.

البته در نیمه دوم سال گذشته به دلیل اثرات روانی برجام و افزایش اقبال در خرید و فروش سهام شاهد رقم80 هزاری شاخص کل بودیه که باعث افزایش سود پرتفوی بورسی شرکت شده است

اما در سال 1395

از آنجایی که دولت به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی به معنی پول ارزان قیمت است می توان پیش بینی کرد که در صورت عملی شدن این مهم، زمینه رشد سریع اقتصادی و رونق نسبی خواهیم بود

در حوزه بودجه سال 1395 با توجه به افزایش دو برابری اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و همچنین افزایش فروش نفت می‌توان گفت نشانه های مثبت وجود دارد که می تواند افزایش رونق فضای اقتصادی ایران را از آن نتیجه گرفت . کاهش سود بانکی هم می‌تواند مزید برعلت شود و پیش‌بین رونق قتصادی در سال 1395 را به واقعیت نزدیکتر کند.

چشم انداز

پيشتاز در ارائه خدمات مالي و سرمايه گذاري،

پيشگام در ارزش آفرینی،

منتخب در رتبه بندي سازمان بورس و اوراق بهادار

ماموریت

گروه سرمایه‏گذاری سبحان مجموعه‌ای است فعال در حوزه سرمایه‏گذاری، همسو با اهداف و رویکردهای سازمان اقتصادی کوثر در راستای پاسخگویی به کلیه نیازهای مالی و سرمایه‏گذاری در زنجیره ارزش خدمات مالی با بهره‌گیری از هم‏افزائی و تعامل دانایی‌ها و توانائی‌های کلیه سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‏ها و حضور اثرگذار در حوزه های مزیت دار کشور، همچنین با بهره‏مندی از دانش و فن‌آوری و توسعه منابع انسانی، هلدینگ سرمایه‏گذاری چند رشته ایی را پی افکند که توانائی ارائه خدمات مالی و سرمایه‏گذاری متنوع با بالاترین نرخ بازده و کمترین ریسک را متناسب با موضوع فعالیت خود دارا باشد

راهبردها

- تبدیل شدن به هلدینگ خدمات مالی با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش

- فعالیت در بورس کالا با مدیریت بر عرضه محصولات تولیدی شرکت‏های تابعه سازمان اقتصادی کوثر

- فرآوری املاک جهت سرمایه‏گذاری

در حوزه خدمات مالی و سرمایه‏گذاری

- اصلاح ساختار سازمانی و منابع انسانی

- توسعه زیر ساخت فن آوری اطلاعات

ترکیب سهامدران

مجمع سرمایه گذاری سبحان

پیام هیات مدیره

با حمد و سپاس بیکران به درگاه خداوند متعال و ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی به سهامداران محترم گزارش هیأت مدیره برای عملکرد دوره 4 ماهه منتهی به 1394.10.30 به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام تقدیم می گردد.

نام‌گذاری سال 1394 (مصادف با نیمه دوم سال مالی منتهی به 1394.06.31 و دوره 4 ماهه منتهی به 1394.10.30) به نام سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی از سوی رهبر معظم انقلاب برای سالی که فراز و نشیب های زیادی را پیش رو داشت، نگاه استراتژیک حاکمیتی بر همین موضوع را تصویر کرد. در این راستا، دولت محترم، اولویت اساسی سیاست‌گذاری‌های خود را مبتنی بر کنترل تورم سرایت کرده از سال‌های پیشین، بنیادن نهاده بود و در این مهم به موفقیت های قابل قبولی نیز دست یافت.

در سال 1394 با توجه به سیاستهای انقباضی اتخاذ شده توسط دولت محترم و بانک مرکزی شاهد کنترل رشد نقدینگی و متوقف شدن رشد لجام گسیخته تورم بودیم . بطوریکه تورم به زیر 15 درصد کاهش یافت. این سیاستها هرچند ارزشمند بوده و کنترل تورم را در پی داشت ولی بیش از پیش به رکود اقتصادی کشور دامن زده و کلیه فعالیتهای اقتصادی از جمله ساخت و ساز را تحت تأثیر مضاعف قرار داد. اما پس از توافق هسته ای و عملی شدن برجام و نوید خروج کشور از تحریم ها و رکود، امید به رونق در اقتصاد بازگشته و بورس اوراق بهادار روند صعودی را در پیش گرفت.

در سال 1394 با وجود فراز و نشیبهای فراوان، کلیه مدیران و کارکنان شرکت سرمایه گذاری سبحان به مانند سالهای گذشته تمامی تلاش خود را در جهت افزایش منافع سهامداران به کار بسته و در این راستا هیأت مدیره ضمن حفظ و نگهداری سرمایه گذاریهای پرپتانسیل، تلاش نموده تا از وضعیت موجود حاکم بر فعالیتهای اقتصادی، بتواند نهایت بهره برداری را نماید.

هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در راستای نیل به اهداف برنامه راهبردی سه ساله، اولین سال اجرای برنامه مذکور را با رویکرد پایش مستمر و متوازن‌سازی پرتفوی، توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس اهداف راهبری، ترسیم چشم اندازهای عملیاتی گروه سبحان، برنامه‌ریزی برای ورود به حوزه‌های کسب و کار پیشران اقتصادی و بهبود ساختار عملیاتی راهبری نمود. اقدامات انجام شده درخصوص واگذاری سهام کم بازده و پرریسک، تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه از 1.300 میلیارد ریال به 1.500 میلیارد ریال، ایجاد تعادل منطقی میان درآمد و هزینه ها، راهبری شرکت‌های سرمایه‌پذیر در راستای اهداف برنامه راهبردی گروه سرمایه‌گذاری سبحان، برداشتن گام‌های اولیه برای شناسایی فرصت‌های کسب و کار جدید و کمتر توسعه یافته در کشور و نیز رفع بندهای گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی سال قبل از اهم اقدامات انجام شده است.

از سوی دیگر شرکت سرمایه‌گذاری سبحان ضمن استفاده از ظرفیت‌های داخلی و حرکت به سوی اهداف و برنامه ‌استراتژیک تهیه شده، گام‌های اساسی را برای تحقق شعار معظم‌له در سال 1394برداشته است. افزایش نظارت بر پرتفوی بورسی و غیربورسی، افزایش شفافیت اطلاعاتی و .... از مهمترین اقدامات هیأت مدیره در این راستا بوده است.

از مهمترین شاخص‌های عملکردی شرکت سرمایه‌گذاری سبحان، طی دوره 4 ماهه منتهی به 1394.10.30 افزایش سرمایه گذاری های کوتاه مدت، وصول مطالبات شرکت و همچنین افزایش ارزش پرتفوی بورسی بوده است.

کلیاتی درباره شرکت

شرکت سرمایه‏گذاری سبحان(سهامی عام) درتاریخ 1362.07.19 با نام شرکت بهدوش(سهامی خاص) به شماره 49483 در اداره ثبت شرکت‏ها و مؤسسات غیر تجاری تهران برای مدت نامحدود به ثبت رسید و سپس براساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1367.12.18 نام شرکت به شرکت توسعه و گسترش کشاورزی سبحان(سهامی خاص) تغییر یافت و طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده درتاریخ 1375.07.24 به شرکت توسعه کشاورزی سبحان تغییر نام داد. براساس مصوبات مجمع مورخ 1379.04.27 فعالیت شرکت از اول مرداد ماه سال مالی مذکور راکد و تحویل گروه شرکت‏های راکد سازمان اقتصادی کوثر شد. در تاریخ 1382.06.12 طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده نام شرکت به شرکت سرمایه‏گذاری سبحان(سهامی خاص) تغییر یافت و فعالیت جدید خود را از آذرماه 1382 آغاز نمود. همچنین طبق مصوبه مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده مورخ 1382.10.20 سال مالی شرکت از 29 اسفند ماه هرسال به پایان دی‏ماه هر سال تغییر یافت. سپس به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده وعادی بطور فوق‌العاده 1383.06.18 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و سال مالی شرکت نیز از 30 دی‏ماه به 31 شهریور هر سال تغییر پیدا کرد. در سال قبل نیز بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1394.10.23 سال مالی شرکت از 31 شهریور به 30 دیماه هر سال تغییر نمود.

موضوع فعالیت شرکت:

موضوع فعالیت شرکت در دو بخش اصلی و فرعی به شرح زیر ارائه می‌شود:

الف) موضوع فعالیت اصلی

1- سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها، مؤسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص وابسته خود، کنترل شرکت، مؤسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه‌پذیر را در اختیار نگرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه نیابد؛

2- سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار که به طور معمول دارای حق رأی نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را به مالک اوراق بهادار نمی‌دهد.

ب) موضوع فعالیت های فرعی

1- سرمایه‌گذاری در مسکوکات، فلزات گران‌بها، گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی مجاز؛

2-سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، مؤسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع به طوری که به‌تنهایی یا به همراه اشخاص وابسته خود، کنترل شرکت، مؤسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه‌پذیر را در اختیار گرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه بیابد؛

3-سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌ها از جمله دارایی‌های فیزیکی، پروژه‌های تولیدی و پروژه‌های ساختمانی با هدف کسب انتفاع؛

4-ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار از جمله:

4-1-پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛

4-2-تامین مالی بازارگردانی اوراق بهادار؛

4-3-مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی اوراق بهادار؛

4-4-تضمین نقدشوندگی، اصل یا حداقل سود اوراق بهادار؛

سرمایه شرکت:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس حدود 50 میلیون ریال بود که طی چند مرحله به شرح نمودار سرمایه شرکت به مبلغ 1،300 میلیارد ریال افزایش یافته است.

شرکت از منظر بورس

مقايسه بازده بازار و پورتفوي بورسي سبحان

مجمع سرمایه گذاری سبحان
مجمع سرمایه گذاری سبحان

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت

خالص ارزش دارایی‏های شرکت (NAV) در تاريخ 31/06/94

مجمع سرمایه گذاری سبحان

تركيب سرمايه گذاريها در سالهای مالی 93 و 94 و دوره 4 ماهه منتهی به 30/10/94

مجمع سرمایه گذاری سبحان

نرخ بازده شركت در هفت سال گذشته (به درصد)

مجمع سرمایه گذاری سبحان

خلاصه دستاورد ها و اقدامات در دست اجرا

مجمع سرمایه گذاری سبحان
مجمع سرمایه گذاری سبحان

ترازنامه

اطلاعات ترازنامه شرکت در سه سال گذشته

مجمع سرمایه گذاری سبحان

سود و زیان

اطلاعات عملكرد شركت در پنج سال گذشته و دوره مالی 4 ماهه منتهی به 30/10/94

مجمع سرمایه گذاری سبحان

مجمع سرمایه گذاری سبحان

آدرس وبسایت شرکت

http://www.sobhanic.ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر