بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت لیدر بازار؟!

بازار بورس پس از تعطیلات خرداد ماه، کار خود را با رشد شاخص های منتخب آغاز کرد. طی معاملات روز جاری شاهد رشد 76 واحدی شاخص کل بورس همراه با روند صعودی برخی گروه ها از جمله خودرویی ها که این روزها با حرف و حدیث های فراوانی همراهند، بودیم.
کد خبر : ۱۶۴۷۳۵
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.03.16 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 58 واحد افزایش به رقم 53281 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 135 واحد افزایش عدد 166616 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 27 واحد افزایش به رقم 27814 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خودرو" با 57 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبملت" با 40 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 820 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2374 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2285 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، بازار بورس پس از تعطیلات خرداد ماه، کار خود را با رشد شاخص های منتخب آغاز کرد. طی معاملات روز جاری شاهد رشد 76 واحدی شاخص کل بورس همراه با روند صعودی برخی گروه ها از جمله خودرویی ها که این روزها با حرف و حدیث های فراوانی همراهند، بودیم.

در بازار سرمایه کشورمان همچنان بازار شایعات، شنیده ها و جو سازی در سهام داغ است که از جمله مهمترین آنها می توان به حل شدن مشکل معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ایران خودرو از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اشاره کرد، آنچه در این رابطه به گوش می رسد از قرار گرفتن گزارش این افزایش سرمایه تا پایان هفته جاری روی سامانه کدال حکایت دارد. پیرو انتشار این خبر اکثر سهام فعال در این گروه با صف خرید و رشد قیمتی همراه شدند.

علاوه بر این، "خساپا" که امروز پر مبادله ظاهر شد با صف خرید در قیمت 130 تومان به کار خود پایان داد، در رابطه با گروه سایپا شنیده می شود که شرکت رنو هم اکنون با این مجموعه در حال مذاکره است تا کارخانه مگا 2 را بخرد و از تولیدات این کارخانه موتورسازی برای تولیدات رنو در ایران استفاده کند. شرکت سرمایه گذاری رنا نیز همراه با خبرهای مثبتی در رابطه با واگذاری بلوک سهام این شرکت، با صف خرید 25 میلیونی در محدوده نوسانی سقف قیمتی تابلوی معاملات مورد داد و ستد قرار گرفت. در رابطه با این شرکت گفته می شود، توافقی در مجمع عمومی سرمایه گذاری کارکنان سایپا در رابطه با بلوک سهام "ورنا" به سرمایه گذاری سایپا به تصویب رسیده که اطلاعات و جزئیات این توافق به زودی منتشر خواهد شد، بر این اساس به نظر می رسد قیمت واگذاری سهام رنا موجب تشکیل صف خرید در این نماد معاملاتی شده است. بر این اساس با توجه به تداوم افزایش تقاضا برای خرید سهام در گروه خودرو بسیاری از اهالی تالار معتقدند که گروه خودرو پس از استراحت چند وقته بار دیگر عزم خود را برای باز پس گیری عنوان لیدری جزم کرده است و باید دید که این گروه طی روزهای بعدی تا چه اندازه در دستیابی به این امر موفق خواهد بود.

در گروه پالایشگاهی، در ابتدای معاملات روز جاری شاهد توقف نماد معاملاتی "َشبندر" به منظور اعلام تعدیل درآمد هر سهم شرکت بودیم، در رابطه با این مجموعه پالایشی زمزمه هایی مبنی بر خروج از زیان و محقق کردن سود 10 تومانی به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به 94.12.29 مطرح شده است که این موضوع تحقق تأثیر محاسبه منصفانه قیمت های نفت خام در 3 ماهه چهارم سال گذشته می باشد و بر این اساس احتمال خروج از زیان دیگر شرکت های این گروه را نیز قوت بخشیده است. از طرفی گفته می شود واحد بنزین سازی پالایشگاه نفت بندر عباس نیز به پیشرفت بیش از 96 درصدی رسیده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

در بین شوینده ها نیز شایعات از پیشنهاد تولیدکنندگان برای افزایش 15 درصدی نرخ ها حکایت دارد که گویا برای برخی از محصولات این شرکت ها لحاظ خواهد شده و شامل همه محصولات نمی شود، به دنبال این امر روند قیمتی برخی از این شرکت ها در بازار امروز با رشد همراه شد و سهام شرکت گلتاش از محدوده صفر تابلو معاملات تا سطح 3.6 درصدی صعود را تجربه کرد.

در گروه فلزات اساسی، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان نیز در مصاحبه ای با یک رسانه اقتصادی از قطعیت یافتن افزایش سرمایه "ذوب" سخن گفته و میزان این افزایش سرمایه را بین 2000 تا 5000 میلیارد تومان حدود 250 تا 630 درصد تعیین کرده است. طبق این اخبار گزارش افزایش سرمایه "ذوب" باید نهایتاً تا آخر خرداد ماه سال جاری روی سامانه کدال قرار گیرد. این خبر خیلی بر روند معاملاتی امروز نماد معاملاتی "ذوب" اثر نداشت و مبادلات این سهم در محدوده مثبت و نزدیک به صفر تابلوی معاملات به اتمام رسید.

"ثالوند": امروز بالاخره با عرضه سهام سهامداران حقیقی و حقوقی خود همراه شد و با معامله بیش از 10 میلیون سهم به صف فروش رسید تا برخی از سهامداران این شرکت پس از کسب بازدهی نزدیک به 30 درصدی نماد معاملاتی "ثالوند" را از پرتفوی خود خط بزنند. در بین دیگر تازه واردها همچون "ولملت" و "حپارسا" همچنان صف خرید میلیونی بدون پاسخ مانده است و تداوم صف خرید 18 میلیونی "حپارسا" طی معاملات امروز، موجب شد تا سهامداران این مجموعه سود خالص 20 درصدی را تصاحب کنند. صبح روز جاری نیز جلسه معرفی شرکت 230 میلیارد تومانی مدیریت انرژی امید تابان هور برگزار شد تا این زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری امید طی روزهای آینده با عرضه اولیه 10 درصدی سهام به بازار سرمایه وارد شود. به طور کل با توجه به معاملات روز جاری و با این اخبار مثبت در رابطه با شرکت ها و گروه های مختلف انتظار می رود تا روند صعودی قیمت ها در بورس طی روزهای آتی نیز ادامه یابد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
یکه زارع اما خبر معافیت مالیاتی را تکذیب کرده و از دولت خواسته در این جهت تلاش بیشتری بکند
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
خودروی ها غیر قابل اعتماد هستن و آدم اسیر نوسانگیر ها میشه !!!! ب نظرم فلزی شرایط با ثبات تری و البته سوددهی مطمئنی دارنع همین امروز فخاس 40 تومان تقسیم کرد تازه این کوچک شان است حالا باید دید بخصوص فخوز چکار می کنه خیلی در مورد تعدیل ش صحبت است باید دید چرا مجمع ش ک معمولا در اردیبهشت بوده نهایتا اول خرداد چرا هنوز آگهی هم نشده ؛ خیلی میگن می خواد سود 120 ( اول دوره 94 ) ویا حتی بیشتر را ب بازار برای عملکرد نهایی( بررسی شده ) 12 ماهه ش اعلام کنه علت ش هم میگن تمام دپوی سر دست شمانده بود ک قرار بوده طی سال 94 بفروشه با 40 % افزایش طی 3 ماه همه ش صادر کرده و هم در بورس کالای خودمان فروخته باید دید این شرکت چطور سهام داران ش را غافلگیر می کنه البته ما امروز سوار شدیم و قصد تک سهم شدن هم داریم .
شرمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
بورس نیوز خیلی ناقلا هستی تمام سهام قندی به خاطر افزایش جهانی شکر در هفته گذشته امروز صف خرید بودند اما هیچ مطلبی ننوشتی
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
جوری گفته سهامداران حپارسا سود20% نصب خودشون کردن که انگارنفری 100 هزارتاسهم دادید 100تادانه سهم 10برابرهم بشه بازم انگاری چیزی نشده
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
بزودی کسانی جامانده اند با این قیمتها نمیتوانند خریدکنند.ازماگفتن بود
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
مراقب سهم های خودرویی باشید برخی مافیا قصد خروج از سهم ها را همزمان با انتشار خبرهای خوب در این سهمها دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
ما را به این تیم اقتصادی امیدی نیست شر مرسان.
بنظر میاد دوباره سیاست کنترل تورم با نابود کردن پس انداز و سرمایه مردم در بورس توسط وزیر اقتصاد کلید زده شده و تا ریس جمهور بعدی این ماجرای سقوط بورس ادامه خواهد داشت. انشاله با امدن یک ریس جمهور دیگر عیر از تدبیر ضررهای ما هک در بورس جبران شود. معنی اقتصاد مقاومتی رو هم با نابود شدن پس اندازمان در بورس فهمیدیم.