بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
اولین روز معاملاتی هفته گذشته با بازگشایی نماد معاملاتی شرکت سایپا پس از اعلام تعدیل مثبت 126 درصدی سود برآوردی و توقف 9 روزه همراه شد و در حالی که بسیاری از فعالان بازار سرمایه از افزایش فشار فروش سهام در این نماد و افت قیمت سهام آن ناشی از آزاد شدن سهام جایزه مربوط به افزایش سرمایه 125 درصدی "خساپا" واهمه داشتند.
کد خبر : ۱۶۴۷۴۸
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه در هفته ای که گذشت در بیم و امید برای صعود یا نزول روند کلی معاملات به سر برد و در شرایطی که در اغلب روزهای معاملاتی هفته گذشته جو منفی بر کلیت بازار سرمایه حاکم بود و اغلب سهام شرکت ها با افت ارزش سهام مواجه شدند، بازار سرمایه طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روندی رو به صعود به خود گرفت و با افزایش تقاضا برای خرید سهام در گروه خودرو، سایر گروه ها نیز در مسیر صعودی حرکت کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، اولین روز معاملاتی هفته گذشته با بازگشایی نماد معاملاتی شرکت سایپا پس از اعلام تعدیل مثبت 126 درصدی سود برآوردی و توقف 9 روزه همراه شد و در حالی که بسیاری از فعالان بازار سرمایه از افزایش فشار فروش سهام در این نماد و افت قیمت سهام آن ناشی از آزاد شدن سهام جایزه مربوط به افزایش سرمایه 125 درصدی "خساپا" واهمه داشتند اما بر خلاف انتظارات نماد معاملاتی این شرکت خودروساز با افت حدود 14 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و این امر موجب شد تا بسیاری از سهامداران از اقدام برای فروش سهام تحت تملک خود منصرف شوند و در نهایت "خساپا" روندی متعادل به خود بگیرد و از فشار جو روانی منفی حاکم بر کلیت بازار سرمایه کاسته شود.

علاوه بر این، طی دقایق ابتدایی اولین روز از معاملات هفته گذشته نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری سایپا به جهت اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی متوقف شد و علیرغم اینکه طی ساعاتی پس از توقف نماد "وساپا" بودجه اصلاحیه سال 95 آن روی سامانه کدال منتشر شد، اما تاکنون سهام این شرکت به تابلوی معاملات باز نگشته است.

همچنین در هفته گذشته برخی از اخبار همچون افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو و نیز برنامه های شرکت سرمایه گذاری رنا جهت فروش بلوک سهام شرکت کارکنان سایپا نیز منتشر شد و هر یک به نوبه خود تبعات مثبتی بر روند قیمت سهام شرکت ها بر جای گذاشتند.

بر این اساس طی معاملات هفته گذشته شاخص کل بورس با نوسان اندک رو به منفی از ابتدای کانال 76 هزار واحدی به محدوده 76 هزار و 853 واحد رسید و در این مدت بورس به بازدهی منفی 0.39 درصدی بسنده کرد.

در خصوص صنایع و سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه در شرایطی که اغلب صنایع بازدهی منفی محقق ساختند گروه محصولات کاغذی بازدهی مثبت 7.3 درصدی را به سهامداران خود اعطا کرد که این رقم بیشترین بازدهی مثبت از میان سایر صنایع به شمار می رود. بعد از آن صنعت سایر حمل و نقل با تک نماد "تجار" بازدهی مثبت پنج درصدی را بدست آورد و در مقابل بیشترین بازدهی منفی در گروه فنی و مهندسی با تحقق بازدهی منفی 3.48 درصدی رقم خورد.

علاوه بر این شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند که از جمله مجموعه هایی است که به تازگی پا به فرابورس گذاشته در اولین هفته معاملاتی خود در بازار سرمایه بازدهی مثت 27.32 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و در مقابل شرکت سایپا بیشترین بازدهی منفی یعنی 16 درصدی را به ثبت رساند و در نهایت عنوان نقد شونده ترین سهام را به خود اختصاص داد.

در پایان این گزارش می افزاید، طی معاملات هفته گذشته داد و ستد بیش از شش میلیارد و 805 میلیون سهم در بازار سرمایه ارزشی به مبلغ بیش از 14 هزار و 93 میلیارد ریال را رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
باتوجه به وعده هاي مسئولين اقتصادي كه هيچكدام عملي نشده و به احتمال زياد هيچوقت عملي نخواهد شد، اميدي به رونق بورس نيست (نظر شخصي)