بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر : ۱۶۴۸۰۵

 المانیتور نوشت: هیلاری کلینتون و برنی سندرز تمام تلاش و منابع خود را برای آخرین رقابت اصلی استفاده می کنند که می تواند نقش مهمی در تعینن نامزد نهایی دموکرات ها داشته باشد.

به گزارش «انتخاب»، پیروزی سندرز در انتخابات مقدماتی کالیفرنیا در 7 ژوئن می تواند به این سیاستمدار سوسیالیست کمک کند در گردهم آیی ماه آینده این حزب آرای پایگاه سیاسی دموکرات ها را به سمت خود سوق دهد. علاوه بر این، شکست کلینتون می تواند باعث پایین آمدن شانس او در رقابت با نامزد جمهوری خواهان، دونالد ترامپ شود.

برخی کارشناسان معتقدند اگر نمایندگان وکالتی که تعهدی به حمایت از نامزد خاصی ندارند تصمیم به کنار گذاشتن کلینتون بگیرند، آن وقت سندرز – یا یک گزینه سوم بالقوه – می تواند پیروز میدان و نامزد نهایی دموکرات ها شود.

داگلاس شوئن که از 1994 تا 2000 مشاور سیاسی رئیس جمهور اسبق، بیل کلینتون بود، این هفته در مقاله ای در وال استریت ژورنال نوشت: «پیروزی سندرز در کالیفرنیا می تواند ضعف خانم کلینتون به عنوان نامزد حزب در انتخابات عمومی را بیش از پیش نشان دهد. رای اعضای اصلی و رهبران این حزب که تا کنون با 543 رای به کلینتون در برابر 44 رای به سندرز حمایت بیشتری از او نشان داده اند، پس از انتخابات مقدماتی کالیفرنیا می تواند تغییرات بسیاری داشته باشد».

نظرسنجی ها نشان می دهند رقابت در کالیفرنیا بسیار نزدیک است. میانگین ارائه شده از سوی ریل کلیر پولیتیک در چند هفته گذشته کلینتون را با 6 امتیاز جلوتر نشان داده اند. اما نظرسنجی اخیر که با همکاری ان بی سی، وال استریت ژورنال و ماریست انجام و در 1 ژوئن منتشر شد، سندرز را تنها با اختلاف 2 امتیاز عقبتر نشان می دهد که به راحتی می تواند برعکس شود.

کالیفرنیا با 475 نماینده وکالتی توجه بسیاری را به خود جلب کرده، و می تواند آخرین میدان اصلی رقابت پیش از گردهم آیی این حزب در فیلادلفیا در اواخر جولای باشد.

کلینتون شانس بسیاری برای پیروزی در نیوجرسی، دارای 126 نماینده وکالتی، در 7 ژوئن و همین طور آخرین ایالت برگزار کننده انتخابات مقدماتی، واشنگتن دی سی (20 نماینده وکالتی) در 14 ژوئن دارد.

سندرز چند هفته گذشته را در کالیفرنیا بوده و به اتوبوس به نقاط مختلف این ایالت سفر کرده و چندین سخنرانی ترتیب داده است. در همین حال، کلینتون هم به همراه همسرش سفر پنج روزه خود به این ایالت را آغاز کرده، و سخنرانی هایی را از جمله در 2 ژوئن در زمینه امنیت ملی در سن دیگو ترتیب داد.

کالیفرنیا بیشترین تعداد رای دهندگان غیر سفیدپوست در آمریکا را در خود دارد که اصلی ترین طرفداران او را تشکیل می دهند. اگر او نتواند حمایت آن ها را در انتخابات مقدماتی سه شنبه از آن خود کند، چه تاثیری بر شانس او در پیروزی در انتخابات عمومی خواهد داشت؟

پس از تحقیقات گسترده در زمینه استفاده کلینتون از ایمیل های شخصی در زمان ریاستش بر وزارت خارجه آمریکا اعتماد عمومی نسبت به او کاهش بسیاری داشته است.

گزارش 25 می از سوی بازرس وزارت خارجه در وحله اول باعث تغییر در پیشتازی یک درصدی او نسبت به ترامپ در نظرسنجی های اولیه نشد. اما اگر به جرم محکوم شود داستان کاملا عوض می شود.

بر اساس نظرسنجی اخیر راسموسن، حدود 65 درصد رای دهنده های آمریکایی معتقدند احتمالا اقدام کلینتون خلاف قانون بوده، و 50 درصد معتقدند او اگر به جرم محکوم شود باید از نامزدی کناره گیری کند. حدود 71 درصد دموکرات ها معتقدند او باید به رقابت خود ادامه دهد، که تنها 30 درصد رای دهندگان جمهوری خواه و 46 درصد رای دهندگان غیروابسته به این دو حزب با این نظر موافق بودند.

در همین حال، دونالد ترامپ در حال افزایش موفقیت های درون حزبی بوده، و در 2 ژوئن توانست حمایت پاول رایان، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا را دریافت کند. با این وجود، حملات اخیر این نامزد محتمل جمهوری خواهان علیه خبرنگاران منتقد و همچنین نسبت به قاضی که حکم به اعلان عمومی جرم ترامپ در زمینه املاک و مستغلات داده، می تواند آسیب بسیاری به کمپین او وارد کند.

کلینتون در سن دیگو گفت: « نظرات دونالد ترامپ فقط متفاوت نیستند، آن ها به شکل خطرناکی نامفهومند. آن ها نظرات واقعی نیستند، بلکه تنها مجموعه ای از حرف های بیهوده و عجیب، حملات شخصی و دروغ های آشکار هستند». کلینتون در حملاتی که به نظر می رسد تا نوامبر ادامه داشته باشد درباره ترامپ گفت: «او فقط ناآماده نیست – او از نظر خلق و خو شرایط کافی برای به دست گرفتن دولت را ندارد که نیازمند دانش، ثبات و مسئولیت پذیری بسیار است».

اشتراک گذاری :
ارسال نظر