بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر : ۱۶۴۸۸۳

شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از ضرورت تشکیل شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر با توجه به میزان بالای مرگ ومیر ناشی از آن در کشور خبر داد.

به گزارششفا آنلاین،محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه بااستعمالدخانیات با اشاره به ضرورت و دلایل تشکیل شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در سطح جهانی، منطقه‌ای و ملی گفت: بیماری‌های غیرواگیر در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، مهم‌ترین عامل مرگ و میر بوده که شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی، سرطان و دیابت است و از راه تغذیه سالم، ورزش، عدم مصرف دخانیات می‌توان از بخش گسترده‌ای از این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌ از این سازمان جهانی بهداشت، بیش‌تر وجهه‌ای بروکراتیک داشت و تنها پیمان جهانی آن معاهده کنترل دخانیات بود، افزود: امروزه سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر حضور سازمان‌های غیردولتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، برنامه‌های خود را برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر بناساخته است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات خواستار ورود خیرین به حوزه پیشگیری و افزایش سازمان‌های غیردولتی سلامت شد و افزود: در این شبکه باید همه‌ی انجمن‌های مرتبط، فعال و خوش‌نام از سراسر کشور به عنوان اعضای پیوسته و دیگر انجمن‌ها به عنوان اعضای وابسته حضور داشته باشند تا بتوانیم تغییری ملی را رقم بزنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر