بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
با توجه به اینکه شرکت صنایع شیر ایران بزرگترین مجموعه تولید کننده فرآورده های لبنی در کشور است، همواره سعی کرده تا در راستای سیاست های دولت و حمایت از قشر دامداران گام بردارد.
کد خبر : ۱۶۴۹۷۰
نویسنده :
جمشیدی

شرکت صنایع شیر ایران به عنوان هلدینگ غذایی و لبنی از ادغام شرکت های تهیه و توزیع شیر ایران و شرکت های وابسته به آن همچون شیر پگاه فارس، خراسان، همدان و ... تشکیل شده و در حوزه تولید و پخش محصولات لبنی و غذایی فعالیت می کند. علاوه بر این، شرکت صنایع شیر ایران خرید تضمینی شیر خام را بر عهده گرفته که انتظار می رود این امر تبعات مثبتی بر این شرکت بر جای بگذارد.

در همین ارتباط، مدیر مالی و سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت صنایع شیر ایران بزرگترین مجموعه تولید کننده فرآورده های لبنی در کشور است، همواره سعی کرده تا در راستای سیاست های دولت و حمایت از قشر دامداران گام بردارد. در همین راستا خرید تضمینی شیر خام جهت تولید شیر خشک در سال جاری به میزان روزانه 500 تن دریافت شیر خام را بر عهده گرفته که این امر در قالب قراردادهای کارمزدی و حمایتی خواهد بود.

سید وحید وحیدی با مناسب ارزیابی کردن عملکرد این هلدینگ لبنی در سال جاری، در این خصوص ابراز داشت: این شرکت طی دو ماهه اول سال جاری حدود 90 درصد از تولید و فروش برآوردی برای سه ماهه اول نخست سال را پوشش داده است.

وی در خصوص اعمال افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی طی سال جاری گفت: این مجموعه طی سال جاری در راستای حمایت از سیاست های دولت هیچگونه افزایشی در قیمت فروش محصولات تولیدی خود اعمال نخواهد کرد.

مدیر مالی و سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران در خصوص اجرای برنامه افزایش سرمایه این شرکت و زیر مجموعه های آن عنوان کرد: انجام برنامه افزایش سرمایه در شرکت های زیر مجموعه همچون شیر پگاه خراسان و شیر پگاه اصفهان در دستور کار مجمع قرار دارد به گونه ای که شرکت شیر پگاه خراسان در نظر دارد تا سرمایه خود را با رشد246 درصدی از 81180 میلیون ریال به 200000 میلیون ریال افزایش دهد و همچنین سرمایه شرکت شیر پگاه اصفهان با اجرای برنامه افزایش سرمایه 238 درصدی از مبلغ 84000 میلیون ریال به 200000 میلیون ریال افزایش می یابد.

وحیدی در خاتمه به برنامه های این مجموعه جهت واگذاری سهام شرکت های زیر مجموعه غیر بورسی به بازار سرمایه اشاره کرد و ابراز داشت: مراحل پذیرش شرکت های شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، گلستان و آذربایجان شرقی به اتمام رسیده و امیدواریم تا طی نیمه نخست سال جاری حداقل عرضه اولیه دو شرکت از موارد مذکور در بازار فرابورس انجام بپذیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر