کد خبر : ۱۶۵۰۲۷
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
محققان دانشگاه لوئیزویل می‌گویند که یک آزمایش تنفسی ساده می‌تواند تغییرات را در افرادی که تحت عمل جراحی برای سرطان ریه قرار گرفته‌اند، شناسایی کند.

به گزارش انتخاب به نقل از یاهو، محققان دریافتند که سه نشانگر شیمیایی موسوم به ترکیبات کاربونیل که شامل گازهای منتشر شده در زمان تنفس انسان‌ها هستند، در مبتلایان به سرطان ریه که تحت عمل جراحی برای حذف تومور قرار گرفته‌اند از کسانی که این عمل روی آنها انجام نشده، کمتر است.

محققان هنوز دلیل این کاهش را نمی‌دانند. ممکن است یکی از دلایل آن این باشد که تومور حذف شده طی جراحی در حقیقت سازنده این ترکیبات بوده است یا اینکه فرآیند التهابی مرتبط با تومور، آن‌ها را ساخته است.

اما یافته‌ها نشان داده‌ که دانشمندان شاید بتوانند از این نشانگرها در آینده به عنوان یک روش غربالگری در زمان نظارت بر روی بیماران پس از جراحی سرطان ریه استفاده کنند.

روش کنونی غربالگری که برای این سرطان استفاده می‌شود، شامل سی‌تی اسکن است که در آن، بدن در معرض مقادیر کوچکی از تابش قرار می‌گیرد. این اسکن می‌تواند نشان بدهد که آیا ندول‌ها در ریه بیمار وجود دارند یا خیر. در صورت مثبت بودن جواب، به آزمایشات تهاجمی مانند بیوپسی برای تشخیص خوش‌خیم یا بدخیم بودن این ندول‌ها نیاز است.

برخلاف سی‌تی اسکن، انجام آزمایش تنفسی در پژوهش جدید تنها به تنفس عمیق بیمار درون یک کیسه بالون‌مانند نیاز دارد تا یک لیتر هوا را برای نمونه دریافت کند. این کیسه سپس به یک پمپ متصل می‌شود که نمونه هوا را از روی یک تراشه رایانه‌ای می‌گذراند تا مواد شیمیایی موجود در آن را شکار کند.

این تراشه رایانه‌ای سپس برای بررسی این مواد شیمیایی به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

آزمایش مذکور هنوز به تائید سازمان غذا و داروی آمریکا نرسیده، اما در آینده می‌تواند روش ارزانی برای غربالگری سرطان ریه در مقایسه با سی‌تی اسکن باشد. هزینه تخمینی این آزمایش بین 20 تا 30 دلار اعلام شده است.

این یافته‌ها در مجله Annals of Thoracic Surgery منتشر شده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
گزارش مجامع
کدام شرکت‌ها تا پایان آبان‌ماه به مجمع می‌روند؟

شرکت‌ها در این بازه زمانی گزارش عملکرد پایان سال مالی خود را برای سهامداران خود تشریح خواهند کرد و از همه مهم‌تر میزان سود تقسیمی هر سهم نیز در این مجامع به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
مجامع این ۲۰ شرکت را زیر نظر داشته باشید!

شرکت‌ها در این تاریخ گزارش عملکرد پایان سال مالی خود را برای سهامداران خود تشریح خواهند کرد و از همه مهم‌تر میزان سود تقسیمی هر سهم نیز در این مجامع به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
تقسیم سود ۵۰ تومانی در مجمع

تقسیم سود ۵۰ تومانی در مجمع "فارس"

این شرکت در پایان سال مالی خود میزان درآمدی که از خود بر جای گذاشته ۵۲ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال مالی گذشته با افزایش ۳۴ درصدی همراه بوده است.
مجامعی که در ۲ روز آینده برگزار می‌شوند

تا پایان هفته کدام شرکت ها به مجمع می روند؟

شرکت‌ها در این تاریخ‌ها گزارش عملکرد پایان سال مالی خود را برای سهامداران خود تشریح خواهند کرد و از همه مهمتر میزان سود تقسیمی هر سهم نیز در این مجامع به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: