بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

تمایل به خرید در نمادهای کم‌باری و پیک

در معاملات امروز همچنان اقبال خریداران به نمادهای کم‌باری به دلیل قیمت پایین‌تر، بیشتر از نمادهای دیگر بود. نکته قابل توجه در بازار امروز انجام معاملات در نمادهای بار پیک بود.
کد خبر : ۱۶۵۰۳۶
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز دوشنبه 95.03.24 در بازار برق بورس انرژی 2,270 مگاوات برق به ارزش 5 میلیارد و 709  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش 5  درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب صعودی به خود گرفت و افزایش 3 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ پس از مدت‌ها ثبات در محدوده 340,000 ريال، در انتهای دوره قیمت شیب صعودی به خود گرفته و افزایش 10,000 ريالی در آن مشاهده می‌شود.

امروز در بازار برق بورس انرژی، در نمادهای بارپایه در سررسیدهای اواسط تیر ماه، معاملات با افزایش قابل توجهی در قیمت به انجام رسید؛ هرچند حجم معاملات در این سررسیدها قابل توجه نبود اما می‌تواند در تصمیم گیری‌های آینده بازیگران بازار تأثیرگزار باشد. در معاملات امروز همچنان اقبال خریداران به نمادهای کم‌باری به دلیل قیمت پایین‌تر، بیشتر از نمادهای دیگر بود. نکته قابل توجه در بازار امروز انجام معاملات در نمادهای بار پیک بود.
با توجه به تنوع فروش و افزایش حجم عرضه از سوی نیروگاه‌ها به نظر می‌رسد در صورت تأمین مناسب نقدینگی و زمان بندی مناسب واریزها شاهد بازاری پویا باشیم.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

بررسی روند نماد 13950401 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950401 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته تغییر چندانی نداشته و در محدوده 340,000 ريال باقی‌مانده است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره روندی صعودی داشته و پس از رسیدن به محدوده 560,000 ريال در اواسط دوره شیب نزولی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 530,000 ريال به کار خود پایان داده است.

در این نماد تا به امروز 311  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 22.03.1395 با 181  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940331 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر