بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
یک کارشناس بازار سهام عنوان کرد

بازگشت رونق از نیمه دوم تیر ماه

دو ماهه پایانی سال 94 شاهد صعود قیمت نفت و کامودیتی ها بودیم، بهبود اقتصاد جهانی در کنار بحث برجام و رفع تحریم ها باعث روند صعودی بازار سهام شد، اما پس از واکنش نشان دادن به این اخبار مثبت، بازار روند اصلاحی پیش گرفت. چرا که اکنون کشور با رکود اقتصادی مواجه است، کاهش قیمت نفت قدرت دولت را کاهش داده است، از طرفی کاهش تورم هم واقعی نیست بلکه تحت تأثیر رکود اقتصادی، تورم کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۶۵۰۴۴
نویسنده :
فرشادفر

پس از رشد چشمگیر بازار سهام در چند ماه اخیر، اکنون بازار وارد فاز استراحت و اصلاح شاخص شده است. هم اکنون سرمایه گذاران منتظر گزارش های سه ماهه شرکت ها می باشند.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن ابراز این مطالب به خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: لیدرها در فاز اصلاحی به سر می برند و باعث روند منفی کل بازار سهام شده اند.

دو ماهه پایانی سال 94 شاهد صعود قیمت نفت و کامودیتی ها بودیم، بهبود اقتصاد جهانی در کنار بحث برجام و رفع تحریم ها باعث روند صعودی بازار سهام شد، اما پس از واکنش نشان دادن به این اخبار مثبت، بازار روند اصلاحی پیش گرفت. چرا که اکنون کشور با رکود اقتصادی مواجه است، کاهش قیمت نفت قدرت دولت را کاهش داده است، از طرفی کاهش تورم هم واقعی نیست بلکه تحت تأثیر رکود اقتصادی، تورم کاهش یافته است. زمانی که از رکود خارج شویم تورم اندکی بالا خواهد رفت اما این افزایش تورم کنترل شده خواهد بود. در شرایط کنونی تک سهم ها و برخی صنایع، رشد قیمتی دارند اما برخی صنایع نیز از بحث فاندامنتال خارج شده و سرمایه گذارانشان صرفاً هیجانی عمل می کنند.

محمد خیری صنعت پتروشیمی را گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت دانست و در ادامه افزود: پتروشیمی از جمله صنایع مادر، اشتغالزا و ارزآور است. هم اکنون قیمت سهام شرکت های پتروشیمی در کف قیمتی قرار دارند. سقوط قیمت جهانی گاز به قدری بوده است که حتی واردات گاز را برای صنایع پتروشیمی توجیه پذیر می کند، با این اوصاف نرخ کنونی خوراک گاز توجیح منطقی ندارد و قطعاً کاهش خواهد یافت. از طرفی طبق پیش بینی های جهانی قیمت نفت بالاتر خواهد رفت، مجموع این عوامل باعث افزایش قیمت محصولات پتروشیمی ها و اقبال بازار به این صنعت خواهد شد.

وی رکود کنونی بازار سهام را موقتی بیان کرد و در این باره اظهار داشت: از نیمه دوم تیرماه شاهد خروج از رکود اقتصادی و اقبال بیشتر سرمایه گذاران به بازار سهام خواهیم شد. بازارهای رقیب سهام جذابیت چندانی ندارند، در دولت کنونی جلوی سفته بازی در مسکن و طلا و ارز گرفته شده است از این رو با کاهش نرخ سپرده های بانکی که در حال اجرا شدن است نقدینگی آزاد شده از بانک ها به سمت بازار سهام سوق خواهد یافت.

خیری در خاتمه به صنایع پیشرو بازار سهام اشاره کرد و گفت: با توجه به روند قیمت های جهای فلزات اساسی، سنگ آهن و کانی های فلزی به دلیل اینکه تمام ریسک های خود را از سر گذرانده اند و در کف قیمتی قرار دارند مورد اقبال سرمایه گذاران و صنعت پیشروی بازار سهام در سال 95 خواهند بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
بهتره بگین برگشت بازار بعد از انتخابات ریاست جمهوری . بورس وقتی درست میشه که وزیر اقتصاد عوض بشه
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
خدا لعنت کنه مسببان ضررهای روزی 5 درصد سهامدار بیچاره رو.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
فقط با تعویض این وزیر کار درست نمی شه. مشکل فقط در سازمان بورس و اوراق و بهاداراست. ساختار این سازمان که حامی سهامدار خرد باید باشد، دستوری و کاملا دولتی است، و در جهت منافع شرکتهای کارگزاری است. بارها دیدیم که بدلیل عدم وجود نظارت صحیح، جه روند های رو به رشد متوقف شده ، یا بالعکس.
جه تخلفات کد به کد انجام میشه ولی کسی به کسی نیست. نه تنها متخلفی معرفی نشده ، حتی این روند کماکان ادامه داره. فقط باید سیستمهای نظارتی و خود سازمان بورس و اوراق بهادر مورد اصلاح قرار بگیرد
علی
TURKEY
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
مردم رو گذاشتن سرکار
فقط دوماه دوماه میگن از فلان موقع
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
به خدا قسم حقمون هس. اگه فقط یک هفته دست از فروش هیجانی سهام برداریم همه چی درست میشه. نوش جون نوسانگیر که داره هر روز میلیاردی سود میکنه
احسان
NETHERLANDS
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
یادش به خیر از دی 92 تا دی 94 هم هر روز بورس پایین تر می رفت و هر روز یه کارشناس بازار سرمایه!!! پیش بینی می کرد که از فلان ماه رونق به بازار سرمایه باز می گردد!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
بیش از سه سال است که سهامداران خرد را دست به سر می کنید بس تان نیست؟ گمانم تمام کارشناسان ما از جنس همان کارشناسانی هستند که می گفتند آمریکا نمی تواند عراق را شکست دهد و بعد دیدیم ظرف مدت 48 ساعت عراق شکست خورد.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
برادر من کجا رشد چشمگیری در ماه های اخیر داشتیم شما به سه سال عقب برگردید ببینید شاخص از کجا به کحا رسیده خدا به کسانی که در ان تاریخسرمایگداری کردند صبر عنایتفرماید
کنجکاو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
سهامداران عزیز یادتان نرفته که در زمان .... بازار سرمایه بطور مطلوب تحلیل پذیر نبود . چون وقتی یک شرکتی تعدیل مثبت می داد منفی باز می شد و اگر شرکتی تعدیل منفی می داد مثبت باز میشد در حقیقت بازار سرمایه اینچنین بی ارزش شده بود و خریدن سهام تبدیل به قمار شده بود !! یا شانسو یا اقبال!!!

اکنون نیز اگر جلوی سیاستهای محافظه کارانه
در بورس گرفته نشود - دوباره همان مصیبت
حاکم خواهد شد و اغلب سهامداران جزء پس از زیان - و از روی نا علاجی از بورس خارج خواهند شد .
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
تا برگزاری انتخابات آمریکا هیچ بهبودی در بازار ایران اعم از بورس یا مسکن حاصل نمی شود بویژه با نزدیک شدن به روز انتخابات وضع بازار بورس روز بروز وخیم تر خواهد شد.
البته خدا نیاورد روزی را که ترامپ برندۀ انتخابات بشود که در چنان روزی نه تنها بورس بلکه باید فاتحۀ کل اقتصاد ایران را خواند. تازه آن روز سیاست مداران ما قدردان اوباما خواهند شد و در خواهند یافت که چه فرصت طلایی را جهت بازگشایی روابط با آمریکا از دست داده اند
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
یه مثال معروف هست میگه بزک نمیربهارمیادکمبزه باخیارمیاد رونق کجابودبرادرمن آقازاده ها سودهاشونوبردن والان دارن یاباماشین های میلیاردیشون توخیابان هاجولان میدن یا تو سواحل هاوائی با ازمابهترون درحال قایق سواری
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
ازمابهترون ؟؟؟
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
اقا یکی بگه برا چی داره اینجوری میوفته؟ چه اتفاقی افتاده ؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲
من میگم
به علت جاذبه زیاد زمینه خخخخخخخ
فرهاد
-
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
آقای طیب نیا داره بورس را آماده میکنه برای قبل از انتخابات سال دیگه، از اونجایی که خودش میدونه وضعیت اقصادی و نمره اقتصادگردانی خودش چنده و بورس توان رشدی که وعده اش را داده بود نداره مجبوره فعلا یه سقوط ازاد بهش بده تا بعد دم انتخابات بتونه چند روزی بهش رشد بده و دولت ازش بهره سیاسی ببره. این بورس را دولتها فقط بعنوان ابزار سیاسی و انتخاباتی ازش سوء استفاده میکنند و بس، البته هزینه های تبلیغات انتخاباتیشون را از توی همین بورس در میارن و بعد از انتخابات مثل یک سیب زمینی پخته ولش میکنن روی زمین پخش بشه، تا یه انتخابات احتمالی بعدی که بهش احتیاج دارن!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
بورس شده محلی برای نابود کردن پس انداز مردم و فقیر کردن انها بدست طیب نیا به بهانه تورم تک رقمی. داره ایرانو مثل عراق میکنه. تو عراق مردم نون ندارن بخورن ولی تورمشون کمتر از 2 درصده. چون هیچکس پول نداره که تقاضایی بوجود بیاد.
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
آقای روحانی تو رو به خدا دست از سر ما بردار
کی دوره ریاست جمهوری شما تموم میشه؟
کی طیب نیا عوض میشه؟
کی فطانت عوض میشه؟
کجایند طرفداری این دولت؟
یادتونه قبل نوروز تا یکم بازار خوب شده بود کلی طرفداری میکردین از این دولت؟
سه ساله که داریم بیچارگی میکشیم از دست این دولت
خداوکیلی من که توی انتخابات بعدی جبران میکنم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
دو روز پیش میگفتی آخر خرداد میره بالا و از این حرف های الکی میگفتی نه بابا مشکل خیلی جدیه با این ماه اون ماه نمیشه.
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
خدا حفظ کنه دولت تدبیر و امید کل دنیا رو بگردی مثل این دولت رو پیدا نمی کنی فقط کارهاشون برای خودشونه کسی نمیتونه تو هیچ زمینه ای سود ببره یه جوری سود بین خودشون تقسیم میکنند که گنده تر از وارن بافت هم نمیتونه سود ببره ما که؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
هیچ رونقی نخواهد بود مگر اینکه تصور کنیم در سه هفته آینده وضعیت اقتصادی کشور دگرگون خواهد شد.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
دولت تدبیر و امید است دیگر !!!!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
نویسنده
لطفا شرم کن
همین
ناشناس
-
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
جالب اینجاست که بعد از سه سال که از عمر دولت میگذرد باز تمام تقصیرها را به گردن دولت قبلی میندازن خجالت نمیکشن اگه عرضه دارین شما یه حرکتی کننین تمام هستی مان برباد رفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
با توجه به برخورد جدی آقای روحانی با حقوقهای چندصدمیلیونی که عمدتا با حقوق مدیران بانکها و موسسات مالی دولتی و واحدهای تولیدی دولتی و خصولتی، از جمله صنعت اتومبیل، در ارتباط است، گویا این واحد ها از طریق حقوقی های همکار اقدام به ضربه به بازار می کنند. با کد به کدکردنها یی که به سمت ریزش بازار متمایل است سعی در فشار بر این تصمیمات و برگشت آن دارند. اقتصاد در شرایط بدتری از سالهای 90 و 91 و 92 نیست، بلکه خبرهای بسیا امیدوارکننده هم در برجام و پسا برگام موجود است.
تغییر جدی در ساختار سازمان اوراق بهادار که در آن چند کارگزاری عضو هیات مدیره هستند و عملا سیستمهای نظارتی عاجز هستند، می تواند بهبودبخش باشد. شخصا آرزومندم کلیه واحدهای نظارتی موجود مورد اصلاح قرار بگیرند، که هر چه بگندد نمک اش می زنند وای بروزی که بگندد نمک. و من الله التوفیق
پوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
بس کنین خجالت بکشين از سال 92تاالان دارين دو ماه دو ماه مردم را سرکار ميزارين . خجالت هم نميکشين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
ای کاش کارشناس ها نظراتشان را با منطق های کارشناسی بیان کنند نه اینکه صرفا به بیان آرزوهایشان بپردازند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
پس چی شد اون خرداد ماه آرمانی شما.خیلی رو دارین به مولا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کشوری که وزیر اقتصادش طیب نیا باشد وای به حالش
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
میشه دست از این تحلیل های آبکی بردارید تا دو روز پیش دوهفته پایانی خرداد را هفته رونق بورسی می نامدید و حالا نیمه دوم تیر و بعدا آبان و اسفند تا کی ؟؟/ بهتر نیست با مردم صادق باشید بگید تولید مرد و بورس متولی ندارد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
دوستان .شتاب رشد بورس در زمستان 94 فقط خدعه انتخاباتی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
تا وقتی دولت روحانی با همین وضع اقتصادی بد نام نشود و سقوط نکند، این وضع ادامه می یابد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
این چیزی که شما میگید یعنی اقتصاد ناپایدار تو را به خدا برید یک فکر اساسی برای اقتصاد این مملکت بکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
من میخواستم از آقای روحانی و مسئولین بورس بپرسم چه کسی هست که پاسخ گوی این همه زیان سهامداران جز باشد .
آقای طیب نیا و آقای فطانت چرا شما ها در طول این مدت ساکت شده اید و هیچ اظهار نظری درباره بورس نمیکنید و این کارشناس و آن کارشناس درباره بورس اظهار نظر میکنند.

آقای روحانی شما که با نشان دادن یک کلید موجب شدید که مردم به شما اعتماد کنند الان بعد از 3 سال بیاید و پاسخ گوی این همه زیان ما سهامداران باشید .

ای مسئولین بورس تو رو خدا به فریاد ما سهامداران جز برسید تمام سرمایه ما نابود شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
رشد بورس موقعی اتفاق خواهد افتاد که سود سپرده های بانکی برابر با تورم باشد . یعنی اکنون 10%.
بازنشسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
سلام بر بورس نیوز

اگر سود بانکی هم به 10 درصد برسد تاثیری بر بورس نمی گذارد ملت همون سود 10 درصدی را ترجیح می دهند تا پولشان را بیاورند در این بازار رانتی و غیر شفاف

ایران خودرو حالا میخواسته امروز در کدال صورتهای مالی را بیاورد اومده یک سری گزارس از مجموعه فرهنگی ورزشی ایران خودرو را گذاشته خیلی وضعیت خرابه حقیقی ها سرمایه هاشون را از دست می دهند و فقط حقوقی های رانتی سود می برند هرج و مرج در بورس بیداد می کند
شما این گزارش ایران خودرو را ببینید تا به واعیت پی ببرید
تشکر از سایت شما
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
بسمه تعالی
امروز و فردا کردن و بازی دادن سهامداران نشان از متقلب بودن مسئولین ذی ربط دارد و بس و کاهش سود بانکی بهانه ای بیش نیست....
حقوق های آنچنانی و غیره همه واقعیت انکار ناپذیر رسوخ فساد در مویرگهای اکثر مسئولین کشوریست ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
آقای روحانی و وزیر اقتصادشون باید تشریف ببرند.
جانم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
قند بخرید این همه غم نخورید.
مانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
مگه از وسط تیر ماه یهویی از رکود در میایم و میریم سمت تولید . در ضمن به این هم که نمی گن اصلاح اصلاح وقتی هست که بره بالای بال بعد بیا پایین بعد دوباره بره بالا نه این که بره بالای بالا بعد دوباره برسه به همون قبل . این طور موقع عا بازار می خوات سقوط بیشتری کنه . نقدینگی داره از بورس خارج می شه . این عرضه اولیه ها هم رمق بورس و کشیدن و خلاص و السلام .بازار هم عزمش و جزم کرده یه کف جدید بزنه .
کوروش
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
بازار بورس نبض اقتصاد کشور است تا زمانیکه وضعیت کلی اقتصاد تغییر نکنه ، بورس هم هیچ نشانه مثبتی نخواهد داشت .
اقتصاد ما زمانی رشد میکند که نفت افزایش قیمت پیدا کرده ، درامد فروش حاصل از گاز بالاتر برود و سرمایه گذار خارجی وارد کشور شده و بی دغدغه بتواند با امنیت و ارامش خاطر سرمایه گذاری کند . تا اواسط سال 97 پیش بینی شده است که کشور از رکود خارج نمیشود خودتان نظریات اقتصاددانان مطرح را مطالعه کنید . با تشکر
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
همش میگن رشد ولی افت درسته از الفاض معکوس استفاده میکنن
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
فردا بازار بر نگرده من سرمایه ام را بیرون خواهم کشید چون از هر جای ضرر برگردم باز هم خوبه!
اراک مرتضی
-
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
یادتونه من سال گذشته در اوج بورس این شعر ساده را براتون میخوندم بعضیها مسخره میکردن ببی میگه ب ب دنبه داری نه نه باز هم همینه سود بانکی هم بیاد پایین هیچ اتفاقی نمیا فته تاز آنوقت تحلیلگرا صف میکشن و میگن بابا یه دو سه سالی صبر کنید تازه سودها آمده پایین من لیسانس اقتصاد دارم ولی از آقایون دکترا ی دولتی اقتصاد بیشتر میفهمم یادتون باشه من الان چی گفتم